Платформа із запуску інтернет-магазинів «Хорошоп» провела дослідження CRM, якими користується український e-commerce. AIN.Business переповідає основне із результатів.

Популярність CRM у роботі інтернет-магазина

Серед опитаних власників інтернет-магазинів:

  • 83,7% використовують CRM;
  • 6,8% використовують можливості власного інтернет-магазину;
  • 2,3% працюють із замовленнями в Excel;
  • 1,9% не використовують нічого з програмного софту для обробки замовлень.

78% з них проваджували CRM самостійно.

Найпопулярніші CRM серед українців

  • Перше таке дослідження платформа «Хорошоп» зробила у 2020 році. Тоді у трійку кращих увійшли: SalesDrive, Бітрікс24 і 1С. Ця трійка мала значний відрив від retailCRM, amoCRM, OneBox і AsterilCRM, які йшли далі.
  • Російський софт був дуже популярним в українському е-commerce і, можливо, продовжував би нарощувати клієнтську базу, якби не повномасштабне вторгнення. 

Найбільш популярними CRM у 2023 році стали:

  1. SalesDrive
  2. KeyCRM
  3. KeepinCRM

Використання російських CRM зменшилось з 45,5% до 5,2% порівняно з 2020 роком.

Чому змінюють CRM

  • Головна причина, яку вказали користувачі, що зробили міграцію CRM, — бажання змінити російський софт.
  • Іншими причинами стали труднощі в роботі, не дуже вдалий інтерфейс або відсутність необхідних інтеграцій.
  • 11,4% опитаних сказали, що планують змінювати CRM найближчим часом.
  • Майже 10% знаходяться у пасивному пошуку або вивчають варіанти, але ще не спланували міграцію.

Зазвичай зміна CRM проходить без особливих труднощів, тому що малий та середній бізнес переважно використовує програму зі стандартними налаштуваннями.

Які функції CRM важливі для підприємців

  • Автоматизована передача замовлень з сайту до CRM — 85,6%.
  • Історія замовлень клієнтів — 72%.
  • Об’єднання замовлень з різних каналів продажів у одному місці — 71,6%.

Серед інших критеріїв:

  • Налаштування етапів обробки замовлень.
  • Повна база товарів та її синхронізація з сайтом.
  • Обʼєднання всіх месенджерів в одному інтерфейсі.
  • Контроль залишків на складі, їхня синхронізація з сайтом та імпорт в Excel.
  • Формування чеків із заявок.
  • Миттєві сповіщення про нові замовлення.
  • Постановка завдань собі та колегам.
  • Авторозподілення замовлень між менеджерами.
  • Відстеження ефективності рекламних кампаній.
  • Сповіщення про нові замовлення на пошту.

Підприємці назвали також функції, яких їм не вистачає в CRM:

  • фіскалізація передоплати і оплати в одному замовленні;
  • повноцінний облік витрат;
  • фінансова аналітика;  
  • масовий редактор товарів;
  • функції повноцінного складського обліку. 

Переваги CRM, що увійшли в ТОП 3

  • Sales Drive — українська CRM, яка автоматизує обробку замовлень, створення і відстеження статусів ТТН, складський облік. SalesDrive фіксує спілкування з клієнтом та допомагає контролювати роботу менеджерів.
  • KeyCRM – українська CRM-система для автоматизації будь-якого бізнесу в єдиному вікні. Забезпечує повноцінний складський облік; окремий розділ для ведення фінансів; доступ для співробітників з гнучкими ролями та налаштуваннями; товарний каталог; звіти по продажам, персоналу та наскрізна аналітика; інтеграції з популярними маркетплейсами, телефонією та платіжними системами.
  • KeepinCRM — українська CRM для малого та середнього бізнесу з автоматизацією. Вона забезпечує створення рахунків, договорів, актів виконаних робіт та інших документів для угоди; ведення взаєморозрахунків; окремі воронки продажів для лідів та клієнтів; роботу з постачальниками; надає статистику по продажах, повну історію продажів та змін по товару; робить автоматичну відправку SMS та e-mail клієнту.