Ford Motor Co відкладає випуск нових електропікапів і електропозашляховиків. Замість них автовиробник представить гібриди у всій своїй американській лінійці, повідомила компанія 4 квітня.
- Виробництво нового електричного пікапа, який мав бути побудований на новому заводі в Теннессі, відклали на рік до 2026 року. А великого електричного позашляховика з трьома рядами сидінь – на два роки до 2027 року. Його будуватимуть на заводі компанії в Оквіллі, Онтаріо, недалеко від Торонто.
- Натомість Ford розширює пропозицію гібридних електромобілів. До кінця десятиліття вони планують запропонувати гібридні силові установки для всієї лінійки Ford Blue у Північній Америці.
- У компанії кажуть, що у першому кварталі 2024 року продажі електромобілів Ford зросли на 86%, а гібридних – на 42% порівняно з минулим роком.
Протягом останніх двох років ми прагнемо масштабувати прибутковий бізнес електромобілів, розумно використовуючи капітал? виводячи на ринок газові, гібридні та повністю електричні авто в потрібний час, – сказав Джим Фарлі, президент і генеральний директор компанії Ford.
Чому так сталося
The Guardian пише, що відкладення нових автівок відбулося через сповільнення зростання продажів електрокарів у США: до 2,7% у першому кварталі цього року. І це набагато менше торішніх 47%, яке забезпечило рекордні продажі та 7,6% частки ринку. Продаж нових автівок зріс на 5%, але частка ринку електромобілів знизилася до 7,1%.
Однак з січня по березень продажі гібридів зросли на 45%. А плагін-гібридів, які можуть проїхати невелику відстань на акумуляторі, перш ніж запрацює газоелектрична система, – на 34%, згідно з даними Motorintelligence.com.
Тож видання цитує галузевих аналітиків, які кажуть: перші прихильники технологій, які хотіли скоротити викиди, вже придбали електромобілі. Тож автовиробникам доводиться переконувати скептично налаштованих покупців, які побоюються обмеженого запасу ходу і нестачі зарядних станцій.
Як пише TechCrunch, генеральний директор Ford говорив про затримки вже кілька місяців. Минулої осені він відклав заплановані інвестиції на 12 мільярдів доларів. Потім під час телефонного дзвінка в лютому він сказав: «Гібриди будуть відігравати все більш важливу роль у переході нашої галузі і залишаться тут надовго».
Зміна стратегії Ford, схоже, спрямована на збільшення грошових потоків і короткострокових прибутків, що «видається логічним для компанії такого розміру, особливо в часи невизначеності».
Загалом на думку видання, Ford найкраще працює, коли «мислить як стартап». Він досягає успіху, коли формує ринок, а не коли реагує на нього.
Що з ринком електромобілів
Виробники електромобілів зазнали труднощів в останні квартали, пише Fortune. Включно з Tesla Ілона Маска, яка у вівторок повідомила про своє перше квартальне зниження продажів у річному обчисленні. Китайські виробники електромобілів також показали зниження продажів порівняно з попереднім кварталом. Це, можливо, пов’язано з уповільненням під час тижневого святкування китайського Нового року.
За даними Morgan Stanley, продажі гібридних автомобілів у США у лютому зростали в п’ять разів швидше, ніж продажі чистих електромобілів. Автомобілі, що працюють на газі, також виглядають більш привабливими, оскільки Адміністрація енергетичної інформації США очікує, що ціни на газ впадуть у 2024 і 2025 роках.
Нещодавно ми писали, що ринкова вартість Xiaomi зросла на $7,6 млрд після випуску електромобіля SU7.