Державний оператор тилу (ДОТ) розробив IT-рішення для автоматизації процесів та консолідації даних щодо постачання продуктів військовим частинам. Про це повідомляє Міноборони.
Однією з відмінностей нового підходу є розподіл ролей в межах системи постачання. Якщо раніше військові частини напряму комунікували з постачальниками щодо замовлення, то зараз цю функцію забере на себе ДОТ.
Як працюватиме нова система?
- Військові частини формують заявки на продукти харчування за місяць та уточнюють їх за тиждень до поставки.
- Заявки надсилаються ДОТ через автоматизовану IT-систему.
- ДОТ агрегує заявки, визначає переліки та обсяги продуктів до постачання в розрізі регіонів.
- ДОТ розподіляє заявки між постачальниками.
У відомстві зазначають, що нова система покликана зробити процес прозорішим, підзвітним та мінімізувати потенційні корупційні ризики.
Контекст
З грудня минулого року закупівлями продуктів Міноборони України для українських військовослужбовців займатиметься державна агенція Державний оператор тилу. Мета — відсутність перебоїв у постачанні їжі та унеможливлення корупції.
Працівники агенції повністю візьмуть на себе весь функціонал: аналізуватимуть ринок, ціни, спілкуватимуться з постачальниками напряму, оцінюватимуть їх і аналізуватимуть роботу.
Скандал із закупівлями продуктів для військових спалахнув минулого року. Видання «Дзеркало тижня» опублікувало матеріал, у якому стверджувалось, що за участі Міноборони закуповуються харчі для військовослужбовців у двічі-тричі дорожче, ніж у магазинах Києва
Зокрема, яйця замовили по 17 грн за штуку, тоді як роздрібна ціна в магазині Києва була близько 7 грн за штуку, а картоплю – по 22 грн за кілограм, при цьому роздрібна ціна в магазині становила 8-9 грн.
Скандал набув широкого розголосу та призвів до відставки Міністра оборони України Олексія Резнікова та розслідування НАБУ щодо можливих зловживань.
Наразі розслідування НАБУ щодо закупівлі харчування тривають, а Міноборони вживає заходів, щоб покращити систему закупівель.