Державний оператор тилу (ДОТ) розробив IT-рішення для автоматизації процесів та консолідації даних щодо постачання продуктів військовим частинам. Про це повідомляє Міноборони.

Однією з відмінностей нового підходу є розподіл ролей в межах системи постачання. Якщо раніше військові частини напряму комунікували з постачальниками щодо замовлення, то зараз цю функцію забере на себе ДОТ.

Як працюватиме нова система?

  1. Військові частини формують заявки на продукти харчування за місяць та уточнюють їх за тиждень до поставки.
  2. Заявки надсилаються ДОТ через автоматизовану IT-систему.
  3. ДОТ агрегує заявки, визначає переліки та обсяги продуктів до постачання в розрізі регіонів.
  4. ДОТ розподіляє заявки між постачальниками.

У відомстві зазначають, що нова система покликана зробити процес прозорішим, підзвітним та мінімізувати потенційні корупційні ризики.

Контекст

З грудня минулого року закупівлями продуктів Міноборони України для українських військовослужбовців займатиметься державна агенція Державний оператор тилу. Мета — відсутність перебоїв у постачанні їжі та унеможливлення корупції.

Працівники агенції повністю візьмуть на себе весь функціонал: аналізуватимуть ринок, ціни, спілкуватимуться з постачальниками напряму, оцінюватимуть їх і аналізуватимуть роботу.

Скандал із закупівлями продуктів для військових спалахнув минулого року. Видання «Дзеркало тижня» опублікувало матеріал, у якому стверджувалось, що за участі Міноборони закуповуються харчі для військовослужбовців у двічі-тричі дорожче, ніж у магазинах Києва

Зокрема, яйця замовили по 17 грн за штуку, тоді як роздрібна ціна в магазині Києва була близько 7 грн за штуку, а картоплю – по 22 грн за кілограм, при цьому роздрібна ціна в магазині становила 8-9 грн.

Скандал набув широкого розголосу та призвів до відставки Міністра оборони України Олексія Резнікова та розслідування НАБУ щодо можливих зловживань.

Наразі розслідування НАБУ щодо закупівлі харчування тривають, а Міноборони вживає заходів, щоб покращити систему закупівель.