Як перевести все спілкування з податковою в онлайн – інструкція

Часто у підприємців виникає потреба скерувати до податкової кореспонденцію: лист, заяву, запит про надання індивідуальної податкової консультації (ІПК) або відповідь на вхідний лист від ДПС. Це можливо зробити, не виходячи з дому – онлайн в Кабінеті платника податків. Там же можна зробити так, щоб в майбутньому податкова всі документи надсилала не в паперовому вигляді на поштову скриньку (як це відбувається за замовчуванням), а в електронному.

«Будь-яку кореспонденцію на адресу податкової можна відправити через електронний кабінет на сайті ДПС України. При цьому не важливо, що це: лист, заява, звернення про надання вам ІПК чи відповідь на запит податкової про надання пояснень та документів», – пише податковий консультант Олександр Зарайський.

Експерт розповів, як це зробити. AIN.UA пропонує текстову інструкцію на основі відео Олександра.

Як написати листа в ДПС онлайн

  • Підготуйте лист, заяву чи запит в текстовому документі. Дата, вказана в документі, повинна відповідати даті, коли ви відправляєте документ в податкову. Тобто якщо ви хочете надіслати листа 26 жовтня 2023 року, то і в документі має бути вказана саме ця дата.
  • Підпис в документі не потрібен – його ми будемо підписувати за допомогою кваліфікованого електронного підпису (КЕП).
  • Збережіть документ у форматі PDF.
  • Зайдіть в електронний кабінет платника податків. В лівому боковому меню оберіть пункт «Листування з ДПС».
  • Якщо ви хочете відправити документ в конкретну податкову, потрібно вказати її в полі «Код ДПІ». Якщо ви не знаєте, як це зробити правильно, в лівому боковому меню перейдіть у вкладку «Облікові дані платника податків» і подивіться код. Перші дві цифри – область (наприклад, 26 – місто Київ), наступні – район (наприклад, 51 – Дарницький район).
  • Поверніться в меню «Листування х ДПС» і у першому текстовому полі введіть перші дві цифри коду, а у другому – те, що випадає у меню.
  • В полі «Тематика» можете обрати найближче за сутністю значення або, якщо не впевнені, «Інші питання, що належать до компетенції ДПС». Це не має великого значення – лист у будь-якому разі зареєструють.
  • В полі «Короткий зміст» можете вказати призначення листа. Наприклад, «Відповідь на запит про надання документів» або «Скарга щодо неправомірних дій співробітників ДПС», або «Заява про повернення надлишково сплачених податків» тощо.
  • Прикріпіть файл та натисніть на кнопку «Зберегти». Після цього лист потрібно підписати, а потім відправити. Для цього оберіть цей лист в категорії «Вихідні документи», куди вас спрямує після збереження, та натисніть на кнопку «Підписати».
  • Оберіть свій КЕП, введіть пароль та натисніть «Підписати». Зліва біля документу зʼявиться іконка з ключем – це означає, що лист успішно підписаний. А кнопка «Відправити» у верхньому меню стане активною.
  • Виберіть цей лист і натисніть кнопку «Відправити».
  • Збоку від листа зʼявиться іконка з літачком, по наведенню на яку ви побачите напис «Відправлено». Ваш документ успішно переданий до ДПС.
  • Щоб упевнитися, що лист успішно надіслано, можна почекати день або два, після чого в кабінеті платника відкрити вкладку «Вхідні/вихідні документи» у боковому меню зліва, знайти ваш лист та натиснути кнопку «Перегляд» в меню вгорі.
  • Ви побачите дату та номер, за яким ваш лист зареєстрований в податковій як вхідна кореспонденція.
  • Це означає, що лист прийнятий в ДПС. Залишається лише очікувати на відповідь.

Через кабінет можна скерувати лист не лише у свою податкову, а й у ДПС України. Наприклад, якщо це запит на ІПК. Це також можна зробити в цій формі, достатньо лише змінити налаштування в меню.

  • В полі «Код ДПІ» оберіть 99 – Україна. Після цього зʼявиться можливість обрати в наступному текстовому полі «Державна податкова служба України».
  • В полі «Тип» оберіть «Заява (клопотання)».
  • В полі «Тематика» – «Реєстрація та облік платників податків».
  • В поле «Короткий зміст» скопіюйте та вставте тему листа зі свого документу.

Важливо! Попри те, що ви направили свій лист чи заяву онлайн, відповідь від податкової вам надійде в паперовому вигляді на поштову скриньку за адресою реєстрації вашого ФОП (окрім низки винятків). Щоб отримати відповідь онлайн, потрібно звернутися до ДПС з заявою про те, що платник податків бажає отримати всю вхідну кореспонденцію від податкової у електронному вигляді.

В такому випадку, відповіді від ДПС будуть надходити сюди ж – у кабінет платника – упродовж 10 днів.

Як перевести всі листування з ДПС в онлайн

  • Перейдіть в бокове меню, оберіть «Введення звітності».
  • Оберіть актуальний період, наприклад «жовтень 2023», у відповідних текстових блоках та натисніть кнопку «Створити».
  • В меню обираєте запити – F13, після чого потрібно проскролити в самий кінець і перейти на останню – шосту – сторінку.
  • Тут ви побачите заяву про бажання отримувати документи через електронний кабінет. Натисніть на неї.
  • Заповніть форму та натисніть «Створити».
  • У вас зʼявиться майже заповнена заява, в яку лишається додати електронну пошту, підписати та відправити.
  • У верхньому меню натисніть кнопку «Зберегти», підпишіть документ з допомогою КЕП та натисніть «Відправити».

Після того, як ваша заява буде прийнята податковою, будь-яку кореспонденцію вам надсилатимуть виключно через електронний кабінет. Вся кореспонденція зʼявлятиметься в розділі «Вхідні».

Зверніть увагу, що жодних сповіщень про те, що вам в електронний кабінет платника податків надійшов лист, не надходитиме. Тобто потрібно регулярно перевіряти розділ «Вхідні документи», щоб нічого не пропустити, оскільки лист вважається врученим в день, коли він був надісланий.

Залишити коментар

Коментарі | 0

Пошук