Співзасновник monobank Михайло Рогальський запустив власний застосунок Walkable для тих, хто любить прогулянки. Він показує користувачам місця, у яких вони були, зафарбовуючи будинки жовтим кольором на сірій мапі. Так можна відстежувати де ти вже був, а які місця можна ще дослідити.
У відео в Instagram розробник розповів, що ідея створити апку прийшла ще в часи коронавірусу, коли чи не єдиною розвагою були прогулянки на свіжому повітрі. Гуляючи знайомими вулицями, розробник подумав, що зручно було б мати застосунок для відстеження місць де ти був, а де ні.
Зараз Walkable працює тільки на iOS, адже як пояснив Михайло Рогальський коментаторам відео — робив його насамперед для себе. AIN розпитав, коли ж чекати версію для Android, які нові функції з’являться в майбутньому та як Walkable захищає дані користувачів.
Якщо ідея створити Walkable з’явилася в часи ковіду, чому вирішили повернутися до неї зараз?
Насправді я вирішив до неї повернутись років, мабуть, два тому. Просто в якийсь момент я захотів таке хобі — щось створювати. У мене було два проєкти: інший закрився, так і не побачивши світ. І той, і цей проєкт спочатку я робив для британського ринку. Тому він зараз весь англійською. Але в останній момент ми його адаптували під усі міста.
Історія була така: я почав його робити з однією командою, і тоді технічне рішення було таке, що ми могли почати працювати тільки з одним містом. І ми вибрали Лондон. Там мені прийшла ця ідея в голову (хоча я був уже в Києві), але я вирішив: там більше людей гуляють, і взагалі це більш актуально для Лондона, ніж для Києва.
Але з тією командою в нас так і не вийшло технічно його доробити. Коли прийшла вже нова команда, ми знайшли інше рішення, яке дозволило апці працювати в будь-якому місті. І зрештою я кажу: «Чого ми тоді робимо тільки для Лондона? Давайте робити для Києва та інших міст України, я хочу користуватись нею тут».
Тому в проєкті все ще є якісь атрибути, пов’язані з Лондоном, типу реєстрації застосунку чи якихось умов і правил.
Які міста та країни підтримуються? У принципі — усі, будинки зафарбовуються будь-де. Але в деяких містах також є окремі мікрорайони. Наприклад, у Києві — історичний центр, Нижній і Верхній Поділ, Куренівка, Татарка. І таким чином можна відкривати маленькі частини міста й бачити, наскільки ти відкрив саме ту частину, яка тобі близька.
Хто працював над проєктом і скільки він коштує?
Проєкт створювали п’ять людей, є два проджекти — це два українських студенти, які вчаться в Лондоні. Є два iOS-розробники та дизайнер. Команда розкидана по Європі — одна людина у Варшаві, одна в Цюриху, одна у Валенсії. Вони ніяк не пов’язані з monobank.
Скільки коштує проєкт, розказувати не буду. Фінансування винятково з власних кишень. Це поки некомерційний проєкт. Він класно зайшов: в українському App Store перший у топі серед безплатних застосунків. Тепер можна подумати, як це перетворювати на кампанію.
Про функціональність. Зараз застосунок дозволяє відстежувати де ти був, а де ні, додавати друзів і ділитися результатами. Чого очікувати в наступних версіях?
У Walkable є декілька ідей, як він може розвиватися. З одного боку, він міг би розвиватися в сторону цікавих історичних фактів і щось захопливе про місто. Але тут проблема, як цей контент генерувати і щоб він був дійсно цікавим, а не просто статті з «Вікіпедії».
Я не знайшов поки рішення, особливо з урахуванням того, що географія — фактично будь-які міста Європи.
У мене є ідея, як розвивати його з точки зору користувацького контенту. Щоб можна було ділитися з друзями цікавими місцями в місті, які ви любите, де є красива алея або краєвид, або місце, куди прикольно прийти на захід сонця подивитися, або якась кав’ярня чи гарний магазинчик, у який ви хочете подивитися з друзями.
Це буде називатися Hidden Gems або «Приховані скарби», або на кшталт якихось артефактів в іграх. Якщо ваші друзі розмістили якесь цікаве місце, (особливо там, де ви ще не були) там буде світитись такий вогник, який буде вас мотивувати туди піти. Така ідея.
Про безпеку. Раніше медіа писали про проблеми з безпекою в застосунку для спорту Strava, який може відстежувати маршрут (бігу, наприклад) і дає можливість поділитися цим результатом із друзями чи в соцмережах.
Виявилось, що через Strava можна передбачити майбутні пересування та місця зустрічей топових політичних діячів, також були розкриті графіки патрулювання військових біля секретних військових об’єктів. А ще писали, що зловмисники змогли шпигувати за ізраїльськими військовими через цей застосунок.
В умовах і правилах йдеться, що: Walkable збирає файли cookie; не гарантує, що застосунок або його сервери не містять шкідливих програм, таких як віруси або троянські програми; і не несе відповідальності за будь-які збитки, включно із втратою конфіденційності (це з пунктів про Cookies, No Warranties, Limitation of Liability).
Цікавить, чи можливий подібний сценарій із Walkable? Що ви робите для захисту даних користувачів?
Як запобігається можливість збору та аналізу маршрутів зловмисниками, враховуючи що в Terms & Conditions ви відмовляєтесь від відповідальності стосовно втрати конфіденційності?
Щодо умов і правил. Якщо чесно, я не знаю, яким чином ми створили Terms & Conditions. Покладу руку на серце, багато думки ми в них не вклали. Я думаю, що це якісь шаблонні умови та правила, які треба було просто поставити, щоб апка пройшла в App Store рев’ю.
Щодо проблеми з безпекою. По-перше, ми не показуємо зараз, де перебувають ваші друзі. Навіть які області вони відкрили. Ви просто бачите, скільки будинків вони зафарбували.
Тому, на відміну від Strava, ви не можете додати в друзі співробітників секретних військових об’єктів і дивитися, де вони ходять — цього видно не буде. Це по-перше. По-друге, все-таки до тих масштабів, щоб Walkable стала проблемою для безпеки — ще дуже багато треба пройти.
До того часу ми обов’язково ці проблеми вирішимо, якщо вони там з’являться. А зараз проблеми від Walkable не більші, ніж від Google Maps, як на мене. Ну й через те, що ніде немає маршрутів, незрозуміло, як зловмисних можуть знайти те, чого там нема.
Зараз Walkable працює тільки на iOS, бо ви її робили насамперед для себе — так ви пояснили в коментарях до відео.
А коли ви побачите, наскільки застосунок зайшов іншим, тоді почнеться розробка й Android-версії. Які цифри ви хочете побачити?
Для мене головною цифрою буде Retention. Якщо через 2–3 тижні після встановлення хоча б 20–30% людей будуть користуватися застосунком, це буде означати, що він знайшов свою аудиторію. І що це не тільки в мене є таке бажання зафарбовувати будинки жовтим кольором. Тоді будемо далі розвивати проєкт.