Компанія-розробник ChatGPT OpenAI розглядає розміщення реклами у своїх ШІ-продуктах як нове джерело доходу. Про це пише Financial Time. Нагадаємо, зараз стартап перебуває в процесі реструктуризації в комерційну компанію.
Фінансова директорка OpenAI Сара Фріар розповіла в інтерв’ю FT, що стартап вартістю $150 млрд розглядає рекламну модель. Але спершу хочуть усе ретельно продумати, де і коли її впровадити.
Пізніше після інтерв’ю вона заявила, що хоча компанія і відкрита до вивчення інших джерел доходу в майбутньому, але немає активних планів займатися рекламою.
За інформацією джерел, OpenAI наймає рекламні таланти у великих технологічних конкурентів, таких як Meta і Google. Наприклад, Кевіна Вейла, який раніше працював над створенням рекламних продуктів для Instagram. А також колишнього керівника команди пошукової реклами Google Шивакумара Венкатарамана.
FT пише, що керівники OpenAI розділилися в думках щодо реклами на платформі. Але СЕО стартапу Сем Альтман прихильно ставиться до такої ідеї.
У компанії побоюються недоліків такої моделі. Зокрема — реклама може бути чутливою до економічних коливань, а також має тенденцію зміщувати фокус із користувачів на рекламодавців.
Навіщо OpenAI рекламна модель доходу
- Завдяки успіху ChatGPT доходи OpenAI зросли до близько $4 млрд на рік, що зробило компанію одним із найбільш швидкозростаючих стартапів усіх часів. Чатбот, який запустили два роки тому, виріс до більш ніж 250 млн активних користувачів щотижня.
- Проте ШІ-компанії витрачають багато грошей на навчання своїх моделей. А отже, шукають нові шляхи комерціалізації технологій і часто займаються пошуком фінансування.
- Величезні витрати на розробку передових ШІ-моделей означають, що OpenAI може витратити в найближчій перспективі значно більше, ніж витрачає щороку — понад $5 млрд.
Одним із найбільших джерел доходу OpenAI є доступ до API. Але це не є високомаржинальним бізнесом, кажуть джерела.