У світі, де онлайн-торгівля стає все більш популярною, збереження особистої інформації та уникнення шахрайства мають ключове значення.

Про те, як OLX Україна захищає користувачів платформи та що зроблено задля покращення безпеки користування розповідають керівник відділу бізнес-аналітики OLX Україна Віктор Нобіуз та лідерка команди якості контенту в категорії «Нерухомість» Юлія Ковбаса.

Щороку ми приділяємо багато уваги та докладаємо зусиль для підтримки безпеки користування нашою платформою. Наприкінці 2022 та на початку 2023 року ми фіксували великий приріст попиту на засоби забезпечення енергонезалежності. Відповідно це дало зайвий привід для шахраїв протестувати свою вдачу й більшу частину шахрайських оголошень було зафіксовано у відповідних категоріях. Всі засоби безпеки та протидії виконували свою роботу, а тому підвищена активність шахраїв не стала помітною для наших користувачів.

Іншою великою категорією, де ми спостерігаємо підвищену шахрайську активність, є «Авто для ЗСУ». Протягом року ми заблокували сотні облікових засобів, що намагались ошукати наших користувачів. Робота у напрямку перешкоджанню цьому триває.

Ми продовжуємо аналізувати поведінку підозрілих користувачів, що дало нам змогу додати нові критерії для лімітування зазначеної поведінки та натренувати нові моделі машинного навчання.

Також вдосконалили системи моніторингу та виявлення підозрілої поведінки користувачів з урахуванням тенденцій попиту та пропозиції в різноманітних категоріях товарів та послуг. 

Щоденною є перевірка контенту модераторами та категорійними спеціалістами, робота зі скаргами. Відділ безпеки співпрацює з правоохоронними органами для розслідування серйозних порушень.

«Окрім цього на постмодерації ми залучаємо наших перевірених бізнес-клієнтів допомагати з фейковими та неактуальними оголошеннями. Цей процес налагоджений за допомогою програми  “Працюємо за правилами” . За це користувачі отримують бонус для просування своїх якісно опублікованих оголошень. Також у нас діє процедура роботи з бізнес-клієнтами, які систематично порушують правила. Нашим завданням є навчити клієнтів не припускатись помилок», — додала Юлія Ковбаса.

Платформа OLX реалізовує ряд внутрішніх та партнерських проєктів, серед яких  Trust & Safety, що спрямовані на підвищення обізнаності користувачів стосовно шахрайства та соціальної інженерії.

Дотримуючись правил «Європейської директиви щодо захисту персональних даних» та для кращого захисту особистих даних, компанія переглянула та оновила політику конфіденційності та угод користувача.

Усі ці методи дозволяють OLX підтримувати якість контенту на платформі й забезпечувати безпеку та надійність для користувачів.

Загалом, можемо відзначити, що за останні 3 роки нам вдалося знизити кількість випадків шахрайства на 90%. Наразі шахрайські оголошення живуть на платформі лічені хвилини, а то і секунди. Відсоток транзакцій, що мають ознаку фішингу знизився до 0,03% від усіх щомісячних транзакцій з OLX Доставка.

Завдяки постійній комунікації все більше людей дізнаються про основні правила безпеки при купівлі/продажу товарів онлайн та підвищують свою фінансову грамотність.

Щодо планів на цей рік, то ми продовжуємо експериментувати з моделями машинного навчання, що аналізують контент та поведінку користувачів. Звісно, будемо залучати інструменти на базі штучного інтелекту (AI) для пришвидшення отримання результатів експериментів і їх впровадження. Надалі покращуватимемо швидкість реакції на скарги. Проте більш детальні плани озвучувати не варто, щоб вони залишились сюрпризом для шахраїв.