Сьогодні АІ присутній в багатьох сферах, і реклама не стала виключенням. Використовуючи інструменти штучного інтелекту, рекламодавці можуть краще розуміти своїх клієнтів, створювати більшою мірою релевантні та персоналізовані рекламні повідомлення, оптимізувати свої кампанії та підвищувати конкурентоспроможність.
Ігор Воловий, CEO & co-founder агенції інтернет маркетингу Elit-Web, розповів в цій колонці як використовувати АІ у сферах електронної комерції та маркетингу, про інструменти і недоліки штучного інтелекту.
Персоналізація
Маркетологи використовують штучний інтелект, щоб аналізувати дані про поведінку, інтереси та потреби кожного клієнта, надавати користувачам індивідуальний контент, продукти або послуги, які відповідають їхнім очікуванням. І саме завдяки AI гіперперсоналізація виходить на якісно новий рівень, адже штучний інтелект обробляє величезні обсяги інформації та вже пропонує персоналізований досвід, який набагато якісніший, ніж той, що створений людиною.
Щоб пояснити, як це працює на практиці, наведемо декілька прикладів. Так, сервіс Spotify застосовує ШІ для дослідження смаків користувача та генерації індивідуальних плейлистів музики. А Amazon потрібні алгоритми штучного інтелекту, щоб вивчати, як поводять себе клієнти на сайті, які продукти вони переглядають, додають у кошик тощо.
При цьому сьогодні необов’язково мати компанію рівня Spotify чи Amazon, щоб ефективно застосовувати ШІ. Завдяки тому, як стрімко розповсюджуються інструменти AI, користуватися ними може практично кожен.
Як підвищити ефективність реклами за допомогою ШІ
Можливостей використання штучного інтелекту у сферах електронної комерції та маркетингу насправді дуже багато. Інструменти ШІ дозволяють:
- Краще сегментувати аудиторію. За допомогою алгоритмів машинного навчання можна детально проаналізувати поведінку користувачів і розподілити їх на групи за спільними ознаками та інтересами. Це дає змогу точніше налаштувати комунікацію та пропонувати релевантний контент.
- Здійснювати міжканальний маркетинг. ШІ дозволяє відстежувати користувача на різних каналах (сайт, соцмережі, рекламні майданчики) і надавати йому персоналізований досвід взаємодії з брендом.
- Створювати ефективні рекламні матеріали. Нейромережі можуть генерувати заголовки, тексти, зображення, які максимально привертають увагу цільової аудиторії.
Ще одна з важливих переваг — прогнозна аналітика. ШІ-моделі дозволяють досліджувати величезні масиви даних і на їх основі робити точні прогнози конверсій, відтоку клієнтів, прибутку тощо. Це дає змогу завчасно реагувати на майбутні тренди. Завдяки такій можливості та іншим, які ми згадали раніше, ми маємо справжню «машину» для створення ефективної реклами, яка відображає всі характеристики ЦА.
Які інструменти ШІ варто використовувати маркетологам
Хоча ChatGPT, Copilot та Google Bard зараз на слуху, існують і не такі відомі, але не менш корисні AI-інструменти для вдосконалення маркетингових процесів. Розглянемо деякі з них:
- JasperAI — потужний помічник маркетолога від A до Я. Він може підготувати контент-план, написати SEO-оптимізовані тексти, розробити email-стратегію, проаналізувати цільову аудиторію, допомогти з рекламними кампаніями тощо. Інтегрується з Google Analytics, Facebook Ads, Salesforce. Ідеальний вибір для автоматизації рутинних задач.
- Rytr — маркетинговий помічник для бізнесу e-commerce. Допомагає швидко реагувати на запити клієнтів у чатах і соцмережах, генерує персоналізовані листи та повідомлення, пропонує ефективні заклики до дії. При грамотному використанні здатен підвищити лояльність і конверсію.
- CopyAI — ідеальне рішення для email-маркетингу. Дозволяє створювати персоналізовані ланцюжки листів, відстежувати їхню ефективність, оптимізувати розсилку тощо.
- Writesonic — універсальний AI-помічник для створення різних маркетингових текстів: описів товарів, постів у соцмережах, рекламних оголошень, email-листів тощо. Може навіть генерувати метатеги й тексти для SEO. Економить час копірайтерів.
- Looka AI — сервіс для створення логотипів, банерів та інших брендових матеріалів за кілька хвилин. Має сотні шаблонів. Дозволить створити професійну візуальну ідентичність бренду без дизайнера.
Крім того, покращити роботу допомагають такі корисні сервіси, як ShortlyAI, PictoryAI, WordAI, Scalenut, Describely.
Однак, впроваджуючи ШІ в маркетинг, варто вибрати 1-2 інструменти. Використання занадто великої кількості різних AI може призвести до невиправданих витрат. Головне — чітко визначити задачі, які потрібно оптимізувати за допомогою ШІ, і підібрати найкраще рішення саме для них.
Чи може ШІ замінити маркетолога?
Ні, не може. Штучний інтелект дійсно відкриває безліч можливостей для бізнесу. Однак, як і будь-який інструмент, має певні недоліки.
По-перше, існують обґрунтовані побоювання щодо конфіденційності даних. Адже для навчання ШІ потрібні величезні масиви особистої інформації. Як забезпечити її захист? Поки що це відкрите питання.
По-друге, алгоритми ШІ можуть мати вбудовані упередження, якщо навчальні дані не є репрезентативними. А це призводить до помилок. Наприклад, ChatGPT не володіє актуальною інформацією останніх років.
По-третє, робота ШІ часто є непрозорою для користувача. Ми не розуміємо, чому він приймає ті чи інші рішення. І це певною мірою підриває довіру.
Однак, попри всі недоліки, ШІ дає дійсно колосальні можливості власникам бізнесу. Важливо розумно підійти до впровадження AI: слідкувати за його діями, перевіряти результати та вносити корективи. І не забувати, що ШІ — це інструмент, а не панацея. Використовуючи його обачно, можна отримати величезну вигоду для бізнесу.