Коли Ілон Маска купував Twitter (зараз X), обіцяв захищати там свободу слова. На практиці ж він перетворив соцмережу на найбільший майданчик із поширення дезінформації, як свідчить дослідження стартапу TrustLab, проведеного на замовлення Європейського Союзу. Про це повідомляє BBC та інші медіа.

Зображення Depositphotos
  • Автори дослідження проаналізували більше 6000 унікальних постів у соцмережах Facebook, Instagram, LinkedIn, TikTok, X та YouTube. Контент аналізували у трьох країнах, які найбільше ризикують зіштовхнутися із дезінформацією: Іспанії, Польщі та Словаччині — через вибори та/або близькість до війни в Україні.
  • Twitter визнали платформою із найбільшою часткою доступної дезінформації (discoverability of disinformation), яка до того ж ще й має дуже гарні показники залучення аудиторії. Під discoverability у даному дослідження мають на увазі частку дезінформації, яку отримує користувач, намагаючись знайти контент по певних ключових словах. В YouTube, наприклад, ця частка — найнижча з усіх платформ.
Графік із дослідження TrustLab
  • За даними дослідження виявилось, що Словаччина більше вразлива до великих кампаній з дезінформації, зокрема, до російських наративів про гарне комуністичне минуле та критики НАТО та ЄС.
  • У зв’язку із цим дослідженням чеська єврокомісар з питань цінностей та прозорості Вєра Юрова зазначає, що росія веде війну ідей, щоб забруднити європейський інформаційний простір напівправдами, і створити неправдиве враження того, що демократія — не краща за автократію. росія витрачає це мільйони євро, щоб маніпулювати європейцями, і великі соціальні мережі мають зважати на цей ризик, як вважає вона.
  • Цікаво, що Twitter 2018 року підписував добровільний кодекс боротьби з дезінформацією у ЄС, але з тих пір вийшов із цього договору. Але компанія підпадає під дію Digital Services Act (DSA), який також передбачає боротьбу із дезінформацією. Тож, за словами Юрової, Маску доведеться дотримуватися правил.