14 серпня стартувала фандрейзингова кампанія операція «Єдність», ініційована United24, monobank і «Повернись живим». Мета: зібрати 235 млн грн на 10 000 дронів-камікадзе для ЗСУ. В результаті збір, розрахований на два тижні, закрили за три дні. Команда агенції Bickerstaff.123, яка відповідала за візуальну частину кампанії, розповіла, як просували операцію «Єдність» та основні складові її успіху.


Важко уявити яскравіший приклад єднання, ніж готовність українців закривати будь-які суми зборів за рекордно короткий час. У важкі часи ми стоїмо пліч-о-пліч, допомагаємо один одному, та активно реагуємо на запити про допомогу. Проте, за статистикою Postmen, українці зараз донатять у середньому 1525 гривень на місяць, і це вдвічі менше, ніж на початку повномасштабного вторгнення. 

Але навіть попри такі показники, українцям вдається закривати навіть дуже значні суми. Навіть 235 мільйонів. Навіть за три дні. 

«Історичний збір завершено. Дякуємо кожному, хто +» – повідомив у своєму телеграм-каналі Михайло Федоров про закриття збору «Операція «Єдність».

Велике єднання починається з партнерства

Операція «Єдність» — перший кейс взаємодії найбільших гравців в українському фандрейзингу. Організаторами збору на 10 000 дронів-камікадзе стали UNITED24, Фонд компетентної допомоги армії «Повернись живим» та monobank.

Втім, проєкт став справжнім прикладом єднання багатьох команд та компаній. Підкреслити участь кожної із них через дизайн систему — задача, яку вирішувала креативна агенція Bickerstaff.123.

Який був запит до креативу?

Одна з ключових передумов для перемоги — єдність. Спільне прагнення здолати ворога. Тож задачею проєкту було дати відчуття об’єднання абсолютно усіх — великих фондів, бізнесу, креативного сектору, і звісно кожного, хто жертвує кошти на благодійність.

«UNITED24 прийшли до нас з великою ідеєю Єдності та слоганом «коли ти плюс, у них мінус» і запитом на дизайн систему для цієї комунікації. Найголовніший виклик був у створенні такого візуального рішення, яке б відображало внесок кожного партнера і було відкритим – тобто давало змогу іншим компаніям, лідерам думок і кожному бажаючому вписати своє ім’я, «вписатися» в цей збір», – розповідає Ілля Ануфрієнко, креативний директор та засновник Bickerstaff.139.

До старту кампанії залишалось небагато часу – 5 годин на презентацію ідей, та тиждень на всю розробку. 6 днів, і у соціальних мережах UNITED24 зʼявився анонс збору – спільне відео від Олега Гороховського, Тараса Чмута, та Михайла Федорова.

Рішення – плюс!

В основі успішної кампанії — проста, але потужна ідея: символ плюса. Як коментує Ярослава Гресь, координаторка UNITED24,

«Найкраще повідомлення  для українців має вигляд одного простого знака. У час великої війни він набув нових значень. Це «+». Плюс. Тобто «прийняв», «плюсую». Здається, всього один знак, але як багато за ним. Плюс означає, що хтось дуже рідний з фронту вийшов на зв’язок, що хтось відповів на твій запит, що тобі допоможуть, що тебе підтримають. Зрештою, плюс означає, що боротьба продовжується. Бо поки ти плюс і хтось іще плюс, є надія, є рух, є життя. Сьогодні – як ніколи українцям та світу потрібно триматися разом. Тож ми подумали, що маємо поставити між нами усіма знак «+». Зафіксувати нашу єдність».

Обʼєднати всіх

Креативна агенція Bickerstaff.123 розробила візуальну систему, що легко адаптується та залучає нових учасників. 

«Головна задача була зробити зручну систему, до якої може доєднатись будь-хто — просто вписавши своє ім’я і додавши цей віжуал до себе в соціальні мережі. Перша і головна була ідея з плюсами, що з’явилась із меседжу. Вона виражає цю суть Єдності, коли плюси стають одним патерном. Завданням було об’єднати всіх, навіть тих, хто по суті є конкурентами. Зараз війна і потрібно памʼятати, що ми всі за одно», — розповіла одна з розробників ідеї артдиректорка Bickerstaff.391 Саша Спасова.

Коли до збору долучались люди, чи бізнеси, їх назва чи імʼя зʼявлялось у загальній системі. 

Ціль досягнуто

Організатори операції «Єдність» планували зібрати кошти орієнтовно протягом 2 тижнів. В результаті, необхідна сума була зібрана протягом трьох днів. Але головний результат – не тільки 235 мільйонів гривень, але й величезна залученість українців. Пожертви відправили понад 300 тисяч людей. 

До збору також долучилися понад сотня компаній. Найбільший внесок склав 20 мільйонів гривень, компанія обрала залишитися анонімною. Найпоширеніший внесок складав 1 мільйон гривень, який переказали INTERTOP, Varus, IDEALIST, «Делві», Rozetka, Comfy, «Пузата Хата», Work.ua, Гурт «Без обмежень», «Ябко», «АКОРДБАНК», Eva, Аптеки «Бажаємо здоров’я», «АСТ», DEF-C, Djinni, ЛЬВІВОБЛЕНЕРГО. Загалом, український бізнес задонатив 92 мільйони гривень.

«В Операції «Єдність» ми спільно з UNITED24, monobank, Україною та світом змогли у рекордний час зібрати понад 235 мільйонів гривень, з яких більше 2,7 мільйонів гривень надійшли нам переказами з-за кордону. Крім України, до проєкту долучилися люди із іще 52 країн світу. Цей факт, а також те, що збір закрився за кілька днів, замість кількох тижнів, наочно показує що таке Єдність. Хоча, насправді, проєкт не завершився на закритті збору.

Зараз, станом на початок вересня, ми знаходимося у стадії реалізації ініціативи. Чекаємо ввезення FPV-дронів в Україну, далі будемо доукомплектовувати їх боєкомплектом, передавати у війська і чекати хороших новин із фронту», — розповідає заступник директора Фонду «Повернись живим» Олег Карпенко.

Автор: Вікторія Іванішіна, PR manager у Bickertstaff.734