Як розпізнати софт із «ворожою пропискою» – 7 способів

Bitrix24, Tilda Publishing, 1С, AmoCRM, iiko, Jivosite — це назви найвідоміших російських компаній, якими користувались українські бізнеси. До повномасштабного вторгнення вони займали велику частину нашого ринку, бо мали хорошу технічну реалізацію, доступну цінову політику та задовольняли всі потреби підприємців та їхніх команд. Але після 24-го лютого 2022 року українські бізнеси почали свідомо користуватися програмами та відмовились від цих софтів.

Проте була одна проблема — знайти нормальний софт без «прописки» в росії. Засновник платформи пошуку програм для автоматизації бізнесу Shelfy Олег Грициняк у своїй колонці для AIN.UA ділиться власним алгоритмом аналізу компаній. 

Олег Грициняк, фото надане автором

Що таке «російський софт»?

За даними податкової служби України, у січні 2023 року понад 2 млн українців ведуть діяльність за умовами ФОП. І кожен із них користується певними програмами для обліку клієнтів, ведення фінансової звітності, налаштування маркетингових активностей тощо. Чи є у них час на детальний аналіз компанії та пошук софту без російських коренів? Залишу питання відкритим для ваших роздумів.

Я визначаю «російський софт» за такими критеріями:

  • «прописка» в росії,
  • основна команда з росії,
  • «дочка» з реєстрацією на Кіпрі, в Угорщині, Казахстані тощо.

Також для мене виглядає дивно, коли сайти російських софтів «перефарбовуються» та ставлять прапор України, тим паче коли мають домен *.ru.

7 способів перевірити походження софту

Найскладніше у підборі компаній — аналіз. Розробники добре ховають адресу походження, тому не завжди зрозуміло, хто власник. Проте, ми поки знаходимо інформацію за допомогою таких інструментів:

  1. Аналізуємо профіль в LinkedIn. Звертаємо увагу на такі критерії: профіль компанії та власників, чи є працівники та CEO компанії, яка репутація, чи є відмітки/дописи із сумнівними компаніями або з російськими розробниками.
  2. Шукаємо вакансії. Якщо знаходимо оголошення на умовному HeadHunter чи інших сайтах із позначкою «.ru», то зрозуміло, що власники мають «російську прописку» чи стосунок до країни-агресора.
  3. Користуємося російською програмою для перевірки контрагентів Чекко (в залежності від інтернет-провайдера може знадобитись VPN). Якщо дані про компанію є на платформі, то зв’язок встановлено та софт не варто вибирати.
  4. Знаходимо фаундерів та інвесторів через міжнародний сервіс Crunchbase.
  5. Шукаємо в Google. Це один із найлегших способів, адже пошукова система пам’ятає все й може показати матеріали навіть 10-річної давнини. На сторінках Google можна знайти як інформацію про компанію, так і про власників. Якщо знаєте ім’я та прізвище засновників, то можна побудувати логічні зв’язки та заглибитись у походження людини та софту. Наприклад, у 2022 році редакція AIN.UA проводила розслідування щодо YCLIENTS та Altegio, програми обліку клієнтів для б’юті-сфери. Виявилось, що вони пов’язані одна з одною та друга також має російське коріння, хоча позиціює себе як європейська і створила ілюзію розподілу на дві компанії.
  6. Аналізуємо сайт. Неодноразово мали ситуації, коли зовнішньо ресурс нормальний, немає причин не довіряти, під час особистого спілкування все чудово, а при останній перевірці ми знаходили, наприклад, російський номер у контактах. На питання: «Чому він зазначений?», відповіді не отримували та прощалися із представниками.
  7. Спілкуємося із професійним ком’юніті. У кожній галузі є спільнота, у якої можна спитати, якими софтами вони користуються або детальніше дізнатись про ту чи іншу компанію. Учасники слідкують за своєю нішею та добре знають які програми виходять на ринок та під якими прапорами.

На сьогодні це найдієвіші безплатні та доступні всім охочим методи перевірки «коріння» компаній. Єдине, що вам потрібно — час, усвідомленість та бажання знайти істину.

Упродовж декількох останніх років я фіксував великі та маленькі, локальні та іноземні сервіси. Повномасштабне вторгнення каталізувало бажання оприлюднити цю інформацію. Так і з’явився Shelfy. Наше завдання — показати українському бізнесу кількість класних продуктів, альтернативні сервісам із «ворожим корінням». Сьогодні на платформі вже понад 50 софтів у 8 категоріях: CRM-системи, ERP-системи, фінанси, таскменеджери, LMS-системи, HRM-системи, маркетинг, розсилки.

Є чудова фраза — «незнання не звільняє від відповідальності». Це ж правило хочеться перенести на бізнес, а саме — неусвідомлене використання софту від сусіда-агресора може зменшити кількість клієнтів та знизити рівень довіри, бо багато кінцевих споживачів легко можуть перевірити чим користується бізнес.

Автор: Олег Грициняк, засновник Shelfy

Залишити коментар

Коментарі | 0

Пошук