Сімейне господарство «Деївська олійниця» офіційно працює з 1992 року. За словами керівника бренду Богдана Рубана, за ці понад 30 років вдалося розвинути кілька напрямків. Окрім соняшникової олії, господарство займається спеціями, а незабаром у продажі з‘явиться преміальна олія з волоського горіха. В інтерв’ю для AIN.Business Богдан Рубан розповів про розвиток сімейного бізнесу, який заснував ще його батько, скільки коштує висадити горіхову плантацію і через скільки років вдасться повернути інвестиції.

Рубрика «Історії» виходить за підтримки YASNO.

Вирішили не концентруватися на об‘ємах

Господарство «Деївська олійниця» — це сімейний бізнес, який заснували у 1992 році. Але, як переповідає теперішній керівник Богдан Рубан, історія підприємства почалася у 1991 році, коли його батько отримав десяток гектарів землі. Спершу він просто обробляв землю і садив городину. Але через 5 сезонів робіт в полі чоловік зрозумів, що виключно на цьому заробити буде складно.

Тому у 1996 році батько Богдана побудував олійницю і запустив виробництво соняшникової олії. На початку чоловік займався всім самотужки, а його дружина продавала готову продукцію на ринку.

  • За кілька років на підприємстві вже працювало до 70 людей, олійниця переїхала в нове приміщення. Відповідно, збільшилися й обʼєми виробництва.
  • У 2006 році сім’я Рубан зареєстрували торговельну марку ТМ «Деївська». Назва прийшла сама, зазначає Богдан, постійні клієнти неофіційно називали господарство «Деївська олійниця» на честь Деївської гори, на схилі якої та знаходилася.
  • Саме після реєстрації торговельної марки, зізнається керівник, виробництво вирішили сконцентрувати на якості продукції, а не на об’ємах.
  • Зокрема у 2011 і 2014 роках, олію ТМ «Деївська» було визнано кращою в Україні.

Інвестиції окупляться лише через 14 років

ТМ «Деївська» — це регіональний полтавський бренд. Як додає Богдан Рубан, у них немає всеукраїнських амбіцій, й окрім цього, об’єми виробництва не достатньо великі для збільшення ринку збуту.

Водночас ТМ «Деївська олійниця» розвинули кілька напрямів роботи. Окрім соняшникової олії, вони також виготовляють спеції. А у 2017 році виникла ідея посадити горіховий сад і виготовляти олію преміального сегмента з волоського горіха.

Цілий рік Богдан з командою навчався і вивчав цю тему. Восени 2018 року висадили першу чергу горіхової плантації. У 2020 році вона вже займала площу 15 га – 1300 дерев волоського горіха і 550 дерев фундука.

За підрахунками Богдана, інвестиції в горіхову плантацію — $6350 на один гектар. Сюди входить:

  • 1 га земельна ділянка ≈ $2100.
  • Саджанці волоського горіха (100 шт/га) ≈ $1000.
  • Витрати на підготовку поля і посадку ≈ $1250.
  • Поливна система ≈ $1250.
  • Паркан ≈ $750.

Далі передбачаються щорічні витрати на покіс трави, добрива, обрізка та інший догляд – близько $350 за 1 га. За словами Богдана ці інвестиції окупляться лише через 12-14 років з року посадки. А все тому, що перший об’ємний врожай можна буде зібрати лише на п’ятий рік вегетації – близько 500 кг горіхів.

  • Щороку врожай буде збільшуватись, і на 10-11 рік вегетації врожайність складатиме близько 2500 кг/га.
  • За сьогоднішнім цінами очікуваний заробіток на 10 рік вегетації — $1200 за 1 га.

Олія з волоського горіха — пікантний продукт

Весь горіх на господарстві збираються переробляти самотужки, і виготовляти з нього олію. За словами Богдана, олія з волоського горіха — продукт преміального сегмента, близький до оливкової.

«Олія з волоського горіха ще маловідома в Україні, але вона може стати візитівкою нашої країни. Адже це пікантний продукт, з неймовірним вмістом вітамінів та мінералів, з приємним ароматом і смаком. Звісно на ній яєшню не засмажиш (дорого), але для салатів і кондитерських виробів саме те».

Купити «Деївську» горіхову олію вже можна буде найближчим часом. Її продаватимуть в скляних пляшках різних обʼємів.

Горіхові сади сягатимуть близько 78 га

Керівник ТМ «Деївська» Богдан Рубан в найближчому майбутньому планує розвивати кілька напрямків.

  • В першу чергу, господарство точно збільшить плантацію горіхового саду.
  • Вже купили дві земельні ділянки на 14 та 48 га. Тому незабаром все горіхова плантація сягатиме близько 78 га.
  • Ще один напрям роботи бренду «Деївська олійниця» — це вихід на стабільний обʼєм продажів через їхній інтернет-магазин.
  • Зараз через інтернет продається лише 0,1% від виробництва. Проте Богдан переконаний, що за цим напрямком — майбутнє.

Нагадаємо, раніше AIN.Business розповідав про перезапуск бренду «Дім варення»: