Що буде, якщо любов до пива поєднати з любов’ю до фентезі? Цей мікс змогли опанувати друзі Денис Іванов і Юрій Шевченко — засновники мікроброварні «Відьмак». AIN поговорив з пивоварами про культуру крафту, стартовий бюджет на хмільне хобі, а також про плани перетворити захоплення на прибутковий бізнес.

З чого почалася історія броварні «Відьмак»

Денис Іванов і Юрій Шевченко — друзі, знайомі ще зі школи. Денис працює PPC менеджером у маркетинговій агенції, тобто відповідає за налаштування онлайн-реклами. А Юрій — аналітик у телекомунікаційній компанії.

Майбутні броварі цікавились пивом доволі давно, але можливість зайнятися цією справою з’явилася після початку «крафтової» революції в країні, коли обладнання та інгредієнти для домашнього пивоваріння стали доступнішими. Денис почав варити пиво з 2017 року. Юрій доєднався до нього у 2022, за два тижні до повномасштабного вторгнення. Саме тоді він придбав собі невеличку домашню пивоварню.

 

«Особливого моменту, що надихнув на цей крок, не було, просто одного разу вирішили спробувати самі зварити пиво, після перших вдалих спроб захотілось розвиватись далі й далі», — розповідає Денис Іванов.

Натхненням на початку стала підтримка близьких і друзів, які дуже швидко розбирають свіжозварену партію пива.

Звідки з’явилась назва

Нотки фентезі до пивного задуму додалися теж не випадково. Прізвисько «Відьмак» Денису Іванову дали ще два десятиліття тому — через схожість із Ґеральтом з Рівії.

«Деякі люди мене почали називати так давно, і це було пов’язано з музичною діяльністю, а вже згодом, років п’ять тому, почали порівнювати з відомим персонажем книжок, відеоігор і серіалу. Тож коли ми вирішили взяти участь в фестивалі домашніх пивоварів, взяли таке ім’я як лаконічне, і пов’язане з певною індивідуальністю», — каже пивовар.

Денис Іванов, пивоварня Відьмак
Концертне фото Дениса Іванова, з особистого архіву

Мікроброварня: бізнес чи хобі

Пивоварня «Відьмак» задумувалася як хобі, і поки що не приносить прибутку своїм засновникам. Стартовий капітал мікроброварні був дуже скромним, ділиться Денис Іванов.

«Та фактично і не було як такого стартового капіталу. Каструлю (в буквальному сенсі цього слова) мені зварив друг на заводі, ємності подарували друзі на День народження, і я за якісь копійки взяв стартовий набір інгредієнтів. Так все і почалось, а далі вже докуплялось спочатку мною, потім і Юрієм».

Загальна вартість обладнання, яким користуються пивовари, не перевищує $3000. До того ж воно купувалось протягом певного часу, а не було одночасним вкладенням.

пивоварня броварня ВідьмакОбладнання для домашнього пивоваріння, фото Дениса Іванова

Зараз кожен варить пиво в себе вдома, а якщо варять більшим об’ємом, то використовують приміщення Юрія, яке й іменують пивоварнею.

Про смаки та назви

Назви своїх напоїв команда друзів пов’язує з різними зіллями, персонажами, місцями з всесвіту Анджея Сапковського, щоб все було концептуально. Утім, першим все ж народжується пиво та його смак, зазначають пивовари.

пивоварня броварня відьмак

Так шоколадний стаут дістав назву «Чорна кров», поєднання темного елю та пюре манго — «Пекельна пристрасть Єнніфер», а голден ель на українських травах назвали «Зілля Петрі».

«Інколи в голову приходять думки: а що якщо до такого-то пива додати такі інгредієнти, що воно буде? Насамперед ми варимо пиво, яке подобається нам самим. І експериментуємо зі смаками, які до вподоби нам самим. Так, це не зовсім правильно з комерційного погляду, коли потрібно подобатись кінцевому споживачеві, але на поточному етапі, як для некомерційного проєкту, це нормально, адже кінцевий споживач — це ми самі та наші друзі. Але саме з таких експериментів народжуються наші фірмові смаки, на кшталт томатного гозе або Milkshake IPA манго-маракуя», — розповідає Денис Іванов.

Про подальші плани

Мікроброварня «Відьмак» планує рости і виходити на крани столичних пабів. Щонайменше, перші кроки в цьому напрямі вже зроблено.

«Ми вже пробну партію варили для одного київського пивного бару, але оскільки це був нестандартний стиль (білий стаут), то продавалось воно десь близько місяця, це не так уже й рентабельно. Але ми ще будемо пробувати розширити як об’єми, так і зайти на ширшу аудиторію», — ділиться пивовар.

Серед найближчих планів броварів — участь у наступному фестивалі домашніх пивоварів, який двічі на рік проводить мережа барів Konteyner.

Також зараз пивовари мають ідею-фікс: зварити фінське традиційне пиво «сахті». Бо в нього нестандартна рецептура і сам спосіб варки, то ж їм цікаво впоратися з цим викликом.

Дивіться також: