Своїми думками та досвідом поділився власник компанії «Українські Хімічні Технології ЛТД» Павло Бартковський.

Павло Бартковський, власник «Українські Хімічні Технології ЛТД»

Павло Бартковський, власник компанії «Українські Хімічні Технології ЛТД». Фото: «Українські Хімічні Технології ЛТД»

В умовах військового стану ринок праці зазнав безліч викликів. Дефіцит спеціалістів різних категорій спричинив необхідність виявляти гнучкість, модифікуватися та пристосовуватись до нових умов, визначених наявними кадрами.

На початку повномасштабного вторгнення здавалося, що 2022 рік буде найтяжчим, проте це був тільки початок. Усвідомлення спеціалістами ситуації, коли потрібно швидко знаходити заробіток, призвело до буму на ринку праці у 2022 році. На одне робоче місце було заявлено близько 5 кандидатів. У компанії була можливість вибирати найкращих, проте з часом багато фахівців почали залишати країну. Ми поступово перейшли у фазу, коли доводилося обирати кращих спеціалістів з усіх наявних варіантів.

Відсутність кваліфікованих кадрів призвела до впливу кандидатів на  рівень заробітної плати. Ми змушені були кардинально переглядати рівень платні. Здавалося, що щодня цифри ростуть у геометричній прогресії. Ситуація вимагала знайти рішення, щоб втриматися «на плаву». Це був найтяжчий період. Компанія була змушена відмовитися від кадрової політики, яку ми роками формували та налаштовували.

Наявний кадровий резерв не був готовий зайняти керівні позиції та взяти на себе відповідальність за прийняття рішень, а потрібних людей на ринку ставало все менше. Щоб не зупинитися, ми почали ділитися своїми знаннями. 

В умовах обстрілів наша компанія проводила навчання, експериментувала та ризикувала. Прагнення не лише вижити в умовах війни, але й зберегти провідні позиції на ринку, зіграло важливу роль.

Співпраця з університетами, надання студентам можливості проходження практики з подальшим працевлаштуванням, зниження вимог до кандидатів, готовність стати максимально лояльними до умов праці дало поштовх створювати нові продукти та вдосконалювати наявні. Це поступово стабілізувало ситуацію в компанії. 

Ментори були змушені швидко, в короткі терміни проводити адаптацію, навчати спеціалістів і при цьому виводити нові продукти на ринок. Розмірений процес адаптації не був актуальним на той час, потрібно було діяти швидко та ефективно. «Маршрутні листи новачків» були консолідовані та чітко орієнтовані на отримання максимального результату. 

З часом ми повернулися до більш розміреного процесу адаптації, проте вже з новими ідеями та прогресивним настроєм.

На сьогодні ми маємо сталий, дорослий, висококваліфікований персонал, модифіковану кадрову політику та пристосовану до сьогоднішніх умов корпоративну культуру. Війна навчила нас бути командою із високими цінностями, взаємодопомогою, лідерством та підтримкою, де кожен співробітник є невід’ємною частиною чогось великого. 

Загалом, ця кадрова трансформація була важкою для компанії, вона вимагала постійного навчання. Адже ринок розвивається, а ми маємо йти на крок попереду, щоб і надалі займати провідні позиції на ринку.

Зараз багато часу команда приділяє навчанню наших спеціалістів, кожен з яких має свою програму індивідуального професійного розвитку, цільову карту та програму реалізації своїх цілей.

Наша компанія пройшла важкий етап реорганізації процесів та змін у складі персоналу — все це зробило нас сильнішими та витривалішими. Нам вдалося зростили найкращих спеціалістів та створити згуртовану команду професіоналів. Щодня ми продовжуємо навчати та навчатися, реалізовувати місію компанії та поширювати її цінності на ринку.


«Українські Хімічні Технології ЛТД» — український виробник мийних та дезінфекційних засобів. На ринку із 2000 року. У асортименті компанії професійна та побутова хімія, автохімія, засоби для дезінфекції, дозуюче обладанання.