Одна з найбільших в Україні платформ безкоштовних оголошень OLX у тестовому режимі запустила комісії з успішних угод. Розмір комісії становить 1% від суми замовлення +10 грн. AIN.UA розповідає, що відомо.

На які угоди розповсюджується комісія

  • Компанія розпочала тестування комісій 20 липня. Наразі вони розповсюджуються не на всіх користувачів та товари. Комісії спершу запустили лише в трьох категоріях: інструменти, предмети інтерʼєру та продукти харчування і напої.
  • З 1 серпня комісії запустили також в категорії «Дім і сад». Як розповіли редактору AIN.UA в компанії, в майбутньому OLX планує розширити комісії на всі групи товарів.
  • Комісія застосовується лише для угод, оформлених з використанням послуги «OLX Доставка», коли покупець одразу оплачує замовлення онлайн на платформі. Якщо ж покупець та продавець домовились про угоду наложеним платежем чи по повній передоплаті за межами платформи OLX – комісія не стягується.
  • Комісія стягується лише за умови успішного виконання угоди. Якщо покупець з якихось причин не забере замовлення, оплата не стягуватиметься.

Як працює комісія на OLX

  • По факту комісія працює наступним чином:
    • покупець оформлює замовлення з «OLX Доставкою» та здійснює оплату онлайн;
    • продавець підтверджує замовлення та відправляє товар за сформованими автоматично реквізитами;
    • якщо покупець забирає замовлення та угода закінчується успішно, продавець отримує на картку суму замовлення за вирахуванням комісії, яка становить 1%+10 грн. Тобто в разі продажу на суму 3200 грн продавцю зарахується 3158 грн (-42 грн комісії).

Чому це цікаво

На OLX монетизація відбувається за рахунок просування. Наприклад, користувачі можуть підняти свої оголошення в пошуку, оплативши розміщення товарів у платних категоріях «Топ-оголошення» чи «Швидкий продаж». Разом з тим, на інших платформах оголошень, наприклад, Shafa, з усіх успішних продажів незалежно від способу виконання замовлення стягується комісія з продавця — від 7% до 15%. Це одна з основних моделей монетизації e-commerce майданчиків.

«OLX Доставку» запустили в 2015 році. З тих пір послуга здобула велику популярність на платформі. Як зазначають в компанії, опція «OLX Доставки» також дає поштовх продажам, адже це безпечно для покупця і безкоштовно для продавця. Тож в компанії вирішили протестувати додаткову можливість монетизації власного сервісу – поки що з порівняно демократичною комісією.

«Запуск нової гібридної монетизаційної моделі, яка передбачає комісію за розміщення оголошень та комісію за успішну угоду, це перший крок до переходу на повноцінну транзакційну модель у майбутньому.

Перехід на таку систему дозволить зробити для продавців оплату за користування сервісом більш прозорою та справедливою, що є дуже важливим для нас. У випадку повернення товару покупцем, кошти за доставку для продавця повністю компенсує платформа. 

Для покупців ми пропонуємо більш вигідні ціни на логістику та впевненість у продавці й товарі, який він замовляє. Тож, запровадження комісії  «1%+10 грн» – це взаємовигідне рішення, щоб задовольнити всі сторони. 

Комісія за успішність угоди – це справедливий та взаємовигідний механізм, відповідно до наших реалій, який забезпечує подальше функціонування платформи на високому рівні», – пояснив в коментарі AIN.UA Ігор Сироватко, директор департаменту клієнтського сервісу OLX в Україні та Центральній Азії.

Не варто виключати, що з часом, в залежності від реакції користувачів, розмір комісії може змінитися.