Стартап дня: TheWays — сервіс персональних консультацій

Читати на RU

Рубрика «Стартап дня» на AIN.UA — це трибуна для засновників проектів, де можна познайомити потенційних клієнтів та інвесторів зі своїм продуктом. Редакція зберігає пряму мову спікера. Розповісти про свій стартап можна, заповнивши анкету за посиланням.

Стартап TheWays — сервіс для персональних консультацій.

Засновники та команда стартапу

Олексій та Наталя Єленевич. Фото надане стартапом

Засновники стартапу — Олексій Єленевич – CEO, Наталя Єленевич – CPO. Всього в команді троє людей. Крім фаундерів є ще Олексій Тьо – Junior Product Manager.

Про що стартап

TheWays допомагає людям долати виклики у карʼєрі та бізнесі за допомогою консультацій 1:1 з людьми, які вже пройшли цей шлях. Більшість процесів для клієнтів на нашій платформі автоматизовані. Ми хотіли максимально спростити ось цю комунікацію ДО власне спілкування з ментором. Отже, як відбувається весь процес:

  1. Користувач самостійно обирає свій запит серед наявних на платформі. Наприклад, «Як покращити резюме»;
  2. Ми одразу, автоматично демонструємо клієнту всіх експертів, які можуть з цим запитом допомогти. Наприклад, 10 експертів з різних індустрій, які можуть допомогти саме з покращенням резюме;
  3. Користувач переглядає профілі експертів, які здаються йому релевантними, і обирає того, хто подобається йому чи їй найбільше (за культурним метчем, за ціною консультації, за досвідом чи за будь-якими іншими факторами);
  4. Клієнт обирає послугу, яка йому видається найбільш зручною: відеовідповідь (коли експерт записує коротке відео щодо запиту клієнта), 1-1 консультацію або менторський пакет (4 консультації);
  5. Після оплати послуги, клієнт може детально описати свій запит і або забронювати зустріч (зустрічі) на зручний час, або чекати на відеовідповідь (в залежності від обраної послуги).

Якщо у нас на платформі немає того запиту, який потрібно вирішити клієнту, то клієнт може написати нам свій запит, і ми вручну підбиратимемо для нього чи неї експертів серед наявних експертів платформи або (за можливістю) залучатимемо нових експертів, які можуть допомогти саме з цим запитом.

У нас є два напрямки залучення експертів: вхідний та вихідний. Вихідний — це коли ми шукаємо експертів самостійно. У більшості випадків ми шукаємо експертів, які можуть допомагати з розв’язання конкретних задач, наприклад, людей, які вміють розробляти продуктову стратегію і готові допомагати іншим у створенні їхніх стратегій.

Ми шукаємо експертів через LinkedIn, експертні статті/відео, а також за допомогою рекомендацій наших наявних експертів. Якщо ж мова про вхідний потік (коли люди самі «стукаються» до нас з бажанням долучитись до експертів платформи), то тут йде мова про відбір та відсіювання за різними критеріями. Наприклад, чи є у цієї людини досвід з запитами, які ми допомагаємо вирішувати? Чи рекомендують інші люди цього спеціаліста як експерта? Яка у цього спеціаліста мотивація долучатись до нас?

І експерти, і покупці — це все наші клієнти. І ми так чи інакше взаємодіємо з ними. Експертів ми зібрали в окреме комʼюніті, і потрошку зараз налагоджуємо взаємодію з ними — ділимось інсайтами з консультацій, стимулюємо дискусії, залучаємо до створення корисного контенту, пропонуємо навчальні матеріали для менторів.

Для покупців у нас поки що немає окремого комʼюніті, але ми думаємо про це. З одного боку, ми навмисно мінімізуємо контакти з ними і автоматизуємо всі процеси. Для чого? Аби клієнти могли зосередитись саме на вирішенні їхніх викликів і менше фокусувались на зайвій комунікації.

З іншого боку, ми розуміємо, що є кілька корисних форматів взаємодії, які могли б допомогти нашим покупцям швидше та ефективніше розв’язувати їхні задачі, наприклад, мастермайнди, курси тощо. Над цим ми теж працюємо. Наприклад, ми вже маємо кілька безплатних інтерактивних курсів, які націлені на те, аби і експерти, і покупці були готові до взаємодії.

Також ми постійно збираємо відгуки про наших експертів (також автоматично, після кожної консультації) та час від часу проводимо з нашими покупцями інтервʼю, аби зрозуміти, як ми можемо покращити їхню взаємодію з платформою. Проте, авжеж, при виникненні будь-яких питань чи проблем — ми на звʼязку і втручаємось персонально, аби оперативно все вирішити.

Яка модель монетизації

Транзакційна, тобто ми отримуємо комісію з кожного комерційного бронювання.

Скільки часу пішло на MVP? Яких помилок припустилися?

На побудову першої публічної версії продукту ми витратили приблизно рік з моменту завершення досліджень ринку. Щодо помилок — напевно це те, що ми помилились з оцінками та в результаті витратили більше часу на розробку, ніж планували, що затягнуло запуск продукту.

Як виникла ідея створити стартап?

У кінці 2021 року ми, фаундери TheWays, разом з командою волонтерів проводили велике дослідження ринку IT-продакт-менеджерів України (366 опитаних продакт-менеджерів, які розповіли про їхній бекграунд, зарплати, виклики, навчання тощо, 200+ сторінок звіту).

З цього дослідження ми дізнались, що для багатьох людей є актуальною можливість отримати ментора чи стати ментором. Але за якоїсь причини ця взаємодія так і не відбувалась. Після проведення ряду інтервʼю з менторами та потенційними менторами, з менті та потенційними менті, ми дізнались про кілька стоперів, блокерів та перепон, які заважали людям ефективно зростати разом.

Також ми дізнались про те, що тема значно ширша за поняття менторства і насправді людям не стільки потрібен абстрактний ментор, скільки потрібне розв’язання конкретної задачі (зростання в карʼєрі, знаходження PMF у своєму продукті, підняття інвестицій для стартапу, світчинг в нову професію тощо). А ментор, консультант чи коуч — це люди, які у різний спосіб можуть допомогти розв’язувати цю задачу. Десь тут ми взяли собі за челендж подолати всі ці барʼєри та зробити продукт, який допоможе людям зростати швидше та розв’язувати професійні задачі.

Хто ваші конкуренти, які в них досягнення?

В Україні — це Prjctr Mentorship та «Ментори в тилу». Чим вони класні? Вже зібрали чималі суми на благодійність за допомогою своїх сервісів. У світі — ADP List, MentorCruise, GrowthMentor, Mentor.cam та інші. Чим цікаві закордонні платформи? Охопленнями аудиторіями, експериментами з різними бізнес-моделями, інвестиціями в них тощо.

Основні моменти, якими ми відрізняємось від конкурентів:

  • Орієнтуємось не на створення бази менторів, а на розв’язання задач чи викликів користувачів. Це впливає на те, як ми створюємо продукт та як надаємо послуги;
  • Ми відкриті не тільки до публічно відомих експертів з десятьма роками досвіду. Ми віримо, що допомогти з певною задачею може будь-яка людина, яка має відповідний досвід. Навіть якщо це умовний стажер у компанії — у випадку, коли менті хоче також попасти на стажування в цю компанію. Знов-таки, відштовхуємось від задачі користувачів.

Яких конкурентів уже немає, чому, у них не вийшло?

Якщо говорити про український ринок, то є багато цікавих історій (навіть не памʼятаю вже назв багатьох). Більшість таких програм в Україні створювались як проєкти, а не як продукти. І, думаю, це одна з найголовніших причин, чому ми про них нічого вже не чуємо. Вони були задумані як проєкт — тобто щось, що має початок і кінець, обмежені терміни та бюджети, дуже конкретні та не занадто амбітні цілі.

Також нещодавно я спілкувалась з фаундером продукту, який був націлений на надання консультацій топовими експертами на ринку. Фаундер сказав мені щось таке: «Я вірю у цей ринок. Ми отримували перші хороші результати. Але оскільки працювали над цим парт-тайм, то у нас не вистачило мотивації продовжувати й далі займатись цим продуктом».

Можливо, нестача мотивації на цьому ринку — це друга причина, чому такі продукти не злітають, адже український ринок менторства та персональних консультацій ще тільки розвивається, люди не звикли до такого формату отримання цінності, знань, досвіду. Тому розвиток цього ринку, а значить і свого продукту на ньому — це довгий шлях, на який потрібно запастись чималим запасом сил та мотивації.

Як ви оцінюєте ринок для вашого продукту?

У найближчі кілька років в Україні буде 307 000 спеціалістів у tech-індустрії. («Do IT like Ukraine Research»). Якщо враховувати середні корпоративні трати на навчання співробітника (~$700, тобто десь 2-5% від зарплатного фонду) та індивідуальні трати на навчання (<$300) на рік, то виходить, що цей ринок в Україні буде оцінюватись в ~$307 млн.

У 2022 та 2023 роках багато людей в Україні втратили роботу та/або вимушено переїхали. У багатьох з цих людей є необхідність у навчанні, перенавчанні, консультуванні та просто підтримці, мотивації. Все це можуть надати люди, які мають відповідний досвід чи знання.

З іншого боку є багато спеціалістів, які хочуть бути корисними — зокрема своїми знаннями. TheWays допомагає цим людям швидко та зручно звʼязатись одне з одним та провести час консультацій максимально ефективно. До того ж TheWays пропонує обмін цінностями у різних можливих форматах: безплатно, на комерційній основі чи за донат у благодійний фонд. Зараз якраз той час, коли важливо, аби кожен міг обрати той варіант, який йому доступний.

Скільки грошей/часу інвестовано?

Зараз ми інвестуємо власні кошти. В першу чергу вкладались в розробку, а зараз плануємо вкладатись в основному в маркетинг. Плануємо підіймати інвестиції після підтвердження основних гіпотез щодо вартості залучення користувачів та можливого LTV у нашій поточній версії продукту, тоді ж і визначатимемо потрібний обсяг інвестицій.

Чого вдалося досягти?

Ми запустились у кінці квітня 2023 року. З цього моменту до початку серпня TheWays вдалось залучити понад 80 експертів, що надають консультації та менторські сесії на нашій платформі. Ми провели ~100 перших сесій, отримали тону позитивного фідбеку, а також завдяки нашим експертам відправили понад 40 000 грн у благодійні фонди (KOLO, «Повернись Живим», maya.backpack).

Залишити коментар

Коментарі | 0

Пошук