Американські соціологи з Колумбійського університету виявили, що новий Starbucks у районі без кав’ярні призводить до створення від 1,1 до 3,5 нових компаній на рік протягом наступних семи років. Про це повідомляє The Economist. Втім робота вчених наразі не рецензована.
На думку авторів дослідження, такі зміни можна пояснити роллю кафе як «третього місця» — частини міського простору, яка не є домом або місцем роботи чи навчання. Тобто місце, де люди можуть збиратись без конкретної мети. Такі локації допомагають підприємцям розвивати нетворкінг.
У своїй роботі науковці порівнюють райони, де з’являвся Starbucks, із тими, де мережа планувала розширюватись, але їй завадила непередбачливість щодо майбутнього зростання бізнесу. Також мережа кав’ярень відкривала нові локації із колишнім американським баскетболістом та нині бізнесменом Меджик Джонсоном — він допомагав із закладами у бідніших районах США.
У місцях, де відкривали Starbucks, спостерігали збільшення кількості стартапів на 5-11,8% на рік протягом наступних 7 років. Чим більше площа закладу, тим більше відвідувань та, відповідно, ефект. Вчені не знайшли подібних ефектів впливу у місцевій мережі Dunkin’ Donuts, натомість її виявили у Caribou Coffee, мережі на Середньому Заході. Вона має подібну рольову модель до Starbucks.