Майже місяць тому рекрутингова агенція Lobby X підписала меморандум про співпрацю з Міністерством оборони. Фактично угода лише зафіксувала на папері те, чим компанія займалась і до цього – шукала кадри для української армії. Втім, партнерство дещо змінило: до Lobby X за цей час звернулося кілька десятків нових підрозділів у пошуках своїх людей.
Про те, які результати має партнерство для самої рекрутингової компанії, AIN.UA дізнався у керівника військового рекрутингу Lobby X Олексія Руденка.
Точних даних щодо приросту кандидатів ще немає, але за кількістю відгуків і закритих вакансій спостерігається збільшення добровольців, які хочуть стати до лав армії, говорить експерт. Це пов’язано й зі збільшенням кількості пошукачів кадрів – за останній місяць з’явилося приблизно 40-50 підрозділів, які вперше звернулися до Lobby X зі своїми вакансіями. Зокрема йдеться про Повітряні сили, Сили територіальної оборони, механізовані бригади, Національну поліцію, загони Державної прикордонної служби.
Працюють також і зі «старими клієнтами», такими як Головне управління розвідки.
«Зараз, умовно кажучи, в нас є мандат на співпрацю із цілим управлінням розвідки», – каже Руденко.
Які спеціальності мають попит серед шукачів роботи
За словами керівника військового рекрутингу, в топі – IT. Далі – оператори БПЛА. Йдеться і про операторів FPV-дронів, і про інженерів та майстрів безпілотних авіаційних комплексів. На третьому місці – штабні посади: бухгалтери, діловоди, рекрутери, керівники різних напрямів у навчальні центри тощо. На четвертому місці – водійські та ремонті посади, а також – логістика загалом.
«Замикає п’ятірку лідерів піхота і медицина. В якомусь місяці піхота, в якомусь – медицина отримують найбільше відгуків», – наводить дані керівник військового рекрутингу платформи.
Як мобілізовані потрапляють до бригад
Олексій Руденко описує механізм рекрутингу так: спочатку підрозділ звертається до Lobby X, його верифікують та засвідчують, що вище командування дає дозвіл на розголошення вакансій. За це в підрозділі відповідає чітко визначена особа, яку призначає командир, заступник начальника штабу чи інша людина на керівній посаді. Після цього Lobby X розміщує на своїй платформі вакансії, відгуки на які потрапляють напряму до підрозділу.
Уповноважена людина переглядає резюме і відбирає тих, хто підходить за профілем та мотивацією. Якщо це переведення з іншої частини, то визначають, наскільки реально перевести людину до конкретного підрозділу, і контактують напряму з кандидатом.
Далі організовують співбесіду і знайомляться з кандидатом – це може бути співбесіда телефоном, через Signal, WhatsApp, Zoom або особиста зустріч, зауважують в Lobby X.
Якщо співбесіда відбулася успішно, підрозділ підписує контракт з людиною, і вона проходить Територіальний центр комплектування, військово-лікарську комісію і навчання (для людей, що не є чинними військовослужбовцями, це обовʼязково). Добровольців у навчальні центри скеровують самі підрозділи, інколи це роблять ТЦК.
Зазвичай в навчальних центрах кандидати проходять БЗВП – базову загальну військову підготовку. Але якщо у людини специфічна спеціалізація у війську – наприклад, гранатометник або водій-механік танка, – то підрозділ направляє ще й на специфічні навчання.
За словами Руденка, підрозділ відповідає за кандидата і організовує супровід на всіх етапах – від моменту, коли людина виявила бажання приєднатись до Сил оборони, до моменту потрапляння на службу.
«Інтенсивність роботи стала в рази більшою – це те, що змінилося. В цілому, меморандум з Міноборони легалізував те, що ми і так робили», – розповів Олексій Руденко.
За його словами, завдяки цій угоді більше людей дізналися про можливість мобілізуватися з обранням бажаної посади і підрозділу, а також опції відмовитись на етапі співбесіди, наприклад, якщо їх зацікавив інший підрозділ.
У пресслужбі Міноборони повідомляють, що з моменту підписання угоди на платформі Lobby X розмістили понад 320 військових вакансій. А кількість людей, які на них відгукнулися, сягнула 6,5 тисячі осіб.