Платформа X, раніше відома як Twitter, а тепер належить Ілону Маску, подала позов проти відеоплатформи Twitch, власником якої є Amazon, звинувативши її та інші компанії у змові з метою бойкоту реклами на X, пише Business Insider. Twitch додали до списку відповідачів, розширивши позов, поданий у серпні 2024 року.

Позов звинувачує учасників глобального альянсу за відповідальні медіа (GARM), ініціативи під егідою Всесвітньої федерації рекламодавців (WFA), у змові, яка, за твердженнями X, призвела до «колективного утримання мільярдів доларів рекламних доходів».

GARM припинив діяльність через кілька днів після початку судового процесу. WFA, яка досі оскаржує позов, пояснила це браком ресурсів для подальшого ведення ініціативи. За даними позову, 18 членів GARM, включно з Twitch, Mars, CVS Health та енергетичною компанією Ørsted, припинили розміщувати рекламу на X у період з листопада по грудень 2022 року. X стверджує, що Twitch майже повністю відмовився від реклами на платформі у США та значно скоротив витрати в інших країнах.

Раніше відповідачем у справі була компанія Unilever, однак її виключили після досягнення угоди з X, подробиці якої не розголошуються. Twitch, X і WFA поки не надали коментарів. CEO WFA Стефан Лоерке у серпні заявляв, що організація оскаржуватиме звинувачення в суді, впевнено сподіваючись довести свою відповідність конкурентним нормам.

Падіння рекламних доходів X

З моменту придбання Twitter Ілоном Маском у 2022 році платформа втратила значну частину рекламних надходжень. Це пов'язують зі скороченням персоналу у відділах продажів та безпеки, а також поверненням раніше заблокованих акаунтів. Деякі заяви Маска, зокрема адресовані рекламодавцям із закликом «ідіть до біса», ще більше відлякали потенційних партнерів.

Хоча окремі рекламодавці поступово повертаються на платформу, що пов'язують зі зростаючою політичною владою Маска після перемоги Дональда Трампа на виборах у США. Рекламні витрати 100 найбільших рекламодавців X у США зросли на 800% протягом тижня після 6 листопада, у день коли з'явились новини про перемогу Трампа.

Однак рівень рекламних доходів X залишається значно нижчим, ніж до придбання Маском. 100 провідних рекламодавців на X цьогоріч витратили на 64% менше, ніж за той самий тиждень у 2022 році.

Нагадаємо, з моменту придбання платформи Ілоном Маском кількість щоденних користувачів X постійно знижується.