В Україні зараз неабияк тренд на локальні товари та українських виробників. Він лише набирає популярності та отримує позитивний відгук від клієнтів. Це також стосується фермерських продуктів та приготування з них страв. Яна Жадан, співзасновниця поп-ап закладу Habibti та ком‘юніті Foodies Agency, а також співавторка книги «Фермерство зсередини», поділилася порадами для побудови сталої співпраці закладів з фермерами для видання Poster. AIN.Business вибрав основне.
Досвід роботи з фермерами
- У 2014 році Яна вирішила працювати з фермерським та сезонним, коли прочитала про шеф-кухарів скандинавських країн. Вони створили маніфест та зобов’язалися пропагувати локальне, створюючи нову скандинавську кухню.
- Так, жінка почала організовувати вечері із сезонним меню у Foodies Agency. Під час них гості знайомилися з українськими стравами та фермерськими продуктами.
- Зараз Яна Жадан постійно працює з локальними продуктами різними способами (на окремих проектах, у закладах, на фермерських вечерях або обідах).
Чому закладам варто співпрацювати з фермерами
- Гостям цікаво йти в заклад, який розширює їхні знання та досвід.
- Це чудовий маркетинг для закладу.
- Ресторатори також можуть просувати звичку вибирати місцеві продукти від маленьких господарств.
5 кроків, щоб перейти на фермерське
- Проаналізуйте власних постачальників та їхню продукцію. Подумайте чи це саме те чим ви хочете ділитись зі своїми гостями щодня.
- Поставте ціль вийти на певний відсоток страв з фермерською продукцією у меню. Почати можна з локального сиру чи зелені. Найкраще запланувати перехід у травні, коли попереду сезон.
- Проведіть дослідження. Знайдіть постачальників кожного продукту, порівняйте ціни, умови співпраці, подивіться яку суму ви втратите при переході на українські сири з умовно польської моцарели або використовуючи органічні яйця.
- Побудуйте сталі стосунки з фермерами. Договір на рік, забезпечує фермеру впевненість у збуті продукції. Отже, він може розвиватись далі: розширювати господарство, покращувати обладнання, тримати більшу кількість тварин.
- Познайомтесь з людьми, які вирощують продукти для страв у вашому закладі. А потім розкажіть про це у власних соцмережах. Це один зі способів пропагувати ваші цінності. Можна влаштувати поїздку командою на виробництво чи ферму.
Поради закладам
- Підтримуйте локальних виробників. Продукти вони можуть вирощувати навіть спеціально для вас.
- Слідкуйте за сезонністю.
- Об‘єднуйтеся із сусідніми закладами та замовляйте фермерське разом. Це допоможе знизити витрати на логістику та збільшити об‘єм замовлення.
- Організовуйте фермерські ярмарки, поп-апи, вечері та обіди з локальних продуктів.
- Комунікуйте з гостями про перехід на фермерське.