Ілон Маск заявив, що Tesla планує представити безпілотний електромобіль роботаксі 8 серпня. Жодних інших подробиць він не повідомив.
- Маск оголосив дату презентації після того, як Reuters раніше повідомило, що автовиробник вирішив остаточно відмовитися від своїх давніх планів випустити відносно дешевий електромобіль. Мільярдер звинуватив Reuters у брехні, не уточнюючи жодних деталей.
- Наразі найдешевшою моделлю Tesla є Model 3 sedan, яка в Сполучених Штатах продається за приблизно $39 000. Раніше планувалася також бюджетніша базова модель, яку іноді називають Model 2, яка коштуватиме близько $25 000.
- Останніми роками Ілон Маск обіцяє акціонерам появу роботаксі, проте досі так і не зміг втілити свої мрії та обіцянки. Ця дата презентації з’явилася саме тоді, коли деякі інвестори починають втрачати віру в компанію, адже її ріст сповільнився.
- Проте, повідомлення про презентацію роботаксі може дати їм нову надію. Після допис Маска акції Tesla зросли понад 3% на позабіржових торгах.
У 2015 році Ілон Маск заявив акціонерам, що автомобілі Tesla досягнуть повної автономності упродовж трьох років. У 2016 році він знову пообіцяв, що Tesla зможе відправити один зі своїх автомобілів у міжміську поїздку без водія вже до кінця 2017 року.
Під час залучення інвестицій у 2019 році, Маск розповідав, що наступного року на дорогах буде вже 1 млн автомобілів Tesla, які працюватимуть як роботаксі. Він обіцяв інвесторам, що кожен такий автомобіль зможе працювати по 100 годин на тиждень, заробляючи гроші для свого власника.
На сьогодні Tesla так і не змогла виконати жодної з цих обіцянок. Компанія досі не представила ані роботаксі, ані повністю автономного транспортного засобу, ані навіть технології, яка б перетворила їхні автомобілі на транспортні засоби з третім рівнем автоматизації.
Транспортні засоби третього рівня автономності мають функції «виявлення оточення» та можуть самостійно ухвалювати певні рішення, наприклад, обігнати повільно рухомий автомобіль. Проте таким машинам все одно потрібне втручання людини. Водій повинен залишатися пильним та готовим взяти на себе керування, якщо система не зможе виконати завдання.
Водночас Tesla пропонує розширені системи допомоги водієві (ADAS), такі як стандартну опцію автопілота або преміальну опцію повного самостійного водіння (FSD), остання з яких коштує $199 на місяць для передплатників у США або $12 000 авансом.