У світі, де зміни відбуваються миттєво, важко тримати бізнес на плаву, не впроваджуючи інновації. Андрій Миронюк, засновник MYRONIUK CONSULTING, викладач Львівської бізнес-школи УКУ (LvBS), постійно каже, що інновації це не лише про продукт, а і про багато інших складових бізнесу. Саме їх він розбирає в авторській колонці для AIN. 


Коли йдеться про продукт, багато хто думає, що інновації — це щось складне або дороге. Наприклад, створення абсолютно нової технології. Але насправді інновації в продукті можуть бути досить простими й дуже ефективними. Це не завжди про нові продукти — інколи варто просто трохи змінити те, що вже є, щоб отримати великий результат. Вдосконалення наявного продукту може бути, наприклад, через правильне спрощення, економію часу чи грошей, підвищення ефективності та інші покращення. Ось сім варіантів покращення продукту, які, як на мене, працюють найкраще:

1. Спрощуйте

Як можна спростити чи полегшити ваш продукт? Що можна прибрати з нього, щоби цінність для клієнта не стала меншою? Або спростити так, щоби цінність стала більшою? Чи можна відмовитися від чогось, щоби суттєво здешевити продукт, залишивши його таким же корисним для користувача? Як хороший скульптор, спробуйте прибрати все зайве.

Приклад:

monobank порівняно з традиційними банками пропонує значно простіший користувацький досвід. Їхній застосунок зрозумілий і легкий у використанні, що приваблює людей, які не хочуть розбиратися з паперами та чергами.

IKEA шукали, що ж саме можна прибрати з продукту, щоби він був ще доступніший. І знайшли, коли виявили, що найкоштовнішою у виробництві меблів є саме збірка. Тому спростивши меблі так, щоби їх можна було легко зібрати вдома, вони одразу «вбили кілька зайців»: товар став дешевшим, що збільшило кількість клієнтів; у розібраному вигляді меблі займають менше місця, що здешевлює транспортування та зберігання.

Плюси:

  • Низька ціна та простота використання збільшує кількість клієнтів.
  • Продукт стає популярнішим через свою доступність.

Мінуси:

  • Спрощення може знизити функціональність для частини користувачів.

Читайте також: Як будувати стратегію та розвивати компанію в умовах невизначеності — поради Андрія Миронюка

2. Економте час

Як ваш продукт може допомогти клієнтам заощадити час? Люди завжди цінують рішення, які роблять їхнє життя простішим. Якщо ви можете оптимізувати процес або зменшити кількість кроків для досягнення результату, це зробить ваш продукт привабливішим.

Приклад:

Uber значно зекономив час користувачів на пошук таксі. Завдяки мобільному додатку, люди можуть замовити авто за кілька секунд і отримати інформацію про час прибуття автомобіля в реальному часі.

Плюси:

  • Продукти, які заощаджують час, швидко стають популярними.
  • Забезпечують комфорт і легкість користування.

Мінуси:

  • Потрібні великі інвестиції в технології для підтримання швидкої роботи.

3. Економте гроші

Як ваш продукт може допомогти клієнтам заощадити? Економічні рішення завжди будуть популярними, особливо серед тих, хто має обмежений бюджет. Якщо ви можете запропонувати аналог дорогих продуктів за вигіднішою ціною, це стане ключем до успіху.

Приклад:

Xiaomi [бренд використаний автором лише як можливий приклад — ред.] пропонує якісні технологічні продукти за значно нижчою ціною, ніж інші великі бренди. Це дозволяє клієнтам отримати доступ до сучасних технологій, не витрачаючи великих сум.

Плюси:

  • Продукти з вигідною ціною приваблюють більшу кількість клієнтів.
  • Можливість збільшити продажі завдяки великим обсягам.

Мінуси:

  • Зниження вартості може вплинути на сприйняття якості продукту.

4. Підвищуйте ефективність

Як ваш продукт може допомогти клієнтам працювати ефективніше? Люди завжди цінують інструменти, які підвищують їхню продуктивність і допомагають досягати кращих результатів із меншими зусиллями.

Приклад:

Trello — це простий, але дуже ефективний інструмент для організації роботи команд. Він дозволяє візуалізувати завдання та процеси, що підвищує ефективність роботи команд завдяки кращому розумінню прогресу та наступних кроків.

Плюси:

  • Продукти, які допомагають працювати швидше, сприяють лояльності клієнтів.
  • Ефективність сприяє досягненню кращих результатів.

Мінуси:

  • Потрібно постійно вдосконалювати функціонал, щоби підтримувати продуктивність.

5. Подовжуйте термін використання

Якщо ваш продукт служить довше, це не тільки зменшує витрати для клієнта, але і сприяє підвищенню його цінності. Люди готові платити більше за те, що прослужить довше й не потребуватиме частої заміни.

Приклад:

Dyson пропонує пилососи з тривалим терміном використання, що робить їх надійними й довговічними, навіть за умови інтенсивного використання.

Плюси:

  • Довговічні продукти мають вищу вартість і приваблюють клієнтів, які шукають надійність.
  • Менше витрат на ремонт і заміну товару.

Мінуси:

  • Необхідно забезпечити стабільно високу якість, щоби дотриматися обіцянок щодо терміну використання.

6. Мотивуйте

Як ваш продукт може мотивувати клієнтів до дії? Продукти, які надихають або допомагають людям досягати цілей, стають частиною їхнього життя.

Приклад:

Nike за допомогою програми Nike Training Club пропонує користувачам персональні тренування, які не лише мотивують підтримувати фізичну активність, але й допомагають досягати нових спортивних результатів.

Плюси:

  • Мотивація сприяє регулярному використанню продукту.
  • Клієнти, які досягають успіхів, стають більш лояльними до бренду.

Мінуси:

  • Необхідно постійно підтримувати інтерес і додавати нові функції для підтримки мотивації.

7. Забезпечте доступність завжди і всюди

Як ваш продукт може бути доступним будь-де й будь-коли? Мобільність і доступність — суперважливі для сучасних користувачів, які хочуть мати доступ до продуктів у будь-який момент.

Приклад:

Netflix надає можливість переглядати фільми та серіали з будь-якого пристрою в будь-який час, що дозволяє користувачам використовувати продукт без обмежень.

Плюси:

  • Продукти, які доступні завжди, стають частиною повсякденного життя клієнтів.
  • Більше взаємодій означає більше доходу.

Мінуси:

  • Потрібно інвестувати в широку інфраструктуру для безперебійної роботи.

Читайте також: Я запустив стартап і набрав команду: як визначити стратегічні цілі та коли виходити з режиму «гаражного проєкту»

Комплексний підхід до інновацій

Ці сім підходів до інновацій дозволяють зробити продукт кориснішим і привабливішим для клієнтів. Але важливо розуміти, що інновації в продукті мають бути частиною загальної стратегії та стосуватися не лише одного аспекту (продукту). 

Тому, коли ми будуємо «інновацію бізнесу» на практиці, то розбираємо всі аспекти бізнес-моделі: це може бути ваша аудиторія, канали продажу, реклама, маркетинг, партнерства, і, звісно ж, модель прибутку. Саме комплексний підхід дозволяє знаходити швидко нові можливості для зростання та масштабуватися. 

Отже, що з більшої кількості кутів ви глянете на бізнес, то більше успішних інновацій у ньому можете зробити, а значить залучити більше щасливих клієнтів

Автор: Андрій Миронюк, засновник MYRONIUK CONSULTING