Нещодавно багато ФОПів отримали повідомлення від банків (зокрема, від «ПриватБанку» та monobank) із проханням актуалізувати свої персональні дані. На це звернуло увагу видання AIN.UA, і опублікувало інструкцію навіщо і як це зробити. AIN.Business вибрав основне.

Чому проводять актуалізацію даних

Згідно із Постановою НБУ від 19.05.2020 №65, яка затверджує Положення про здійснення фінмоніторингу, банки зобов’язані проводити актуалізацію даних своїх клієнтів.

Зокрема звіряти, чи правильні дані про клієнта у них в системі, а також уточнювати дані, зокрема, про діяльність або доходи клієнта.

Терміни актуалізації даних:

  • не рідше одного разу на рік, якщо ризик ділових відносин з клієнтом є високим;
  • не рідше одного разу на три роки, якщо ризик ділових відносин з клієнтом є середнім;
  • не рідше одного разу на п’ять років в інших випадках, якщо немає підозр.

Якщо клієнт не надасть дані у термін, вказаний банком, останній може заблокувати йому рахунок.

Банк зазвичай повідомляє про необхідність актуалізації у мобыльному застсоунку, смс або листом із заголовком типу «Актуалізуйте анкетні дані фізичної особи-підприємця». Також у повідомленні вказується дата, до якої це потрібно зробити.

Як актуалізувати дані

Клієнтам «ПриватБанку» потрібно зайти до веб-версії «Приват24 для бізнесу», і в меню обрати пункт «Анкета». Далі потрібно послідовно відповідати на питання про те:

  • на підставі якого документу діє ФОП;
  • хто має розпоряджатися коштами на рахунку;
  • загальні дані про підприємство;
  • види господарської діяльності та основних контрагентів;
  • джерела надходження коштів;
  • послуги банку, якими планує користуватись ФОП;
  • валовий дохід (там потрібно буде обрати з-поміж варіантів) та чистий прибуток;
  • перевірити усі дані, підписати анкету електронним підписом та відправити її до банку.

Анкета клієнтів monobank — простіша, там менше запитань, є уточнення про кількість співробітників, КВЕДи, «гілку» доходу.

Більшість банків публікують інструкції про те, що таке актуалізація даних і як її проводити. Ось, наприклад, гайд для клієнтів «Ощадбанку», для ПУМБ«Райффайзен Банку» тощо.

Загалом заповнення та надсилання анкети займає до 10 хвилин.