Alibaba Group оголосила про плани інвестувати $2 млрд у Туреччину після зустрічі керівника Alibaba Майкла Еванса з президентом Реджепом Таїпом Ердоганом. Крім того, як повідомляє Bloomberg, китайський гігант електронної комерції вже інвестував у Туреччину $1,4 млрд через свій підрозділ Trendyol.

Деталі інвестицій

  • Керівник китайського гіганта Майкл Еванс після зустрічі з президентом Реджепом Таїпом Ердоганом в Стамбулі зазначив, що компанія «впевнена в міцних економічних засадах Туреччини» і вже інвестувала в країну $1,4 млрд через свій підрозділ Trendyol, який є найбільшим гравцем на ринку електронної комерції в Туреччині.
  • Згідно з заявою, Еванс висловив підтримку планам міжнародної експансії Trendyol і підкреслив, що Туреччина має потенціал стати однією з провідних країн електронного експорту. Загалом Alibaba Group оголосила про плани інвестувати $2 млрд у Туреччину. Проте Еванс не надав детальної інформації про інвестиційний календар, сказавши лише, що він розрахований на «найближчий період».
  • Trendyol досягла оцінки в $16,5 млрд у 2021 році, залучаючи кошти від інвесторів, зокрема SoftBank Group, General Atlantic, Qatar Investment Authority та суверенного фонду Абу-Дабі ADQ. При цьому Alibaba володіє 76,1% акцій оператора електронної комерції.

Чим цікавий турецький ринок?

  • За даними Міністерства торгівлі Туреччини, загальний обсяг електронної комерції країни зріс на 109% минулого року. Його загальний об’єм складає понад 800 мільярдів лір (близько $30 млрд), причому майже п’ята частина всіх покупок здійснюється онлайн.
  • З цікавого — у 2021 році Туреччина розпочала антимонопольне розслідування щодо Trendyol, а у липні вищий суд країни підтримав закон, що посилює регуляцію щодо компаній електронної комерції, завдавши удару по Trendyol.
  • Конституційний суд заявив, що закон, який обмежує витрати компаній на рекламу та використання даних клієнтів, якщо їхні продажі перевищують встановлені пороги, відповідає конституції, відхиливши заперечення головної опозиційної партії.
  • В липні Антимонопольна рада Туреччини оштрафувала Trendyol на 61,3 млн лір ($2,3 млн), заявивши, що компанія використовувала дані сторонніх постачальників, щоб надати несправедливу перевагу своїм роздрібним операціям.
  • Такі рішення має допомогти невеликим компаніям електронної комерції конкурувати після швидкого зростання ринку після пандемії.

Чому це цікаво?

У 2020-му році EVO оцінював український ринок інтернет-торгівлі у 107 млрд грн, (близько 4,1 млрд з середньорічним курсом 2022 року). на той час українці робили онлайн 9% усіх покупок. Звісно, війна внесла свої корективи, проте загалом частка електронної комерції продовжувала збільшуватися навіть у 2022 році та сягнула 11–12%.

Проте Україна не отримує багатомільярдні інвестиції. Причиною цього є відсутність передбачуваного та зрозумілого законодавства, а також судова система, яка не може захистити законні інтереси інвесторів без всяких «інвестиційних нянь», які мають розв’язувати проблеми в ручному режимі.