Pronto Pizza працює на українському ринку з 2012 року. За цей час бізнес з одного кіоску з піцою виріс до 17 закладів у 12 містах України. З початком повномасштабної війни, мережа зуміла відновити роботу усіх своїх закладів, зробити ребрендинг, розширити меню — тепер там можна спробувати і паназійську кухню — та налагодити доставку — понад 50% замовлень припадають саме на неї.
AIN.UA разом з Uklon Delivery підготували серію інтерв’ю з українськими бізнесами, що активно користуються сервісом доставки від Uklon, про те, як компанії пройшли ці півтора року та почуваються на ринку сьогодні. У цього матеріали поговорили з Тетяною Мулик, операційною директоркою мережі Pronto Pizza, та Ростиславом Бандуровичем, її маркетинг-директором, про гастрономічний бізнес, заклади якого є у всіх куточках України, та виклики, з якими він стикнувся за останні декілька років.
Матеріал підготовлено за підтримки Uklon Delivery
Що це означає?
Ми активно масштабувалися і росли до початку повномасштабного вторгнення
Мережі Pronto Pizza 10 років. Ми відкривалися як доставка піци в Івано-Франківську, починали з одного кіоска. Поступово росли — з’явилося три заклади, потім відкривалися в інших містах і Pronto Pizza перетворилась на мережу. Зараз у нас 17 закладів у 12 містах. Ресторани в основному зосереджені на заході України, але є також у Білій Церкві та Вінниці.
З початком війни наш бізнес призупинився. Так, центральний офіс у нас зосереджений в Івано-Франківську, і, наприклад, він може працювати віддалено. Але заклад — це завжди фізична присутність людей, інакше він працювати не буде. Друга складова нашого бізнесу — це доставка. Завдяки їй ми могли відкриватися під час пандемії. У перші дні війни у нас просто не було кому працювати — у людей були свої проблеми, переїзди, виїзди, всі переживають за себе в першу чергу.
Швидко ми організовувалися як волонтери. Так, на 3 день майже на всіх піцеріях працівники вийшли на кухні й готували для військових, ТРО, переселенців. За 4 місяці ми приготували понад 20 000 порцій їжі на суму 682 207 грн, паралельно допомагали з закупкою рацій, дронів та авто.
Водночас до нас поступово почали приходити люди в заклади і просити, щоб ми їм продали піцу. Тоді ми зрозуміли, що у когось є така потреба, є можливість заплатити, бо наші ресурси на той момент закінчились.
Фактично на четвертий день повномасштабної війни ми вже почали працювати
Відновлювали роботу поступово — спочатку в Ужгороді, де було менш небезпечно. Після — Чернівці, Івано-Франківськ, Хмельницький, і далі почали приєднуватись інші заклади. Однак, звісно, тоді ми не працювали на повну потужність. Йдеться у першу чергу про доставку. У нас були кур’єри зі своїми машинами й багато хто не виходив на роботу з міркувань безпеки, частина хлопців-кур’єрів пішли воювати.
З часом ми починали шукати якісь альтернативні способи доставки. З початком повномасштабної війни розвозили і на велосипедах, і на скутерах, та все ж для наших продуктів краще, аби вони доставлялися машиною — так швидше і їхній зовнішній вигляд не псується. Аби закрити цю недостачу в працівниках, ми почали працювати з іншими агрегаторами та службами доставки, зокрема і з Uklon Delivery.
З Uklon ми партнери за іншими напрямками вже довгий час, майже 2 роки. Працюємо у спільній комунікації з нашими гостями, і щойно компанія запустила сервіс доставки, ми охоче погодилися спробувати його. Тому Pronto Pizza була практично одним із перших бізнесів, хто почав працювати з Uklon Delivery майже по всій країні. Що нам подобається у роботі з Uklon Delivery, так це зручність розрахунків. Система із власним кабінетом дуже зручна — можна відстежувати хто, коли й куди їздив.
Окрім цього, Uklon нам близький ціннісно. Загалом на волонтерські справи станом на кінець вересня Pronto Pizza витратила понад 2,3 млн грн.
За ці понад півтора року обсяги доставки у нас виросли
Кількість замовлень теж зросла. Окрім того, що ми активно почали користуватися Uklon Delivery, думаю, це теж про психологічний фактор — люди не знали, чи працюють заклади і чи йти в заклад. До того ж простіше замовити, а не готувати, бо у всіх стрес. І якщо порівнювати з довоєнним часом, то доставка зросла у першу чергу, на 20%. Зараз 50%-60% усіх замовлень — це доставка.
На сьогодні усі наші ресторани працюють. Зараз ми поступово повертаємося до своєї такої нормальності. За час війни ми дуже багато що змінили та оптимізували у своєму бізнесі, зробили багато оновлень: дизайн пакування, інтер’єри закладів. Тобто, пропрацювали й освіжили бренд Pronto Pizzа. Також запустили новий напрямок — паназійську кухню. Це з такого хорошого.
Але є і проблема — боротьба за працівників. У гастрономічному бізнесі ти не можеш працювати віддалено, найважливіший елемент його розвитку — це фізична присутність людини. Зараз найважче насправді з працівниками, як у закладах, так і з кур’єрами. Проте, ця проблема є відчутною для всіх сервісних бізнесів на українському ринку.
ТЕКСТ Ліза Пальчинська
ЛІТЕРАТУРНА РЕДАКТОРКА Оля Закревська
ФОТО Pronto Pizza
ПРОДЮСЕРКА Надя Миколаєнко
МЕНЕДЖЕРКА Яна Проценко
ПРЕДСТАВНИЦІ UKLON DELIVERY Віта Біла та Анастасія Горбенко