Масштабний збій у «Київстар» стався через хакерську атаку – голосові дзвінки відновлено

12 грудня 2023 року стався масштабний збій у роботі найбільшого мобільного оператора України «Київстар». Із самого ранку абоненти не можуть скористатися послугами мобільного зв’язку та доступом до інтернету. Згідно з джерелами AIN.UA, збій стався через хакерську атаку на ядро мережі, це нам підтвердили у компанії.

Станом на 18.00 13.12.2023 спеціалісти розпочали включення голосового зв’язку по всій Україні. Відновлення послуг відбуватиметься поступово, тому до кінця дня ще можливі короткочасні складнощі. У такому випадку рекомендуємо абонентам перезавантажити телефони і відключити послугу VoLTE — це можна зробити в налаштуваннях телефону», — кажуть у «Київстар».

Станом на 20:00 12 грудня 2023 року спеціалісти «Київстар» частково відновили роботу послуг фіксованого зв`язку. Зараз спеціалісти компанії працюють над відновленням інших послуг і планують завершити цю роботу протягом 13 грудня, повідомив оператор на свої сторінці в Facebook. У «Київстар» також попередили, що відновлення сервісів може відбуватись поступово.

Це підтвердили й у СБУ. Кіберфахівці Служби безпеки України та спеціалісти «Київстару» у взаємодії з іншими державними органами продовжують роботи з відновлення мережі після вчорашньої хакерської атаки.

«За попередніми розрахунками, 13 грудня планується відновити фіксований інтернет для домогосподарств, а також розпочати запуск мобільного зв’язку та інтернету.Цифровій інфраструктурі «Київстару» було завдано критичних уражень, тому відновлення всіх послуг із дотриманням необхідних протоколів безпеки вимагає часу», – повідомляють у СБУ.

Що цьому передувало

Вранці 12 грудня мережа зв’язку Київстару стала мішенню потужної хакерської атаки, що стала причиною технічного збою, у результаті якого тимчасово недоступні послуги зв`язку та доступу в інтернет. Для фіксації обставин та наслідків протиправних дій з втручання у діяльність мережі Київстару, оператор залучив представників правоохоронних органів та спеціальних державних служб, які наразі працюють в офісі компанії, кажуть у «Київстар».

«Станом на зараз відомо, що персональні дані абонентів не скомпрометовані. На цей час фахівці оператора працюють над усуненням наслідків хакерської атаки для якнайскорішого відновлення зв’язку та надання сервісів. Київстар обов’язково надасть компенсацію абонентам, які не мали зв’язку або не могли скористатися сервісами оператора. Просимо вибачення у абонентів за тимчасові незручності та дякуємо за розуміння», – коментують AIN.UA у «Київстар».

В ефірі національного телемарафону генеральний директор «Київстар» Олександр Комаров повідомив, що сталася «дуже потужна хакерська атака на віртуальну інфраструктуру, частково зруйнована ІТ-інфраструктура».

Що сталося

  • Збій стався вранці 12 грудня. Користувачі не мають доступу до мобільних послуг, мобільного та домашнього інтернету.
  • Проблеми виникли в користувачів у різних регіонах України, зокрема – у Києві.

«Сьогодні в нашій мережі стався технічний збій, у результаті якого можуть бути недоступні послуги зв`язку та доступу в інтернет у частини абонентської бази», – прокоментували в компанії.

Також у «Київстарі» повідомили, що спеціалісти працюють над усуненням проблеми.

У коментарі Forbes наближений до ситуації співрозмовник повідомив, що «зламали частину внутрішніх систем оператора. Рішення про відключення ухвалили силовики та оператор з метою локалізації активності заражених систем. Триває робота з запуску дублюючих систем», – каже співрозмовник.

До чого призвів збій у роботі «Київстар»

Через масштабний збій абоненти «Київстару» також не можуть перейти на інших операторів через внутрішній роумінг унаслідок збою. Про це повідомила пресслужба Мінцифри в коментарі hromadske.

«Нацроумінг не працює через те, що мережа «Київстару» не може передати інформацію про своїх абонентів мережам інших операторів унаслідок загального технічного збою», — йдеться в повідомленні.

  • Також медіа пише, що через збій у «Київстар» виникнуть проблеми з роботою деяких терміналів та банкоматів «ПриватБанку» і «Ощадбанку», але це поширюється не на всю мережу.

«Для загального розуміння, деяка частина усіх банків, банкоматів та POS-терміналів працюють на мобільних картках. Тобто у POS-терміналі стоїть мобільна картка. Для тих терміналів, які працюють на мобільних картках «Київстару», звісно, ця проблема впливає на їх роботу», — зазначив речник банку.

  • Через збій також не працюють деякі номери контакт-центрів ДТЕК.
  • Про збій у роботі eSIM також повідомив monobank.
  • Через збій в роботі оператора «Київстар» тимчасово не працюватиме система оповіщення про тривоги. Про це повідомили у Сумській міській раді. За інформацією «Суспільного», у Києві та області такої проблеми немає.
  • Крім того, про збої системи оповіщення повідомляють у Дніпрі, Борисполі та на Харківщині.
  • Київська ОДА також повідомила про те, що система оповіщення про небезпеку не працює в таких населених пунктах області: Буча, Ірпінь, Вишневе, Березань, Сквира, Ржищів, Тараща, Володарка, Гірська територіальна громада (Бориспільській район).

«Київстар» – найбільший український оператор телекомунікацій, що надає послуги звʼязку та передання 24,1 млн користувачів. 

Залишити коментар

Коментарі | 0

Пошук