Як уже сьогодні створити банк майбутнього. Досвід Sense Bank

27 березня, 2025, 13:00 1200
Як уже сьогодні створити банк майбутнього. Досвід Sense Bank

Від оплати рахунків до замовлення доставки чи купівлі на виплат — сучасні українські банки давно не обмежуються лише переказами чи кредитами. Швидка диджиталізація змінила очікування українців: вони обирають зручність і швидкість замість паперової тяганини. Тож банки реагують на ці запити й працюють над сервісами, які покриватимуть максимум клієнтських потреб. 

AIN дослідив зміни в запитах українців до банків і банківських послуг із 2022 року, впровадження інклюзивних рішень у фінансовій сфері та вплив інновацій на формування довгострокових відносин із клієнтами. 


Матеріал створено за підтримки Sense Bank
Що це означає?


Як повномасштабне вторгнення змінило запити клієнтів щодо функціоналу українських банків і банкінгу

  • У пріоритеті — надійність банків, швидке й продуктивне клієнтське обслуговування, зручні персональні пропозиції. 

  • Попри прогнози переходу на готівку, українці все одно частіше віддавали перевагу безготівковим розрахункам: у перший рік великої війни їхня кількість навіть зросла порівняно з 2021-м.

  • Водночас додалися й нові запити відповідно до воєнного часу. У 2022-му Україна почала випускати військові облігації — і того ж року можливість їх придбати реалізували через «Дію». Наступний крок був за банками: вони стали запроваджувати опції придбання облігацій у застосунках. 

  • Також серед запитів — можливість переказати кошти на перевірені збори для ЗСУ через застосунок.

Інна Тютюн, членкиня правління, директорка блоків IT та роздрібного бізнесу Sense Bank, коментує:

Sense Bank першим в Україні запустив продаж державних облігацій через мобільний застосунок у квітні 2022 року. На сьогодні продано облігацій на суму 23,1 млрд грн, із яких 12 млрд грн — у 2024 році.

Ми також представили новий інструмент — «Сімейна картка» для обслуговування цілої родини. Клієнти можуть відкривати додаткові картки для своїх близьких й отримувати бонуси та переваги. Ми називаємо це підходом «1+1=3», коли всі члени родини отримують більше можливостей завдяки обслуговуванню в нашому банку.

Сімейна картка Sense bank

Також ми реалізували проєкт «Персональна пропозиція» в межах модернізації застосунку. Завдяки штучному інтелекту ця функція дозволяє аналізувати поведінку клієнтів і пропонувати продукти, які найбільше відповідають їхнім потребам. Наприклад, якщо система бачить, що клієнт зацікавлений у конкретних послугах, він отримує індивідуальну пропозицію. 

Ми рухаємося до персоналізації, яка сьогодні є важливою для кожного українця.

Глобальні тренди в банкінгу та як вони реалізуються в Україні 

  • У пріоритеті фінансової сфери — впровадження інновацій: штучного інтелекту, відкритих даних і стандартів кібербезпеки.

  • Україна готується до запровадження відкритого банкінгу (open banking), який стане доступним у 2025 році. Open banking для клієнтів — можливість отримати новий клієнтський досвід, а для банків — змога співпрацювати з фінтех-компаніями й створювати інноваційні продукти.

  • Штучний інтелект уже активно використовується для покращення обслуговування клієнтів, наприклад, у персоналізованих пропозиціях та автоматизації контакт-центрів.

  • Важливим світовим трендом є інтеграція стандартів ESG, які впливають на екологічну, соціальну та корпоративну відповідальність. 

Коментує Інна Тютюн, Sense Bank:

Для України впровадження відкритого банкінгу (open banking) стане важливим етапом. Це справжній виклик для банків, адже він дозволить клієнтам отримати новий рівень послуг, а фінансовим інституціям — працювати в кооперації з фінтех-компаніями та іншими технологічними партнерами.

Законодавчо open banking уже закріплений, а з цього року банки мають почати відкривати свої API. Для банків це шанс змінити підходи до взаємодії з клієнтами, а для клієнтів — отримати персоналізовані сервіси. Sense Bank активно готується до цього, а також до інтеграції інструментів штучного інтелекту.

Наразі ми вже використовуємо ШІ в кількох напрямах. Наприклад, у контакт-центрі для автоматизації обробки запитів клієнтів. Невдовзі запровадимо систему для аналізу рівня задоволеності клієнтів обслуговуванням. 

Окремо варто зазначити тренд на впровадження стандартів ESG (екологічна, соціальна та корпоративна відповідальність). У світі це стає нормою, і ми також вже інтегруємо ці стандарти у свої продукти. Найближчим часом плануємо представити рішення, які враховуватимуть принципи ESG. 

Українці відкриті до інновацій: як це впливає на розвиток банкінгу

  • Відсутність купи паперів і бюрократії, полегшення повсякденного життя — те, до чого прагнуть українці. Відкритість до інновацій стала однією з ключових причин, чому цифровізація в Україні розвивається такими швидкими темпами.

  • Доступність багатьох послуг у диджиталі, зручні інструменти, які спрощують життя — від онлайн-відкриття рахунку для юрособи до оформлення банківської виписки в кілька кліків — технології допомагають економити час, фокусуючись на важливіших справах.

Інна Тютюн, Sense Bank пояснює:

Українці загалом відкриті до використання нових продуктів і технологій. На відміну від європейців, які часто обачно ставляться до впровадження інновацій, у нас є багато людей, які охоче пробують щось нове. Деякі навіть тестують нові сервіси просто з цікавості, щоб побачити, як вони працюють.

Ця відкритість мотивує банки, зокрема наш, постійно впроваджувати нові сервіси й рішення. Це так само допомагає розвивати інновації.

Один із важливих функціоналів, який вже реалізував банк, — поєднання обслуговування фізичних осіб і ФОПів в одному застосунку. Це рішення дуже зручне для клієнтів, які можуть проводити операції для себе особисто й для бізнесу в межах однієї екосистеми. Ми бачимо зростання кількості клієнтів, що підтверджує актуальність такого підходу.

Рахунок ФОП у Sense bank

Також ми працюємо над повною цифровізацією процесу онбордингу. Минулого року ми першими в Україні впровадили онлайн-відкриття першого рахунку для юросіб, що стало новинкою для українського ринку.

Ще одним важливим оновленням стала інтеграція карток лояльності наших партнерів у мобільний застосунок. Наприклад, картки WOG Pride, Foxtrot і SOCAR Energy тепер доступні безпосередньо в нашому банківському застосунку. Замість використання окремих застосунків або фізичних карток клієнти можуть отримувати бонуси й бали, а також розраховуватися через наш Sense SuperApp. Усе це зібрано в одному місці, що значно спрощує клієнтський досвід.

Інтеграція картки лояльності WOG у мобільний застосунок Sense

Загалом наш підхід базується на створенні екосистеми, яка об’єднує всі фінансові та нефінансові сервіси.

Найпопулярніші послуги Sense bank

Інклюзивність як невіддільна потреба українського суспільства

Як банки впроваджують безбарʼєрність:

  • Через повномасштабну війну в Україні значно зросла кількість людей з інвалідністю: зараз їх понад три мільйони. Тож інклюзивність для нашої країни — це вимога часу та показник зрілості держави. 

  • У сфері обслуговування інклюзивність означає забезпечення рівного доступу до послуг незалежно від фізичних можливостей людини. Це стосується і фізичної доступності приміщень, і цифрових рішень, які дозволяють отримати необхідні сервіси дистанційно. Насамперед над безбарʼєрністю мають працювати державні установи та бізнеси. Банки не виняток: вони вже облаштовують відділення для зручності людей з інвалідністю, а також пропонують інклюзивні продукти й послуги.

Коментує Інна Тютюн, Sense Bank:

Ми працюємо над створенням інклюзивних рішень для людей з інвалідністю. Наприклад, на нашому сайті позначені відділення, де створені умови для зручного обслуговування людей, які на кріслі колісному.

Основний акцент ми робимо на цифровій інклюзивності. Наша місія — забезпечити зручність обслуговування для клієнтів із різними потребами через диджитальні сервіси, надаючи доступ до банківських продуктів і послуг максимально комфортно та без бар’єрів.

Які запити до клієнтської підтримки

Інна Тютюн, Sense Bank, коментує:

Під час перших місяців війни наш контакт-центр перетворився на багатофункціональну службу допомоги: оператори не лише розвʼязували фінансові питання, а й допомагали доставляти воду, ліки чи навіть корм для тварин. Ми усвідомлюємо, що клієнтську лояльність насправді важко здобути й можна швидко втратити. Саме тому будуємо довгострокові відносини, підтримуючи клієнтів у будь-яких ситуаціях.

 

Один із наших проєктів — персональний диджитал-менеджер. Це сервіс, доступний для широкого сегмента клієнтів — зокрема тих, хто має стабільний дохід, але не входить до преміум-клубів. Диджитал-менеджер завжди на зв’язку й допомагає розвʼязувати питання: від управління фінансами до оплати рахунків чи отримання кредитів.

Ми також пишаємося тим, як покращилася оцінка нашого застосунку за останній рік. У відкритих рейтингах від App Store вона зросла з 3,3 до 4,2. Ці відгуки від клієнтів свідчать, що наші зусилля помічають і цінують. 

Щомісяця ми випускаємо релізи, що включають не тільки нові продукти, а й покращення на основі зворотного зв’язку від користувачів. Наприклад, якщо клієнти зазначають, що їм складно заповнювати кілька полів для комунальних платежів, ми скорочуємо їхню кількість. Якщо вводити IBAN незручно, додаємо опцію прив’язки до номера телефону. Усі зміни спрямовані на спрощення клієнтського досвіду.

Окрім технічних рішень, Sense Bank намагається додавати більше позитивних емоцій: ми інтегруємо гейміфікацію, цікаві елементи дизайну й теплі побажання. Українцям зараз потрібна підтримка й трішки радості, і ми прагнемо, щоб це відчувалося навіть у взаємодії з банком.

Кожний ранок команда починає день з аналізу скарг і пропозицій клієнтів. Це дає змогу швидко реагувати й включати необхідні зміни в наступні релізи. Для нас це процес безперервного вдосконалення, спрямованого на те, щоб клієнти відчували турботу й комфорт на кожному етапі взаємодії з банком.

Захист персональних даних від верифікації до користування застосунком і здійснення платежів

Кібербезпека в банкінгу 

Наприкінці 2024-го Нацбанк України ініціював оновлення норм щодо функціонування системи кіберзахисту та контролю за інформаційною безпекою в банківській системі України. У документі йдеться про вдосконалення процедури щорічного звітування банків та забезпечення інформаційної безпеки й кіберзахисту.

Пояснює Інна Тютюн, Sense Bank:

У найближчі десятиліття питання кібербезпеки залишатиметься пріоритетним для будь-якої компанії. Ми приділяємо їй першочергову увагу, адже клієнт має бути впевнений, що його дані та кошти захищені.

Для нашого мобільного застосунку впроваджені двофакторна аутентифікація, регулярні оновлення з моніторингом підозрілої активності та зручна інтеграція 3D Secure для безпечних онлайн-платежів. 

Завдання банку — забезпечити максимальний рівень захисту й відповідати найвищим стандартам безпеки. Ми регулярно проходимо аудити, перевірки Національного банку та відповідаємо вимогам міжнародних платіжних систем.

Плани розвитку Sense SuperUpp

Дізнатись більше про Sense SuperApp

 

Читати більше