Онлайн-бізнеси часто можуть не мати фізичної адреси. Це можуть бути ті, хто надають послуги в мережі, або ж мають один склад, але торгують локально. Ігор Воловий, CEO & co-founder агенції інтернет-маркетингу Elit-Web, розповідає, як подолати такі виклики і достукатися в мережі до свого споживача.
Величезна кількість представників українського бізнесу працюють винятково на локальному ринку і вкрай рідко виходять за його межі. З одного боку, це можна вважати недоліком, адже обсяги цього ринку можуть бути досить невеликими. Але з іншого — це перевага у контексті SEO-просування: реалізувати стратегію оптимізації на локальному рівні можна значно дешевше, швидше та ефективніше. Втім, певні виклики в такому разі все ж таки виникають, особливо якщо ви працюєте винятково онлайн і не маєте фізичної адреси. Про них і способи їх подолання ми сьогодні й поговоримо.
Головні труднощі локального SEO для нефізичних компаній
Перше та найголовніше — пошукові системи завжди враховують фізичне розташування підприємств, коли формують результати видачі за локальним пошуком. І це часто викликає певне занепокоєння серед підприємців, у яких просто немає фізичної адреси. Насправді нічого критичного в цьому немає.
Якщо ви правильно підійдете до SEO-просування, то ваша фізична присутність зовсім не обовʼязкова. Ви зможете досягти успіху та вийти на перші позиції локальної видачі без надзусиль. Однак підхід до оптимізації та просування в такому разі буде дещо специфічним.
Як правильно виконати локальну оптимізацію
Отже, будемо відштовхуватися від того, що ваш бізнес працює локально і не має фізичної адреси. Крім того, ви прагнете не просто ефективно залучати аудиторію, а й конкурувати з іншими компаніями, які все ж таки мають фізичні представництва у вашому регіоні. Як діяти в такому випадку?
Налаштуйте бізнес-профіль у Google
Перший і вкрай важливий крок — створення та налаштування бізнес-профілю Google (GBP) компанії. Це зручний інструмент, який дозволяє абсолютно безкоштовно додавати та оновлювати інформацію про компанію в Google. Зокрема години роботи, контактні дані, відгуки клієнтів тощо.
Дуже важливо при налаштуванні бізнес-профілю вказати зону обслуговування, поштовий індекс та іншу інформацію. Чим більше даних ви надасте, тим точніше Google буде розуміти, де працює ваш бізнес і яким користувачам вас потрібно рекомендувати.
Інформація з вашого бізнес-профілю буде відображатися в результатах пошуку Google. Таким чином, потенційні клієнти зможуть дізнатися найголовніше про вас, ваші товари чи послуги, а також зрозуміють, що ви працюєте саме в їхньому регіоні та до вас можна звертатися.
Використовуйте «локальні» ключові запити
Тут працює просте, але важливе правило: додавайте геоспецифічні ключові слова у свій контент. Наприклад, «ремонт ноутбуків у Києві», «прокат автомобілів в Одесі», «клінінг у Харкові» тощо. Геоспецифічні ключові слова виконують одразу кілька завдань:
- допомагають охоплювати саме вашу «локальну» цільову аудиторію, яка виконує пошук із регіональною привʼязкою;
- дають змогу швидше вийти в топ пошукової видачі завдяки меншій конкуренції.
Для прикладу: за запитом «клінінг» Google видає понад 1,14 млн результатів, а за запитом «клінінг Харків» — близько 53 тис. результатів. Очевидно, що вийти в топ регіональної видачі за другим запитом значно простіше та дешевше.
Розробіть цільові сторінки, орієнтовані на місцерозташування
Це важливий крок для компаній, які працюють в кількох регіонах і хочуть ефективно просуватися по кожному з них. Регіональні цільові сторінки з відповідними геоспецифічними ключовими словами дають змогу ефективно конкурувати, отримувати відгуки від місцевих клієнтів, а також проводити рекламні акції чи надавати спеціальні пропозиції в певних регіонах.
Навіть якщо ваш бізнес працює по всій країні, саме регіональне просування може бути більш ефективним, ніж спроби одразу просуватися на всю країну. Причина в меншій конкуренції.
При цьому вкрай важливо памʼятати головне правило: не дублюйте контент на цільових сторінках під різні регіони, просто змінюючи заголовок. Google розцінює це як копіювання вмісту, і може накласти санкції на сайт. Створюйте оригінальний контент для кожної сторінки, навіть якщо це ідентичні товари чи послуги.
Це важливо для ефективного просування.
Мотивуйте клієнтів ділитися оцінками та відгуками
Високі оцінки та позитивні відгуки клієнтів — важливий соціальний доказ і ще одна складова ефективного локального SEO. Вони сигналізують пошуковим системам, що ваш бізнес є релевантним та авторитетним у певній галузі та саме у вашому регіоні. Тому потрібно мотивувати клієнтів залишати відгуки в Google Business Profile, Facebook чи на інших платформах.
При цьому памʼятайте, що прохання залишати відгуки в обмін на знижки, безкоштовні послуги чи інші вигоди є порушенням політики деяких платформ. Тому з подібними пропозиціями варто бути обачними. Та й загалом для вас краще отримувати чесні, обʼєктивні та реальні відгуки. Також не забувайте відповідати як на негативні, так і на позитивні. Активність бізнесу — це ще один важливий хороший сигнал як для потенційних клієнтів, так і для пошукових систем.
Використовуйте сторонні платформи для просування бізнесу
Для додаткового залучення клієнтів та просування бізнесу на локальному ринку можна використовувати місцеві авторитетні сайти, наприклад, популярні новинні ресурси, вебсайти компаній, бізнес-каталоги та інші подібні платформи. Вони додатково сигналізують Google про релевантність вашої компанії в певній галузі та в певному регіоні. Головне — слідкувати, щоб інформація про вашу компанію, товари чи послуги була детальною, точною та актуальною.
Додамо також, що якість та авторитетність платформ, де ви розміщені, здебільшого важливіша за кількість. Тому варто віддати пріоритет тим з них, які якнайкраще відповідають вашій галузі та сфері діяльності, а решту можна проігнорувати. Принаймні на початкових етапах просування.
Замість висновків
Ведення бізнесу без фізичної адреси зовсім не означає, що ви не зможете ефективно просуватися на локальному ринку. У Google чудово розуміють, що існує безліч сфер, де фізична присутність в принципі не є важливою. А тому вже зараз є чимало інструментів і методів просування, які дозволяють ефективно конкурувати та виходити в топ пошукової видачі без зайвих проблем.
Так, очевидно, що в деяких аспектах ви все ж таки будете обмежені. Але нічого критичного насправді немає. Головне — зважений і комплексний підхід. А досягти бажаного результату, зрештою, можна досить швидко. Особливо, якщо у вашій ніші та вашому регіоні не надто велика конкуренція.