Всі співзасновники Uklon відійшли від операційного управління. Чому прийняли таке рішення?

У компанії Uklon великі зміни: всі четверо співзасновників відходять від операційного управління бізнесом. Вони залишаються у компанії, працюватимуть над стратегією та іншими напрямками, але ролі CEO, COO та інші передали вихідцям з команди.

Редактор AIN.UA розпитав у співзасновника Uklon Сергія Смуся, чому було прийнято таке рішення.

Сергію, всі четверо співзасновників відходять від оперативного керівництва компанією. Поясніть, чим викликане таке рішення? 

Приблизно три роки тому ми почали серед співзасновників говорити про це рішення. Це, насамперед, було спричинене стрімким розвитком компанії. Але спочатку COVID, а потім повномасштабне вторгнення змінили плани. Зараз ми до цього повернулись. 

Є дві сторони цього такого рішення.

Перша. Дуже потужна мотивація для компанії. Всі наші позиції — CEO, COO тощо —займуть люди зсередини компанії. Вони звільнять свої позиції, на які також стануть люди з компанії. Це можливість зростання для співробітників, дуже потужний імпульс. І це десятки позицій, велика мотивація для нашої команди. 

Сергій Смусь. Фото — Uklon.

Складніше за все — з CTO, ми зараз розглядаємо як внутрішні, так і зовнішні опції. 

Друга. Ми дуже довго всі в операційній діяльності. Це так собі, бо ти вигораєш, очі замилюються, ти можеш не помічати якихось важливих речей — рутина забирає весь час. А ще ж є багато іншої діяльності: участь у подкастах, виступи, позаробоча діяльність, чимало волонтерських проектів, у яких ми беремо участь. Через це є ймовірність пропустити щось цікаве чи просто недопрацювати там, де це потрібно. 

От мене особисто дуже драйвить історія з дронами, я тобі розповідав раніше. Ми зібрали за 2 місяці 30 млн гривень у проекті «Люті пташки»: це невеликий збір для умовного «Повернись живим», але значний — для нас. Ми отримали багато досвіду як у зборах, так і у сфері дронів, працюємо над його масштабуванням, є багато ідей, як можна було б організувати стабільну допомогу армії. Тепер на це буде час. 

До того ж, ми трохи трансформуємо процеси у середині компанії, щоб спростити їх і тим самим пришвидшити прийняття певних рішень. 

Підсумовуючи, у такій зміні ми бачимо лише плюси. 

Ви 13 років будували компанію і керували нею. Не боїтесь змін? 

Відверто кажучи — ні. Перш за все ми певні, що маємо сильну команду. Якби такої команди не було — не стали б цього робити. Також ми розуміємо, що вихід співзасновників з операційної діяльності — доцільне рішення. 

Знову ж таки: ми не зникаємо. Все, що стосується стратегії — візії, роботи з інвестиціями тощо — залишається у нашій зоні відповідальності, ми зможемо цьому приділяти тепер уже 100% часу, тоді як команда буде на ті ж 100% залучена у операційну діяльність.  

Повторюсь, ми довго до цього йшли, багато консультувались з іншими компаніями на ринку, намагались вивчити їх досвід. Наше рішення — зважене. 

Ви стаєте такою собі радою директорів, бордом? 

Якщо коротко — так. Нічого нового тут не вигадували. 

Але звісно я не хочу бути якимось радикальним у своїх твердженнях, ми лише почали. Можливо з часом побачимо, що краще щось змінити чи перебудувати — готові змінюватись. Для нас це все нове. 

Кого з нової команди вже можете назвати? 

Новим CEO стане Сергій Гришков, він перейшов на позицію CEO з позиції CPO. 

На позиції COO буде Вадим Іщенко, він був CMO.

СТО ви все ще шукаєте? 

Це одна з найскладніших позицій для пошуку, ми вирішили спробувати пошук не лише у середині команди, а й поглянути, хто з компетентних людей є на ринку. 

Не хотів би багато про це розповідати, скажу лише, що поки у пошуках. 

Що з цілями для нової команди С-левела?

У нас є план на 3-5 років, але його розповідати зараз недоцільно. 

Основний же вектор, звісно, заточений на тих же напрямках, що і раніше. Це досягнення фінансових показників та експансія. Ці речі я згадав не просто так: команда має перед собою задачу заробляти поза Україною більше, ніж в Україні.

Тут вже кілька способів: спрацювати за рахунок країн, у які ми вийшли, знайти ще нові ринки і спробувати закріпитись там. Очевидно, ми працюємо на дуже конкурентному та складному ринку, конкурентів чимало, вони великі, потужні, з інвестиціями. Але ми бачимо країни, де ринок не такий червоний. Можливо там немає великих гравців через складні регуляції, можливо з інших причин — але це те, що вже має вивчити нова команда і спробувати, або ж не спробувати. 

Інший вектор розвитку для нас — не райдхелінг. Ми активно дивимось у сторону доставки. Але не ми не хочемо будувати новий сервіс доставки їжі, а хочемо стати партнером для бізнесу, спробувати себе у b2b-історії. Ми сильні у логістиці і хочемо наростити цей напрямок: працювати з ресторанами, ритейлом, хорекою тощо. Для нас поняття доставки дуже широке і ми готові експериментувати навіть з доставкою порівняно великих вантажів, а поруч створити історію швидкої доставки на скутері. Цим займається окрема команда.  

Окрім того, будемо розширювати класи, розвивати поточні напрямки. Розповім один спойлер. Ми зараз починаємо працювати з водіями, у яких є повноцінна таксі-ліцензія. Такі водії можуть законно їздити по смугам громадського транспорту. Це крута нова можливість і ми раді, що водіїв, які отримують такі ліцензії, стає більше. У нас же досі працює робоча група, котра має на меті якось зробити цей ринок зрозумілим та зручним, але це окрема велика тема для розмови. 

В двох словах на сам кінець. У вас вже кілька місяців міжнародна команда плюс дві країни. Як там результати? Задоволені?

Азербайджан. Дуже задоволені, тому що навіть не очікували, що отримаємо такий відгук від водіїв. Тому що водії – це на початковому етапі найскладніша така історія, їх важко переманювати з інших сервісів, тому що вони звикли, в них вже є замовлення. Ми раді, що це сталось у перший місяць, хоча не сподівались побачити таких результатів раніше 2-3 місяця. 

Не обійшлось без труднощів, зʼявились нові законодавчі норми, до яких ми не готувались та не очікували їх. Але коротко можу сказати, що ми задоволені. 

Узбекистан поки дається не дуже легко. Ми вперше застосували погодинну оплату праці, щоб залучити до себе більше водіїв. Це звична практика для наших конкурентів, але ми звернулись до неї у Ташкенті вперше. Замовлень вистачає, з водіями поки важко, ми виконуємо десь 50% від бажаного. Наша конкурентна перевага у тому, що локальний гравець дуже пасивний, «Яндекс» — лідер, але далеко не такий активний, як ми. Ми робимо ставку на нашу енергію і готовність боротись.

Залишити коментар

Коментарі | 0

Пошук