Багато українських інтернет-магазинів надають послугу відправки товарів з післяплатою. Один із найпопулярніших поштових операторів, які виконують такі замовлення, є «Нова пошта». Раніше при таких операціях застосовувати РРО/ПРРО було не обовʼязково, але, як повідомляє податковий консультант Олександр Зарайський, нещодавно податкова змінила свою позицію щодо цього питання. І на сьогодні використання РРО/ПРРО для відправки товарів через «Нову пошту» на умовах післяплати із наступним зарахуванням коштів на розрахунковий рахунок ФОП – обовʼязкове для всіх.
Зарайський посилається на документ, наданий податковою у відповідь на запит підприємця – індивідуальну податкову консультацію.
В чому суть питання?
Як відмічає Олександр, останні півтора року ДПС України в своїх індивідуальних податкових консультаціях писала, що РРО/ПРРО у таких випадках можна не застосовувати. Але тепер позиція ДПС України з цього питання змінилась:
«Враховуючи викладене вище, повідомляємо, що в описаних Підприємцем у зверненні обставинах застосування РРО, формування та надсилання разом із товаром розрахункового документу встановленої форми та змісту є обов’язковим щодо всіх договорів купівлі-продажу, укладених із покупцями», – зазначила ДПС у податковій консультації від 4 липня 2023 року.
Обставини, на які посилаються податківці, стандартні:
- ФОП продає товари в інтернеті,
- відправляє товари через «Нову пошту»,
- отримує післяплату на свій розрахунковий рахунок ФОП через NovaPay.
Відповідно, у таких випадках ФОП зобов’язані застосовувати РРО/ПРРО – підсумовує податковий консультант.
Відзначимо, що мова йде про індивідуальну податкову консультацію, яка дійсна для конкретного випадку та запиту конкретного ФОП. Але, як відмічає Зарайський, логічно припустити, що позиція податкової в цьому питанні буде консолідованою для всіх випадків продажу товару за описаною вище схемою.
А якщо податкова раніше дозволила конкретному ФОП не використовувати РРО/ПРРО?
Зарайський радить всім підприємцям, які раніше отримували консультації податкової, в яких використання РРО/ПРРО визнавалося необовʼязковим, про всяк випадок відтепер застосовувати його при відправках товарів з піляплатою. Незважаючи на те, що ДПС ці висновки вважає чинними.
«Аби мінімізувати ризики, я рекомендував би все одно застосовувати РРО/ПРРО при відправці товарів через «Нову пошту» й отриманні післяплати від NovaPay (незалежно від того, як вона була отримана), навіть якщо ДПС України вам надала раніше індивідуальна податкова консультація, де сказано, що цього можна не робити. Просто про всяк випадок».
Справа в тому, що у новій позиції ДПС «Нова пошта» визначена не як кур’єрська служба, а як експедитор.
«Поряд із зазначеним, зі змісту звернення Підприємця вбачається, що він асоціює ТОВ «НОВА ПОШТА» із кур’єрською службою, в той час як, відповідно до умов Договору про надання послуг з організації перевезення відправлень, розміщеного на сайті ТОВ «НОВА ПОШТА» та витяг з якого наведено в зверненні, вбачається, що ТОВ «НОВА ПОШТА» є експедитором, а не кур’єрською службою, а тому посилання Підприємця на роз’яснення ДПС щодо організації господарських взаємовідносин із кур’єрськими службами не відповідає фактичним обставинам, що наведені у його зверненні», – йдеться в тексті консультації.
Відповідно, навіть якщо ви раніше отримали індивідуальну податкову консультацію, в якій сказано, що РРО/ПРРО використовувати не потрібно, краще це робити. Адже у ній йдеться про кур’єрську службу, а «Нова пошта», виходячи із поточної позиції ДПС України, кур’єрською службою, виходить, не є.
Докладніше про ситуацію Олександр розповів на своєму YouTube-каналі.
Чому це важливо
При незастосуванні РРО/ПРРО підприємцям загрожують штрафи. Поточна позиція щодо відправлень «Новою поштою» може ускладнити роботу дрібних інтернет-торговців, що, у свою чергу, загрожує переводом цих підприємців в тінь.