Хмарні сервіси від SoftwareOne: кейс співпраці з Eldorado та Vodafone

Використання хмарних сервісів здатне забезпечити ефективну співпрацю співробітників та одночасно впровадити необхідні стандарти IT-безпеки задля безперебійного надання послуг мільйонам абонентів навіть в умовах повномасштабного вторгнення. Таким є результат співпраці SoftwareOne Україна з Vodafone Україна. Захист даних та організація безперервної роботи працівників завдяки послідовній реалізації стратегії міграції сервісів у хмару Microsoft Azure і використанню підходу BCDR — ще один успішний приклад роботи з компанією Eldorado. У матеріалі детальніше розглянемо ці кейси.

SoftwareOne є провідним світовим постачальником програмного забезпечення та хмарних рішень, який переосмислює те, як організації створюють, купують і керують усім у хмарі. Допомагаючи замовникам перенести та модернізувати їхні робочі навантаження й застосунки у хмару, а також паралельно з оптимізацією програмного забезпечення та змін у хмарі, SoftwareOne розкриває цінність хмарних технологій. 8900 співробітників компанії створюють портфоліо з 7500 брендів програмного забезпечення з можливостями продажу та надання їх у 90 країнах. SoftwareOne зі штаб-квартирою у Швейцарії котирується на SIX Swiss Exchange під тикером SWON.

Співпраця з Vodafone Україна

Найбільшим викликом проекту стала терміновість впровадження хмарних сервісів в умовах численних атак критичної інфраструктури у зв’язку з повномасштабним вторгненням.

Задачі та рішення:

  1. У процесі розбору запиту замовника були сформовані наступні задачі:
  2. Пілотне тестування хмарних сервісів Microsoft 365.
  3. Розробка та реалізація плану міграції в Microsoft 365 для 4000 користувачів замовника.
  4. Налаштування правил інформаційної безпеки.
  5. Навчання та адаптація користувачів роботі з новими сервісами для забезпечення безперервності робочих процесів.

Виконання поставлених задач були розбиті на два взаємопов’язані етапи.

Етап №1. Пілотний проект із впровадження хмарних сервісів Microsoft 365 для організації віддаленої роботи:

  • налаштування гібридного режиму роботи сервісів замовника із Microsoft 365 (Active Directory та Azure AD);
  • впровадження сервісів для продуктивної роботи: Exchange Online, SharePoint Online і Teams;
  • базове налаштування сервісів безпеки.

Етап №2. Проект з міграції та впровадження сервісів безпеки Microsoft 365 EMS:

  • виконання налаштування політик умовного доступу, які включають обов’язкову перевірку авторизації користувачів за допомогою багатофакторної автентифікації;
  • налаштування Co-Management сценарію для пристроїв з операційною системою Windows 10;
  • надання доступу до корпоративної інформації з мобільних пристроїв;
  • впровадження сервісу Microsoft Information Protection, розробка та налаштування політик;
  • впровадження хмарного рішення безпеки на базі Microsoft Defender for Identity;
  • налаштування сервісу Microsoft Defender for Cloud Apps та безпекових політик;
  • конфігурування політик захисту сервісів IaaS та спеціалізованих додатків;
  • пілотне впровадження рішення Microsoft Sentinel.
Фото надане компанією SoftwareOne

«Ще з 2014 року в компанії реалізована концепція віртуальних робочих місць, яку компанія успішно використовувала протягом численних карантинів під час пандемії коронавірусу. Усі співробітники бек-офісу компанії мають змогу працювати віддалено, із захищеним доступом до віртуального робочого місця. Тому, завдяки великій підтримці SoftwareOne Україна, з перших днів повномасштабного вторгнення вдалось оперативно організувати роботу в надзвичайних умовах. Втім, масова міграція співпрацівників, необхідність переміщення критичних об’єктів з початком повномасштабного вторгнення стали новими викликами. Остаточний «переїзд» в хмару забезпечив доступ з різних інтерфейсів. Це рішення допомогло нам виконати нашу головну задачу — доступність та безперебійність зв’язку для мільйонів українців в умовах активних бойових дій», — коментує Ярослав Михалюк, керівник департаменту експлуатації IT Vodafone Україна.

Хід проекту

У першому кварталі 2021 року компанія Vodafone Україна вибрала SoftwareOne як партнера для організації пілотного проекту.

Протягом квітня-травня інженери SoftwareOne спільно з колегами з Vodafone Україна провели необхідні роботи в IT-інфраструктурі замовника для тестування сервісів М365. Серед іншого, було налаштовано гібрид між Active Directory та Azure AD, впроваджені сервіси для продуктивної роботи: Exchange Online, SharePoint Online та Teams, реалізовано базові політики безпеки, зокрема віддалений доступ до ресурсів компанії з активацією багатофакторної автентифікації. Пілотний проект було визнано успішним. Vodafone Україна прийняла рішення про повну міграцію, щоб зробити М365 стандартом робочого місця для співробітника.

У третьому кварталі 2021 року SoftwareOne спільно із замовником розробляли детальний поетапний план робіт з впровадження сервісів М365 для понад 3000 співробітників. Паралельно велися перемовини з Microsoft щодо фінансової підтримки цього проекту. У листопаді 2021 року Vodafone Україна придбала необхідні ліцензії, і в першому кварталі 2022 року все було готово до запуску робіт з міграції.

Через початок повномасштабного вторгнення у лютому 2022-го перехід у хмару Microsoft 365, навчання та адаптація користувачів відбулися у максимально скорочені терміни. Ситуація вимагала миттєвої реакції та злагоджених дій через посилені кібератаки на українські компанії з боку країни-агресора. Ризики фізичної втрати локальної IT-інфраструктури поєднувалися з небезпекою втрати критично важливих даних внаслідок несанкціонованого доступу до IT-систем.

Попри небезпеку у лютому 2022 року повноцінна реалізація проекту стала можливою завдяки скоординованій роботі та спільним зусиллям інженерів компанії Vodafone Україна та SoftwareOne. За три тижні було реалізовано проект з міграції у хмару для більш ніж 2000 співробітників, хоча плановий термін проведення робіт складав 4 місяці.

На час реалізації кейсу проект продовжується: йде активне впровадження системи моніторингу на базі рішення Microsoft Sentinel.

Результати

Критеріями успіху проекту стала швидка та якісна міграція productivity-сервісів у хмару Microsoft та надання можливості кожному співробітнику виконувати свою роботу безпечно і незалежно від місця перебування:

  • Створення нового сучасного робочого місця для кожного співробітника Vodafone Україна. Тепер продуктивна співпраця з колегами можлива не лише з офісу, а звідусіль, завдяки сервісу Microsoft Teams.
  • Надання безпечного віддаленого доступу до корпоративних ресурсів компанії шляхом впровадження різних рівнів доступу, залежно від заданих умов. Додатковий рівень захисту — багатофакторна автентифікація.

Кейс співпраці з Eldorado

Виклики та завдання

Найбільшими викликами цього проекту стали:

  1. Забезпечення відмовостійкості роботи та збереження даних в умовах ризику втрати критичної IT-інфраструктури.
  2. Організація комфортного переходу у скорочені терміни та використання хмарних технологій співробітниками, що вимушені працювати поза офісом у зв’язку з повномасштабним вторгненням.

Завдання цього проекту можна розділити на два етапи впровадження хмарних сервісів:

  1. До першого етапу відноситься забезпечення можливості відмовостійкої роботи IT-сервісів замовника у випадку відмови чи фізичного знищення наземного центру обробки даних (ЦОД) за допомогою сервісу Azure Site Recovery на базі хмарної платформи Microsoft Azure
  2. Другий етап проекту націлений на запровадження системи віртуальних робочих столів Microsoft Azure Virtual Desktop, що дозволяє ефективно та безпечно організувати віддалену роботу працівників.

Які впровадили хмарні рішення

  • Microsoft Azure Site Recovery забезпечує відмовостійку роботу ряду інфраструктурних і бізнес сервісів замовника у разі пошкодження (недоступності) двох фізичних локальних ЦОД.
  • Налаштування та запуск Azure Virtual Desktop Infrastructure дозволяє організувати гнучке управління віддаленими робочими столами та гарантує постійний доступ співробітників до потрібних даних.

Хід проекту

Цей проект у тісній співпраці з SoftwareOne Україна, яка розпочалася ще у 2018 році, є продовженням цифрової трансформації Eldorado та покрокового переходу на хмарні технології Microsoft. Проте варто зазначити, що через початок бойових дій, частина робіт, зокрема запуск хмарного сервісу Azure Virtual Desktop та навчання користувачів, відбувалися у максимально скорочені терміни.

Під час попереднього проекту Eldorado разом з SoftwareOne вже створив «хаб командної роботи» за допомогою Microsoft 365 та забезпечив навчання користувачів роботі з хмарними сервісами Teams, SharePoint Online та Exchange Online.

Перелік робіт етапу впровадження сервісів Microsoft Azure виглядає так:

  • розробка технічних архітектурних рішень;
  • навчання персоналу роботі із хмарними сервісами;
  • технічний нагляд експлуатації сервісів після впровадження;
  • побудова гібридної інфраструктури мережі передачі даних;
  • інфраструктура аутентифікації користувачів;
  • резервне копіювання даних та конфігурацій;
  • захист сховища резервних даних наземних навантажень;
  • синхронізація стану наземних віртуальних машин;
  • синхронізація баз даних Microsoft SQL Server;
  • розробка процедури міграції робочих навантажень наземної інфраструктури у хмару за вимогою.

Проектування рішення здійснювалось компанією SoftwareOne таким чином, щоб підвищити рівень відмовостійкості наявних ІТ-сервісів замовника, надати можливість масштабувати обчислювальні потужності у разі потреби без необхідності придбання додаткового обладнання. Саме це й забезпечив хмарний сервіс Azure Site Recovery.

У межах робіт також виконувались навчання технічних спеціалістів замовника для подальшого самостійного супроводу та розвитку гібридних сервісів.

Одним з основних викликів цього етапу можна вважати налаштування робочого місця під потреби кожного працівника задля комфортності переходу в максимально скорочені строки.

На момент складання кейсу цифрова трансформація Eldorado продовжується: разом з командою SoftwareOne впроваджується система управління мобільними пристроями Microsoft Intune.

Фото надане компанією SoftwareOne (на правах Eldorado.ua)

«Наявність Disaster Recovery Plan — обов’язкова нині вимога для будь-якої компанії, яка відповідально ставиться до власного бізнесу та клієнтів. Ситуація воєнного часу змушувала нас провести суттєві зміни в усій архітектурі інфраструктури як розміщення даних, так і управління трафіком, взаємодії систем. Центри обробки даних, які забезпечували безперебійну роботу в Києві, постали перед новими викликами на тлі повітряних загроз. Завдання ускладнювалось характерними для ритейлу викликами, а саме — великим обсягом трансакційних даних. Тому ми мали в надзвичайно короткі строки залучити високотехнологічних партнерів для вирішення цього завдання. Завдяки продуктам від Microsoft Azure у партнерстві з SoftwareOne нам вдалось створити ефективне рішення, яке й забезпечило безперебійну роботу наших інформаційних систем.

Упровадження технологій віртуальних робочих столів від Microsoft також постало з високим пріоритетом у воєнний час. Ці технології дали змогу розгортати робочі місця за лічені хвилини та продовжити роботу працівників, котрі розпорошились по всьому світу. Обидва проекти стали цеглинками у забезпеченні безперервності бізнесу за складних умов воєнного часу», — зазначає Андрій Романенко, директор департаменту трансформації бізнесу Eldorado.ua.

«Ще у 2018 році Eldorado та SoftwareOne розпочали роботу над концепцією переходу до хмарних сервісів Microsoft. Тісна співпраця допомогла нам глибше зрозуміти потреби замовника й обрати правильні технології та інструменти. Впровадження рішень BCDR (Business Continuity and Disaster Recovery) за допомогою Microsoft Azure та Virtual Desktop Infrastructure дозволило забезпечити вищу доступність даних та їх захист, зменшити витрати на обслуговування та збільшити ефективність роботи співробітників.
Високий рівень довіри та взаємної підтримки учасників команд Eldorado і SoftwareOne забезпечив виконання проекту швидко та ефективно, а також допоміг зрозуміти наступні кроки в реалізації погодженої концепції розвитку ІТ-інфраструктури у хмарі», — коментує Дмитро Таран, провідний менеджер з продажу SoftwareOne Україна.

Переваги та критерії успіху проекту

Використання рішення Azure Site Recovery надало замовнику наступні переваги:

  • Відмовостійкість інфраструктури, що забезпечує безперебійну роботу застосунків та сервісів, розгорнутих на платформі Azure.
  • Гнучке управління вартістю сервісів, що напряму залежить від використання ресурсів та потреб у обчислювальних потужностях.
  • Високий рівень безпеки та відповідність міжнародним стандартам.
  • Інструменти для збору та аналізу даних, що дозволяють здійснювати ефективний контроль над бізнес-процесами та приймати обґрунтовані рішення.

Етап запуску Azure Virtual Desktop відбувся в умовах дефіциту часу, спричиненого повномасштабним вторгненням. У найкоротший термін працівники SoftwareOne впровадили хмарні сервіси Microsoft без зупинки робочих процесів та обміну даними компанії Eldorado. До основних критеріїв успіху цього етапу доцільно віднести забезпечення автономної та, водночас, безпечної роботи співробітників, зокрема:

  • працівники отримали можливість виконувати свою роботу дистанційно, незалежно від місця перебування;
  • сервіс гарантував постійний доступ працівників до потрібних даних в умовах обстрілів та блекаутів;
  • IT-департамент Eldorado додав до вже робочих систем зручний інструмент налаштування та керування віртуальними робочими столами.

Щоб реалізувати проект з використанням хмарних сервісів, зробіть наступний крок разом із SoftwareOne.

Залишити коментар

Коментарі | 0

Пошук