22 серпня 2023 року представники української креативно-медійної індустрії опублікували маніфест про припинення співпраці з тими міжнародними компаніями та брендами, які все ще не вийшли з російського ринку на другім році повномасштабної війни. Маніфест уже підписали такі компанії як Banda, Fedoriv Agency, Grape та інші відомі українські креативні агенції. Це — продовження ініціативи Work.ua.

У чому суть маніфесту

У маніфесті креативні, медіа, маркетингові та PR-агенції України: Banda, GRAPE, BART & FINK, LivePage, PRoector, PRJCTR Institute та інші заявляють про неприпустимість співпраці з компаніями та брендами, які досі не вийшли з ринку росії.

«Поки ми тут, в Україні, співпрацюємо з брендами, що не вийшли з росії, європейці, що втратили гідність, не чують нашого зворотного зв’язку. Тож настав час його надати. Півтора роки повномасштабної війни — це точно межа. Зворотній зв’язок формують дії, а не слова», — йдеться у маніфесті.

На сайті уже зараз складено списки компаній, які доєдналися до маніфесту, а також тих, хто поки не визначився, та тих, хто його не підтримує (цей список поки що порожній).

З якими брендами не працюватимуть

Про які міжнародні компанії та бренди йдеться? Список подібний до того, який нещодавно публікували у Work.ua, коли оголосили, що припиняють контракти на 5 млн грн із компаніями, які досі працюють в рф. Серед таких брендів: «Ашан», PepsiCo, Unilever, Metro, Leroy Merlin та інші. Компанії, що не покинули росію можна знайти на двох офіційних проектах: «Міжнародні спонсори війни« від НАЗК та Leave Russia від Київської школи економіки.

Як підписати маніфест? 

Внизу сайту є онлайн-форма, за допомогою якої компанія може доєднатися до маніфесту. Потрібно вказати назву та сайт компанії, ім’я та прізвище уповноваженої особи, а також обрати варіант «Підтримуємо» або «Не підтримуємо».