У серпні миколаївська броварня «ШО» зварила пиво в колаборації з конструкторським бюро «Луч». У команді одразу повідомили, що це офіційна співпраця з КБ і 4 гривні з кожної проданої банки відраховують на виробництво зброї до КБ.
AIN розпитав співзасновника броварні «ШО» Дмитра Волощенка про це партнерство та його результати.
У лінійку увійшло три пива з іменами української зброї, яку виготовляє КБ «Луч»:
- Єдиний міжнародно визнаний український сорт пива Ukrainian golden ale назвали на честь 300-мм реактивної системи залпового вогню «Вільха»;
- Віденський лагер назвали іменем протикорабельної крилатої ракети «Нептун»;
- Стаут отримав свою назву на честь протитанкового ракетного комплексу «Стугна».
Ці варки поки планують як постійні. Пиво продають через власний сайт і бар у Миколаєві. Також воно представлене в «Сільпо» по всій країні та в спеціалізованих магазинах і барах, що продають крафтове пиво, наприклад, у мережі барів Konteyner у Києві.
Станом на кінець жовтня броварня вже продала 15 тисяч банок пива, розповів Дмитро Волощенко для AIN. Втім, на майбутнє планують вийти на позначку 50–60 тисяч банок щомісяця.
«Нашою задачею не було зварити щось, що з першого ковтка можна розпізнати як український крафт. Ми орієнтувалися тут на масового споживача, якому крафт ніколи і не був цікавий, він просто хоче хорошого зрозумілого пива. І буде це пиво купувати за смак і за назву», — розповідає Волощенко в коментарі.
Окрім броварні «ШО», КБ «Луч» також співпрацює і з низкою інших брендів, які також відраховують частину грошей із продажів на зброю. Наприклад, з ювелірним виробником «Золота країна», брендом шоколаду та солодощів Spell, майстернею вишитого одягу SVARGA та навіть із виробником паперових серветок Ruta.
«Нам у коментарях уже закидали, що таке пиво — це шароварщина. Мовляв, це те ж саме, що пісня про пса Патрона чи якась “джавеліна”. Але саме ці продукти — це офіційні колаборації з виробниками зброї, затверджені саме ними. І гроші з них також ідуть на виробництво зброї, тому я це “шароварщиною” не вважаю», — ділиться Дмитро.
Наразі у броварні «ШО» спільно з Бюро Мілітарного Брендингу планують створити ще дві донейтні позиції пива для інших виробників зброї. Це IPA на честь українського бронетранспортера «Буцефал» і пшеничне пиво з іменем дрона «Лютий», камікадзе великого радіусу дії, здатного завдавати ударів по цілях на відстані до 1000 кілометрів. Гроші з цих варок підуть відповідно на виробництво транспортерів і дронів.
Читайте також: Варити пиво на лінії фронту. Історія броварні «ШО» з Миколаєва