Концерн VW Group, що володіє брендами Volkswagen, Audi та Porsche, оголосив про перехід на стандарт зарядки North American Charging Standard (NACS), розроблений Tesla. Це важливий крок на шляху до уніфікації ринку зарядки електромобілів.

Що цьому передувало?

У листопаді цього року Tesla оголосила про надання вільного доступу до документації за стандартом зарядних портів усім охочим. Electrek пише, що тоді назва «Північноамериканський стандарт зарядки» здалася дещо абсурдною.

Аргумент компанії, яка домінує на американському ринку електромобілів, полягав у тому, що більшість авто і зарядних станцій у США вже використовують їхній роз’єм, тож він фактично і є стандартом.

Спочатку цей аргумент сприйняли скептично, але ситуація змінилася, коли Ford оголосив про прийняття NACS для своїх майбутніх моделей. Незабаром GM зробив те саме, а за ними підтягнулися майже всі інші виробники.

NACS навіть отримав сертифікацію від SAE (Спільнота автотранспортних інженерів), тож тепер він перебуває поза безпосереднім контролем Tesla.

Останніми двома компаніями, які ще вагалися, був концерн Volkswagen Group, один із найбільших виробників автомобілів у світі, та Stellantis. Як і більшість інших виробників, VW почне оснащувати свої автомобілі (принаймні його основні бренди) роз’ємом NACS з 2025 року. Інші компанії вже анонсували адаптери на 2024 рік.

Так чому вагалися?

Затримка з переходом на новий стандарт, можливо, частково пояснюється наявністю власної мережі зарядних станцій, яка була створена та фінансована VW як частини компенсації за скандал з дизельними двигунами (так званий Дизельгейт).

Залишається лише один великий автовиробник – Stellantis – який ще не оголосив про перехід на NACS. До портфеля групи Stellantis входять такі автомобільні бренди, як Jeep, Chrysler, Dodge, Fiat, Citroën, Peugeot, Opel, Alfa Romeo та Maserati.