Продажі алкоголю у світі знизилися на 1% за обсягом у 2023 році, йдеться у дослідженні компанії IWSR. Серед причин зниження попиту — зростання вартості життя та зміна купівельної поведінки. Водночас у грошах ринок алкоголю зріс на 3%.
Вперше за майже 30 років IWSR зафіксував зниження — на 2% у 2023 році — обсягу продажу алкогольних напоїв на ключовому ринку США.
Серед інших тез дослідження:
- Попри зниження світових обсягів пива на 1% у 2023 році, зафіксовано зростання вартості на 4%. Прогнозується, що у період 2023-2028 рр. буде зростання обсягів і вартості пива на 1%.
- Ринок вина впав на 4% за 2023 рік. Попит зростає лише на рожеві вина.
- Попит на джин зменшився, водночас зріс на напої на основі агави (текіла, мескаль) на 4% у продажах і на 7% у грошах.
- У категорії RTD (ready-to-drink) напоїв на ринку зафіксували зростання обсягів на 2%, а також значне зростання вартості на 6%.
Окрім того, минулого року масштабно зріс ринок безалкогольних напоїв: пиво — на 6%, вино — на 7%, сегмент «інші б/а напої» — на 15%. Цей ринок залишається єдиним сегментом, який стабільно зростає.
«Поступово поміркованість стає загальноприйнятою, і споживачі приймають її як з фінансових, так і з медичних міркувань, що призводить до довготривалих змін у способі життя», — пояснюють аналітики.