Усе більше користувачів TikTok у США закликають скоротити інших витрати на покупки. Здається, американцям набридла ментальність «купуй, поки не впадеш», пише CNN.
Інфлюенсери часто пропагують стиль життя або товари, закликаючи їх купувати новий одяг, гаджети та інші товари. Однак зʼявляється усе більше користувачів, які «розчарувалися» у цьому і відчувають тиск, який змушує їх постійно купувати нові речі.
Ті, хто пропагують «недоспоживання» показують речі, якими користуються роками — колекції косметики лише з кількох продуктів, вживані меблі з комісійних магазинів тощо.
«Це справді відштовхує від ідеї, що потрібно постійно купувати речі, щоб мати щасливе і повноцінне життя», — каже Меган Догерті Бі, доцент кафедри споживчих наук в Університеті Вісконсін-Медісон.
За рік кількість запитів у Google з темою «недоспоживання» зросла на понад 1750%. Не достатнє споживання — не тільки про економію бюджету.
«Я розглядаю (тему недоспоживання) не просто як тенденцію. Я вважаю, що це просто нормалізація звичайного життя, і, можливо, навіть трохи романтизація», — каже Діана Вібе, що працює у сфері комунікацій в юридичній неприбутковій організації в штаті Огайо.
Катріна Лейбі, редакторка соціальних мереж в одній з денверських газет, розповідає, що її особливо втомлюють відеоролики, де впливові і відомі пропонують підписникам «модні» товари, які повинен мати кожен.
«Якби вам це було потрібно, ви б уже це мали», — каже Лейбі.
Тренд на зменшення споживання також полягає у тому, щоб купувати, орієнтуючись на якість, а не кількість.
Попри популярність основного тренду недоспоживання, витрати в США в цілому залишаються високими. За даними Міністерства торгівлі, продажі в роздрібній торгівлі в липні підскочили на 1% порівняно з червнем.
Читайте також: В іспанських супермаркетах Mercadona закінчуються ананаси через вірусне TikTok-відео