Компанія Ілона Маска Х планує запустити застосунок для смарттелевізорів Amazon і Samsung, який має стати аналогом YouTube. Про це виданню Fortune повідомило джерело з компанії. Його мають презентувати вже цього тижня.

Що це буде

Застосунок повинен заохотити користувачів Х дивитися довгі відео на великому екрані. Він матиме такий же вигляд, як ТВ-застосунок YouTube, та налаштований на конкуренцію з цією платформою. Водночас офіційно компанія поки про такі наміри не повідомляла.

Джерело медіа також розповіло, що конкурувати Ілон Маск хоче і з іншими популярними соцмережами. Наприклад, із платформою для прямих трансляцій Twitch, застосунком для обміну зашифрованими повідомленнями Signal і медіафорумом Reddit.

До речі, запуск «аналогу YouTube» – це не перша спроба зацікавити аудиторію Х перейти з телефонних екранів на великі. Раніше ще Twitter запускав застосунки для різних смарт-телевізорів  щонайменше тричі:

  • у 2010 році на Google TV;
  • у 2011 році на платформі Smart Hub компанії Samsung для її телевізорів SmartTV. 
  • у 2016 році, після укладання угоди в $10 млн на трансляцію десяти ігор NFL, на Amazon Fire TV, Apple TV та Xbox One.

Навіщо це Маску

У січні компанія X показала нову функцію у своїй соцмережі, яка нагадувала повноекранний скролінг TikTok. А також заявила, що тепер ця платформа орієнтована на відео. Зробити це Маск хоче за допомогою медіазнаменитостей, онлайн-інфлюенсерів та трансляцій відеоігор. Нещодавно соцмережа уклала угоду з колишнім ведучим CNN Доном Лемоном про нове шоу ексклюзивно на X.

Також Маск закликав інших відеоблогерів переносити свій контент на Х. Він стверджує, що контент-мейкерки отримають вигоду від збільшених доходів від реклами. А журналісти кажуть, що конкурувати з YouTube мільярдеру буде дуже непросто, адже це – найпопулярніший стримінговий сервіс у Штатах і майже половина американців дивляться його на телевізорах. Але «заманювання авторів пачками грошей» може допомогти X наздогнати популярність YouTube, кажуть у Fortune.

Після скандальних заяв Маска, зокрема про «правдивість антисемітських теорій змов» акції компанії впали. Звідти пішли найбільші рекламодавці, серед яких Disney, IBM та Apple. Акціонер X розповів журналістам,  що зараз платформа коштує на 71,5% менше, ніж тоді, коли Маск придбав її за 44 мільярди доларів. А новий звіт Edison Research показав у середу, що використання платформи впало на 30% за останній рік.