Європейська комісія розпочала розслідування щодо відповідності великих технологічних компаній нещодавно прийнятому Закону про цифрові ринки (DMA). Як йдеться у заяві комісії, розслідування стосується Apple, Alphabet (материнська компанія Google) та Meta (колишня Facebook).

Це перші розслідування за цим законодавством, спрямованим на обмеження влади техгігантів.

ЄС зосередиться на п’яти ключових питаннях:

  • Обмеження вибору: комісію турбують обмеження, які Google і Apple накладають на розробників програмного забезпечення щодо рекламування своїх продуктів за межами магазинів цих компаній.
  • Вплив пошуку Google: також розслідується, чи способи відображення результатів пошуку Google не надають несправедливої переваги власним службам (наприклад, Google Shopping, Google Flights; Google Hotels) порівняно з конкурентами.
  • Модель «плати або дозволь на обробку даних» Meta: Європейська комісія також ставить під питання модель Meta, яка змушує користувачів Facebook або Instagram платити за послугу, якщо вони не хочуть надавати свої особисті дані.
  • Встановлення налаштувань за замовчуванням Apple: Щодо Apple, то комісія досліджує, чи дійсно користувачі iPhone можуть вільно обирати браузер і пошукову систему за власним бажанням.
  • Альтернативні магазини додатків: Крім того, розпочато розслідування щодо того, чи Amazon віддає перевагу власним брендам на своєму маркетплейсі, а також чи нова структура комісій Apple для альтернативних магазинів застосунків не суперечить цілям DMA.

Європейська комісія також ухвалила рішення про вилучення документів у п’яти компаній: Alphabet, Amazon, Apple, Meta та Microsoft. Ці документи можуть бути використані для оцінки їхньої відповідності зобов’язанням DMA, що дозволить зберегти наявні докази та забезпечити ефективне правозастосування.

Європейська комісія має намір завершити ці розслідування протягом року. У разі виявлення порушень компаніям можуть загрожувати штрафи до 10% від їхнього світового обороту, а за повторні порушення – до 20%.

Варто зазначити, що у березні 2024 року Apple вже отримала штраф від ЄС у розмірі €1,84 млрд ($2 млрд) за порушення правил щодо інформування користувачів iOS про альтернативні сервіси підписки на музику.