АТ «Укрзалізниця» та Мінінфраструктури оскаржили рішення суду першої інстанції щодо скасування зміни тарифів на вантажні перевезення з січня 2022 року, повідомляє пресслужба УЗ.
Йдеться про скасування наказу 2021 року про індексацію тарифів на вантажні перевезення. Тоді Укрзалізниця підняла тарифи на 70%.
Це уже дало можливість отримати додаткові 11 млрд грн, необхідних, за словами УЗ та Мінінфраструктури, для виконання фінансового плану.
У липні 2024 року з позовом щодо зміни тарифів до суду звернулася компанія «ДТЕК Західенерго», що входить у холдинг Ріната Ахметова.
Тепер у компанії заявляють, що скасувавши наказ, суд «вийшов за межі своїх повноважень».
«Зміна тарифів на вантажні залізничні перевезення відноситься виключно до компетенції Мінінфраструктури, а не суду», — коментують у компанії.
У випадку скасування зміни тарифів на вантажні перевезення, Укрзалізниця у 2024-2025 роках отримає 48-67 млрд грн збитків.
«Приватні компанії, що входять до великої промислової групи, за допомогою судів намагається знизити тарифи до рівня 2019 року, що може призвести до банкрутства та зупинення діяльності Укрзалізниці», — додають в «Укрзалізниці».
Європейська бізнес асоціація заявила, що АТ «Укрзалізниця» має зосередитись на зростанні вантажної бази, а не на підвищенні тарифів.
«Минулий 2023 рік «Укрзалізниця» завершила з прибутком, водночас багато підприємств не можуть похвалитись таким результатом», — говорить Дар’я Січкар, менеджерка Комітету з логістики ЄБА.
До заяви долучилися також представники компаній «Укрцемент», «Метінвест», «Вертикаль», «Ніка Транс Логістика», «Укрметалургпром» та інші.
«Укрзалізниця» отримала ліцензію на вантажні перевезення у Польщі