25 червня оголосили переможців Конкурсу маркетингових проєктів X-RAY. Їх визначали у восьми категоріях. Найбільше нагород здобули «Нова Пошта», ДТЕК, МХП, ОщадБанк та YASNO. AIN.Business зібрав повний перелік переможців премії X-RAY 2024 та їхні кампанії.

Ситуативний маркетинг:

  • YASNO: Без світла, але з ідеями. Один твіт «допоможіть енергосистемі — йдіть після роботи в бар» отримав віральне охоплення та розгорнув повноцінний комунікаційний проєкт.
  • Київстар: Ситуативна комунікація під час кібератаки. Історія про те, як компанія очікувала хвилю хейту, а натомість отримала підтримку колег, користувачів та бізнесів.
  • ІНГО: Підтримати тих, хто тримається. ІНГО оформив та подарував медичне страхування баристі Марії, яка після падіння уламків біля кавʼярні у Києві продовжила готувати клієнтам каву.

Кампанія за участі інфлюенсера:

  • Кампанія Foundation Coffee Roasters та «Леви на джипі». Понад 1 млн унікальних глядачів, 3,5 тис. запитів «Foundation» у Google та 1 тис. нових реєстрацій через 2 місяці.
  • NOVUS: Сіль «Воля» та Даша Астаф’єва. Прибуток з продажів солі «ВОЛЯ» передають на закупку дронів для військових.
  • Ощадбанк: Моє інклюзивне тревел-шоу — «Відвал ніг або All інклюзив» з Олександром Тереном.
  • Kormotech: Секретна місія бойового кота Шайби та німецького стиліста Френка Вільде.
  • МХП: «Куряча сенсація» — запуск бренду «Супер ФілеО». Завдяки залученню push-команди інфлюенсерів вдалося отримати понад 5 млн контактів.

Міжнародна кампанія:

  • Нова пошта: Доставка як вдома.
  • oversize: #MAKERUSSIAPAY— фіскальний чек став основним символом кампанії. 24 лютого 2024 року у 30 країнах пройшли акції, що залучили близько 100 тисяч людей.

Соціальний маркетинг

  • ДТЕК: Битва за світло. Сили ППО, ДСНС та енергетики нагадують про щоденну битву за світло в умовах постійних обстрілів.
  • METRO Україна: Люди з можливостями. Соціальна кампанія для привернення уваги щодо важливості рівного ставлення до людей з інвалідністю.
  • Kormotech (кормотех): На жодне свято Тварина — не подарунок
  • ПУМБ: Жити назустріч. За кожну замовлену одиницю мерчу команда проєкту передає адаптивний одяг в евакуаційні потяги й шпиталі. 
  • 1+1 media: Гай дитячих снів. Ініціатива з висадки дерев у пам’ять про дітей, життя яких обірвала війна.
  • БФ РУСЛАНА ШОСТАКА: ГеройCar. Лімітована партія яблучно-морквяного соку від Galicia, щоб забезпечити 128 окрему гірсько-штурмову Закарпатську бригаду пікапами.
  • Farmak, Аптека Доброго Дня: Ліки утилізуй — планету рятуй. Проєкт з утилізації протермінованих ліків. 
  • SOCAR: Україна. Разом. Компанія фінансує капітальний ремонт поліклініки в Ірпіні.

Кампанія у соцмережах

  • Bolt: KitTok. Компанія створила акаунт водія-кота.
  • ДТЕК: TikTok між крінжем та флексом.
  • OLX Україна: МИ — OLX – кампанія, що представляє колектив компанії.
  • AIR Brands: «Агент 3700» від ПриватБанку. Серія відеороликів про те, як захистити себе від шахрайських схем в інтернеті.
  • YASNO: Меми як інструмент комунікації генерують охоплення до 2 млн на місяць, що є унікальним кейсом в енергетичній галузі.

Колаборація брендів:

  • SOVA, Київстар та Повернись живим: Дім, який завжди з тобою. Лімітована колекція прикрас та унікальні номери для збору коштів на ініціативу з розмінування країни.
  • Нова пошта: Доставка казки до вашого міст. Дві казкові фури відправилися в тур Україною, аби повернути малюкам вкрадене дитинство. Понад 38 тис. людей відвідали святкову локацію.
  • Добробут та ІНГО: Доброполіс — проєкт медичного страхування за доступною ціною.
  • Укрзалізниця та Київстар ТБ: Потяг додому. Укрзалізниця надала відео українських пейзажів із кількох залізничних маршрутів, які пасажири зазвичай бачать з вікна, а Київстар ТБ створила спеціальний канал УЗ ТБ, де вони транслюються.
  • PAW Patrol та ЕКО-Сфера: Збір коштів на спецавтомобіль для кінологічної служби ДСНС.
  • Uklon та Mastercard: Сантакар. Компанії у співпраці створили спеціальні святкові автомобілі, де кожен райдер отримував бокс із подарунками.

Штучний інтелект:

  • Ощадбанк: Мій банк майбутнього. Запуск чат-ботів і голосової помічниці Софії.
  • Ескулаб: Зазирни вглиб себе. Ескулаб та Bickerstaff.799 створили унікальну айдентику з використанням ШІ, що показує взаємозв’язок між зовнішнім і внутрішнім світом людини.

Brand Experience:

  • Kernel: Мед мінних полів — лімітований немасовий продукт, покликаний привернути увагу міжнародних партнерів та донорів до розмінування України.
  • Нова пошта — Завтра буде! — креативна стратегія бренду напередодні різдвяних свят, створена, щоб нагадати, що Завтра наступить, і буде нове майбутнє, життя та розвиток.
  • EVA: Новий формат магазину EVA BEAUTY.
  • Дарниця: Містерія фармацевтики.
  • МХП: Музей Їжі від родини брендів МХП.
  • Sigma Software: Old but Gold — інтерактивний музей технології.