Команда платформи Meta, компанії, що володіє Facebook, Instagram та Whatsapp, викрила та ліквідувала близько 20 нових прихованих операцій впливу у різних регіонах світу, зокрема на Близькому Сході, в Азії, Європі та США.
За даними компанії, найбільшим джерелом таких операцій залишається росія — з 2017 року вдалося знешкодити 39 мереж, пов'язаних із цією країною. На другому місці — Іран із 31 виявленою мережею, а за ним — Китай із 11 мережами.
Більшість викритих мереж з прихованого впливу мали труднощі з побудовою автентичної аудиторії, а деякі використовували фейкові лайки/підписників, щоб здаватися популярнішими, ніж вони були насправді.
Наприклад, одна з таких мереж, що діяла з Придністров'я та була спрямована на російськомовну аудиторію в Молдові, була ліквідована до того, як змогла набути популярності.
Операції впливу часто охоплюють численні платформи, такі як YouTube, TikTok, Telegram, Reddit, Pinterest та інші. Деякі з них перемістили активність на майданчики з менш суворими заходами безпеки. Наприклад, підроблені відео про вибори в США, пов’язані з російськими операціями, публікувалися на X (раніше Twitter) та Telegram.
Велика частина мереж використовує власні вебсайти, щоб уникнути блокувань на платформах. Наймасштабнішою операцією такого типу є Doppelganger, яка створила мережу з понад 6 000 фейкових доменів, імітуючи легітимні новинні та урядові ресурси. Для боротьби з Doppelganger створено найбільше публічне сховище сигналів загроз, яке допомагає дослідникам та слідчим діям. Однак мережа продовжує активно відновлювати діяльність, зокрема на X і Telegram.
Перед виборами у США Doppelganger здебільшого зазнала невдач на платформі, яка звітує, і зменшила активність із поширення посилань. Більшість її спроб у жовтні та листопаді було заблоковано до того, як користувачі могли їх побачити.
Крім того, напередодні виборів у США компанія розширила заходи проти російських державних медіа, заборонивши RT, Rossiya Segodnya та інші пов’язані структури за порушення політик щодо іноземного втручання. Також було продовжено практику обмеження їх охоплення, заборону реклами, зниження пріоритету контенту та запровадження попереджень для користувачів.
Серед виявлених випадків була російська мережа, яка використовувала десятки акаунтів у Facebook та фейкові новинні сайти для впливу на аудиторію у Грузії, Вірменії та Азербайджані. Інша операція створювала фейкові новинні сайти, що імітували бренди Fox News і The Telegraph, для ослаблення підтримки України на Заході, а також поширювала пропаганду про роль росії в Африці через франкомовні ресурси.