Як просувати сайт ТрО в умовах підвищеної конфіденційності — кейс-розбір

В новому кейсі-розборі агенція digital-маркетингу Inweb ділиться деталями просування офіційного сайту Сил територіальної оборони ЗСУ. Публікація кейс погоджена з керівництвом сайту Сил територіальної оборони ЗСУ.


Просувати сайт Сил тероборони України – складно та цікаво. Складно тому, що така робота накладає певні обмеження у конфіденційності. Цікаво, бо це робота з впізнаваністю тероборони, про яку в Україні знають буквально всі. Але ми знайшли точки росту та продовжуємо роботу і зараз. Ділимося деталями SEO-просування. 

Команда проєкту

  • Project Manager – Ольга Стукановська.
  • Internet Marketer – Аліна Іванова.

Період просування – 27.04.2023 – 26.07.2023.

Регіон просування – Україна.

Дані про проєкт

Сайт – інформаційний ресурс Сил територіальної оборони ЗСУ, офіційний сайт від Міністерства оборони України, призначений для надання інформації воїнам та суспільству:

  • навчання та поради бійцю;
  • забезпечення необхідним;
  • відзнаки;
  • новини;
  • історія ТрО.

Основна ціль клієнта – збільшення кількості відвідувачів – трафіку сайту. Як результат – збільшення обізнаності про територіальну оборону в Україні.

Завдання клієнта

Основне завдання від клієнта – просування сайту, підвищення впізнаваності проєкту та збільшення трафіку. Також в ході роботи клієнт поставив завдання покращити позиції по запитах «тероборона», «ТрО», «Сили територіальної оборони». На момент старту сайт був у топ-3 (перед ним була «Вікіпедія» та інший інформаційний портал). 

З додаткових цілей: зміна структури сайту через зміну схеми роботи самого проєкту, зміну даних на сайті (адреса, інформація про об’єкти), зміна та коригування метатегів для правильного відображення у видачі.  Детальніше розповісти неможливо через обмеження щодо розповсюдження даних.

Переваги та сильні сторони проєкту

  • Лояльність клієнта: максимально допомагав і швидко виконував технічні завдання, які ми пропонували.
  • Клієнт взяв на себе завдання з написання контенту. Матеріали експертні та якісні.
  • На всі питання клієнт відповідав швидко, відсутню інформацію надавав оперативно.
  • Швидке затвердження наших завдань. Клієнт узгоджував наші рекомендації і допомагав зі свого боку (як це зробити правильніше для його проєкту).
  • Зовнішні ресурси допомагали у розміщенні Outreach-посилань. Багато донорів (сайтів, до яких ми приходили з проханням розмістити статті з посиланням на наш сайт) розміщували посилання на сайт ТрО на дуже лояльних умовах. 

Головною перевагою є те, що до моменту публікації контенту весь матеріал проходить чітку перевірку з боку команди експертів з військової справи. Вони детально ознайомлюються з матеріалом та надають корективи, щоб інформація була максимально корисна нашим бійцям та українському суспільству.

Складнощі та обмеження проєкту

Оскільки це офіційний сайт Міністерства оборони України, у нас були обмежені можливості та доступи в роботі. Наприклад, у нас немає можливості перевірити сайт за допомогою зовнішніх сервісів. Тобто ми мали обмеження в автоматизації процесів просування. А «руками» зробити деякі процедури неможливо. Наприклад, спарсити цілий сайт без додаткового сервісу, тобто зібрати інформацію за певною ознакою з усіх куточків сайту. Це дуже довга та складна процедура.

Навіть добре, що сайт надійно захищений від DDoS-атак, але це додало складнощів нашій роботі, що одночасно зробило її ще цікавішою. Через специфіку тематики ми не могли написати тексти на сторінки категорій, головну сторінку, як ми це зазвичай робимо для комерційних ресурсів.

Деякі наші рекомендації клієнт відхиляв, що теж пов’язано саме зі специфічністю тематики та внутрішніми обмеженнями. Наприклад, ми не могли додати сторінки авторів статей на сайт, щоб познайомити з ними користувачів. Дещо ускладнило те, що оптимізацією текстових матеріалів – новин та статей для бійців – повністю займається клієнт. І це знову через особливості тематики, а не самого клієнта.

Були й такі ситуації, коли ми оптимізували регіональні сторінки згідно з технічним завданням, але були вимушені відмовитись від цього та видалити сторінки. Наприклад, через окупацію області дані про ТрО в певному регіоні або населеному пункті стали неактуальними. 

Складністю просування тематики є висока конкуренція серед українських сайтів новин, які тематично орієнтовані на огляд військових подій та є досить релевантними по спільних запитах. Тобто українські новинні сайти склали конкуренцію сайту територіальної оборони.  

Animated GIF - Find & Share on GIPHY
Пошукова видача за запитом «тероборона»

Багато новинних ресурсів використовує, наприклад, слово «тероборона», що ускладнювало процес оптимізації.

Не найкритичніше, але у тегах та описах ми можемо використовувати обмежену кількість емоджі, бо це офіційний ресурс Міністерства оборони України, з чітко регульованим стилем спілкуванням. Таким чином, обмеження вплинули на результативність наших дій, але клієнт та ми, як команда, задоволені отриманим трафіком і позиціями.

Дії команди

В ході роботи ми виправили технічні помилки сайту. Спочатку прибрали сміттєві сторінки в коді сайту. Наприклад:

Додали «хлібні крихти» на сайт (раніше їх не було взагалі), щоб користувачам було зручніше, а пошуковим роботам – краще сприймати інформацію ресурсу. Приклад такої сторінки:

«Хлібні крихти», які вказують структуру сторінок

Прописали метатеги для всіх сторінок категорій, регіональних сторінок, сторінок з блоку «Питання – відповідь»:

Також склали рекомендації з додаванням метатегів на сторінки новин.

Склали технічне завдання з алгоритмом стосовно перелінковки регіональних сторінок, використовуючи їх на сторінці:

Оптимізували швидкість завантаження сайту, покращили показники. На прикладі сторінки забезпечення ми мали на початку показник продуктивності на рівні 44 (за даними PageSpeed Insights). Та ж сторінка тепер має показник 90:

Тут можна побачити, як роботи Google сканують мобільну версію сайту

Точково, наскільки дозволяли принципи конфіденційності, допрацьовували метатеги, щоб дотягнути необхідні запити в топ. Приклад:

Результати дооптимизації та впровадження метатегів

Також з першого місяця ми активно пишемо контент (завдання на стороні клієнта) для Outreach-статей, щомісяця розміщуємо Outreach-посилання. Майданчики продовжують охоче працювати з сайтом ТрО на лояльних умовах.

На цьому наші роботи не припиняються. Зараз ми все ще в активній фазі роботи та дооптимізації сайту. У нас в роботі дооптимізація регіональних сторінок, сторінок бригад і новинних матеріалів.

Результати роботи з просування

За кілька місяців роботи з проєктом нам вдалось збільшити кількість показів та кліків з 70 до 1500 та більше за день.

Дані з Google Search Console за період з 01.04.23 по 25.07.23

Дані по органічному трафіку з GA4 за період з 01.04.23 по 25.07.23

Через вимоги до конфіденційності Serpstat не має даних по сайту цього проєкту.

Також по запиту «тероборона» ми тепер топ-1:

Результат видачі по запиту «тероборона»: ми в топ-1

Органічний трафік, впізнаваність ТрО та виправлення помилок сайту

Під час оптимізації проєкту нам вдалося збільшити трафік з 70 відвідувачів на день до 1500. Завдяки нашій роботі сайт тероборони посідає лідерські позиції, збільшуючи впізнаваність всього проєкту.

Зараз основний трафік клієнта – органічний.

Дані з GA4 за період з 01.04.23 по 25.07.23

За кілька місяців роботи ми виконали такі дії з просування:

  • загальна оптимізація сторінок;
  • виправлення суттєвих технічних помилок на сайті, що дало результат. 

У планах команди Inweb далі працювати над внутрішньою та зовнішньою оптимізацією. 

Авторка: Аліна Іванова, SEO Specialist at Inweb

Залишити коментар

Коментарі | 0

Пошук