Що таке вебкомікси і як в Україні створюють продукт-лідер у цій галузі. Кейс компанії Honeytech

28 лютого, 2025, 15:00 2222
Що таке вебкомікси і як в Україні створюють продукт-лідер у цій галузі. Кейс компанії Honeytech

Чи чули ви про ринок вебкоміксів? А чи знаєте, що ця індустрія вже стала частиною цифрового життя для багатьох людей у світі й набуває ще більшої популярності? В Україні навіть створюють продукт-лідер у цій галузі — платформу з вебкоміксами, яка вже налічує понад 5 мільйонів зареєстрованих користувачів і доступна шістьма мовами.

Створенням і розвитком цієї платформи займається продуктова компанія Honeytech, яку заснували в екосистемі IT-компанії Boosta. У блозі Boosta Владислав Галясов, CEO та співзасновник Honeytech, розповів про ринок вебкоміксів, виклики, з якими стартап зіштовхнувся під час запуску, про команду та плани на 2025 рік.

Що таке вебкомікси

Комікси мають багате історичне коріння у східній і західній культурах, проте значно відрізняються між собою. Фактично це два різні світи: західний із супергероями, та східний — із мангою, манхвою, маньхуа, де переважають романтичні й пригодницькі історії. В Україні ми звикли до коміксів Marvel із супергеройськими історіями й персонажами, як-от Залізна Людина та Капітан Америка. Водночас у нас є й чимало фанатів східних коміксів. 

Ще 15 років тому більшість коміксів публікували у друкованому форматі, але розвиток інтернету та смартфонів зробив їх доступнішими в цифровому форматі. Так народився формат вебкоміксів — вони поєднують малюнки й текст та призначені для перегляду в інтернеті. Вебкомікси мають вертикальний формат, схожий на стрічку в Instagram, що дуже зручно для мобільних пристроїв.

Першими великий попит на вебкомікси побачили корейські та японські компанії, які створили власні платформи для їхнього розповсюдження. З 2018 до 2020 року ці компанії почали активно виходити на західні ринки, зокрема в США та Європу.
Сьогодні мало некорейських компаній, досягли успіху в цій галузі, але ми — Honeytech, серед них. Наразі ми розвиваємо власну платформу та створюємо якісний контент для міжнародної аудиторії. Ми пропонуємо близько 150 коміксів, з яких 20 — це власні проєкти нашої продакшн-студії, а 130 — ліцензовані завдяки контрактам із корейськими студіями.

На яких ринках поширені вебкомікси 

Популярність вебкоміксів суттєво відрізняється за регіонами. В українському метро люди частіше грають у мобільні ігри на кшталт судоку, а в Кореї та Японії читання коміксів стало частиною повсякденної культури. Це помітно навіть за виторгом в App Store: якщо в більшості країн у рейтингах домінують ігри, то в Азії найбільше прибутку генерують саме комікси. Водночас ринок Кореї та Японії зростає повільно через поширеність цього формату та велику кількість конкурентів.

Найприбутковіші додатки та ігри у США 2024 року:

Найприбутковіші додатки та ігри у Японії 2024 року:

Натомість активний розвиток спостерігається на ринках Tier-1: у США, Європі, а також у країнах Південної та Східної Азії — Тайвані, Малайзії, Таїланді та В'єтнамі. Для Honeytech ключовим є американський ринок, хоча значна частка прибутку надходить із Великої Британії, Австралії, Канади, а також локалізацій іншими мовами.

Обсяг ринку вебкоміксів рік тому становив приблизно 6 мільярдів доларів, а прогноз на найближчі 10 років сягає 30 мільярдів.

Коли Honeytech заходив на ринок, ми знали, скільки заробляє наш основний конкурент, і побачили, що попри наше зростання його прибуток лишався стабільним. Це свідчить про те, що ми не забираємо частку ринку, а залучаємо нових користувачів, створюючи додаткову цінність.

Цей позитивний тренд дає надію на подальший розвиток компанії та розширення аудиторії вебкоміксів. Інтерес до жанру зростає, адже він новий, захопливий і має потенціал стати ще популярнішим серед широкої публіки.

Як прийшла ідея заснування Honeytech

Історія створення Honeytech розпочалася випадково — з реклами схожого сервісу, яку я побачив у стрічці Facebook. Маючи досвід роботи в продуктовій IT-компанії, я почав аналізувати ринок із бізнес-перспективи: оцінював потенціал зростання, вивчав конкурентів, прораховував необхідні ресурси для створення контенту, запуску платформи й маркетингу. Було важливо зрозуміти, чи зможемо ми зайти на цей ринок і перевершити успіх конкурентів. Дійшов до висновку, що це нам під силу.

«Ми запустили Honeytech у січні 2022 року, коли найбільшою глобальною проблемою був коронавірус. Пандемія змусила людей залишатися вдома й шукати розваги. Вони активно споживали цифровий контент, зокрема читали новели та комікси. Це надихнуло, оскільки очікувалося, що інтерес до таких форматів лише зростатиме», — додає Владислав.

Дізнатись більше про Honeytech

Про модель роботи за підпискою

Наразі наша платформа працює за моделлю підписки. Ми обрали цей формат із кількох причин:

  1. Я мав досвід із продуктами, що працювали за цією моделлю, і знав, як її застосовувати.

  2. Модель підписки дає змогу швидко протестувати ідею та визначити її життєздатність.

  3. Ми публікуємо контент щотижня, створюючи постійну цінність, за яку логічно брати оплату за підпискою.

Вартість підписки різниться залежно від країни. Є кілька варіантів: тижнева, місячна, тримісячна й шестимісячна. На відміну від деяких компаній, які часто застосовують приховані платежі, ми відкриті перед користувачами й не використовуємо оманливі маркетингові схеми, коли перший місяць підписка коштує $15,99, а потім ціна різко зростає до $70 на місяць. 

Одним із наших важливих досягнень є низький рівень запитів на повернення коштів (рефандів) чи чарджбеків. Ми маємо доступ до аналітики, яка показує високі показники читання контенту та утримання користувачів. Це означає, що люди активно взаємодіють із платформою, що підтверджує якість нашого контенту. Найпопулярніші комікси на нашій платформі прочитали від 1 до  3 млн разів.

Про складнощі під час запуску бізнесу

Завдання №1. Знайти контент

Одним з перших і найважливіших викликів на під час створення Honeytech був пошук якісних коміксів. Було важливо знайти контент, який сподобався б читачам, але водночас залишиться доступним за вартістю. На початку я особисто займався цим питанням: розсилав листи, шукав партнерів для співпраці. Однак, як це зазвичай буває, більшість контактів просто не відповідали. 

Лише через два місяці ми отримали першу обнадійливу відповідь від компанії, яка погодилася надати комікси. Проте згодом стало зрозуміло, що нам потрібен ще кращий контент. Тому ми вирушили до Кореї на переговори. 

У Сеулі ми зустрічалися з потенційними партнерами, вивчали місцевий ринок, знайомилися з корейською культурою. Ми працювали у дуже напруженому темпі: дорогою на зустрічі спали в таксі через втому та джетлаг. Але поїздка виявилася надзвичайно корисною: вона принесла нам цінні знайомства та нові контракти.

Завдання №2. Масштабування й формування команди

Після отримання контенту ми зосередились на монетизації, запровадили модель підписки та розпочали масштабування: 

  • розширювали команду;

  • підключали більше коміксів;

  • тестували різні цінові моделі;

  • запускали нові локалізації.

Ми зрозуміли механізм заробітку грошей став і зосередилися на формуванні сильної команди. Мені цей процес нагадував нафтовий бізнес: спочатку ми шукали «родовища» коміксів, щоб зрозуміти, де «бурити». А потім потрібно було знайти спеціалістів, які б змогла організувати «видобуток» — розробку, управління та маркетинг проєкту. 

Який Honeytech сьогодні 

Сьогодні в команді Honeytech працюють понад 30 фахівців. Більшість з них працює у відділах маркетингу та контенту, останній відповідає за створення й ліцензування коміксів. Поруч із ними працюють розробники, аналітики та продакт-менеджери, які забезпечують розвиток продукту та його монетизацію. Базові сервісні функції, як-от фінанси, HR, юридичний супровід тощо — нам допомагає закривати наша материнська компанія Boosta.

Найбільше людей працює саме в маркетингу, і це логічно: в інтернет-бізнесі важливо не лише створювати якісний продукт, але й ефективно просувати його, закуповувати трафік і постійно генерувати нові креативні рішення.

З часом моє ставлення до формування команди змінилося. Спочатку мені здавалося, що корпоративна культура та цінності — це щось надумане й формальне. Але досвід показав, що саме ці речі визначають ефективність команди. Деякі проблеми можна передбачити ще на етапі співбесіди, якщо помітити розбіжності в підходах і цінностях кандидати. Якщо спочатку я обирав людей за принципом «подобається — спрацюємось», то тепер шукаю тих, хто поділяє наші цінності та вміє досягати результати

Кого ми шукаємо в команду

Ми — молода й енергійна команда, де цінують ініціативу та відповідальність. Нам потрібні люди, які не просто виконують завдання, а мислять креативно й самостійно приймають рішення. Ми готові інвестувати в розвиток таких фахівців.

Вважаю, що головною нашою перевагою є те, що Honeytech швидко зростає, але вже є прибутковою компанією. Ми більше не стартап, але ще й не корпорація. Це відкриває унікальні можливості для нових співробітників: вони можуть швидко розвиватися, займати керівні посади, формувати підрозділи й будувати процеси з нуля. Окрім результату, ми цінуємо фідбек, чесно ділимося перемогами й викликами.

Окрім того, багато наших спеціалістів кажуть, що їм подобається працювати над нашою платформою, бо вона нетипова та цікава. Ми робимо ставку на якість нашого продукту, намагаємося відібрати найкращі історії та арт для задоволення смаків читачів.

Стосовно формату роботи: ми працюємо переважно remote. У нас є офіс у Києві, де спеціалісти можуть соціалізуватися, але якщо людині зручніше працювати з будь-якої точки світу — ми це підтримуємо.

Зараз шукаємо фахівців для посилення маркетингових напрямів. Маємо такі відкриті вакансії: Senior PPC/Google Ads Lead, User Acquisition Manager, SMM Lead, Senior Media Buyer (Display Networks), HR Manager

Також ми відкрили стажування у напрямах Creative Marketing та User Acquisition і готові розглянути кандидатів на позиції у сфері контенту (продюсерів, моушн-дизайнерів), а також Product Manager та аналітиків.

Переглянути усі вакансії

Ключові завдання Honeytech у 2025 році

Цілі Honeytech на 2025 рік передбачають амбітний розвиток і зміцнення позицій на ринку. Наша основна мета — залучити більше користувачів до платформи. Для цього ми створюємо нові комікси, які стануть хітами на платформі, і розвиваємо нові рекламні мережі. А крім того, вдосконалюємо систему рекомендацій, робимо наш сайт більш зручним і стабільним, щоб користувачі мали приємний досвід під час використання платформи.

Цього року ми плануємо стати лідерами у своєму сегменті ринку, для цього нам потрібно збільшити виторг та інвестиції в маркетинг у 2,5 раза. Нові люди, які приєднаються до нашої компанії, зіграють ключову роль для росту нашого проєкту в 2025 році.

Інновації займають важливе місце в нашій стратегії. Для певних напрямів контенту ми використовуємо AI-технології, і я хочу, щоб цього ставало більше. Штучний інтелект допоможе нам оптимізувати процеси й запропонувати користувачам ще більш персоналізований і якісний контент. Усе це — лише частина наших цілей на 2025 рік, і ми впевнені, що завдяки злагодженій роботі команди та впровадженню сучасних технологій зможемо досягти значних успіхів.

Читати більше