В Україні зараз неабияк тренд на локальні товари та українських виробників. Він лише набирає популярності та отримує позитивний відгук від клієнтів. Це також стосується фермерських продуктів та приготування з них страв. Яна Жадан, співзасновниця поп-ап закладу Habibti та ком‘юніті Foodies Agency, а також співавторка книги «Фермерство зсередини», поділилася порадами для побудови сталої співпраці закладів з фермерами для видання Poster. AIN.Business вибрав основне.

Досвід роботи з фермерами

  • У 2014 році Яна вирішила працювати з фермерським та сезонним, коли прочитала про шеф-кухарів скандинавських країн. Вони створили маніфест та зобов’язалися пропагувати локальне, створюючи нову скандинавську кухню.
  • Так, жінка почала організовувати вечері із сезонним меню у Foodies Agency. Під час них гості знайомилися з українськими стравами та фермерськими продуктами.
  • Зараз Яна Жадан постійно працює з локальними продуктами різними способами (на окремих проектах, у закладах, на фермерських вечерях або обідах). 

Чому закладам варто співпрацювати з фермерами

  • Гостям цікаво йти в заклад, який розширює їхні знання та досвід.
  • Це чудовий маркетинг для закладу.
  • Ресторатори також можуть просувати звичку вибирати місцеві продукти від маленьких господарств.

5 кроків, щоб перейти на фермерське

  1. Проаналізуйте власних постачальників та їхню продукцію. Подумайте чи це саме те чим ви хочете ділитись зі своїми гостями щодня.
  2. Поставте ціль вийти на певний відсоток страв з фермерською продукцією у меню. Почати можна з локального сиру чи зелені. Найкраще запланувати перехід у травні, коли попереду сезон.
  3. Проведіть дослідження. Знайдіть постачальників кожного продукту, порівняйте ціни, умови співпраці, подивіться яку суму ви втратите при переході на українські сири з умовно польської моцарели або використовуючи органічні яйця. 
  4. Побудуйте сталі стосунки з фермерами. Договір на рік, забезпечує фермеру впевненість у збуті продукції. Отже, він може розвиватись далі: розширювати господарство, покращувати обладнання, тримати більшу кількість тварин.
  5. Познайомтесь з людьми, які вирощують продукти для страв у вашому закладі. А потім розкажіть про це у власних соцмережах. Це один зі способів пропагувати ваші цінності. Можна влаштувати поїздку командою на виробництво чи ферму.  

Поради закладам 

  • Підтримуйте локальних виробників. Продукти вони можуть вирощувати навіть спеціально для вас.
  • Слідкуйте за сезонністю. 
  • Об‘єднуйтеся із сусідніми закладами та замовляйте фермерське разом. Це допоможе знизити витрати на логістику та збільшити об‘єм замовлення.
  • Організовуйте фермерські ярмарки, поп-апи, вечері та обіди з локальних продуктів.
  • Комунікуйте з гостями про перехід на фермерське.