Власник бізнесу впевнений: стратегія є, усе працює. Команда виконує роботу, клієнти приходять, прибуток є. Однак із часом виникає відчуття, що щось не так. Хоча компанія досягла стабільності, але задовго залишається на цьому етапі без потенціалу до майбутнього зростання. Зрештою, нові конкуренти забирають частку ринку, клієнти обирають інших, а команда працює на автоматі без ентузіазму.
Чому це відбувається? Відповідь проста: ваша стратегія бізнесу повинна бути чітко прописана, зрозуміла для команди й адаптована до змін.
Як зробити її такою? Розповідають Андрій і Марія Миронюки, засновники компанії MYRONIUK CONSULTING.
Що відбувається на українському ринку
Ідеальна картина — власники бізнесу звертаються по розробку стратегії на етапі стартапу. Такий підхід допомагає заощадити час і кошти на помилкових рішеннях, згуртувати команду, визначити унікальність серед конкурентів і зрозуміти, що потрібно цільовій аудиторії.
Проте статистично реальність трохи інша. Коли на етапі стартапу є достатньо коштів, їх вкладають у продукт, рекламу, закупівлю обладнання тощо. Майже ніхто не задумується про стратегію, яка дає зрозуміти, де буде цей стартап уже через 5 років.
Стратеги схожі на пожежників. За власним досвідом MYRONIUK CONSULTING, більшість підприємців звертається тоді, коли все «палає»: команда втратила фокус, продажі падають, неможливо зростати та брати вищий рівень.
Інший біль власників бізнесу — це ілюзія, що команда розуміє стратегію та чітко орієнтується в цілях на цей період. Навіть якщо на серверах компанії лежить ідеально зверстаний документ, де все прописане до найменших деталей, працівники можуть не до кінця розуміти, хто має це виконувати та що від них очікують.
Зрештою, через це команда тоне в операційних тасках, які не закінчуються. Працівникам складно зрозуміти, що може почекати, а що потрібно було зробити ще на вчора. Якщо в команди відсутнє розуміння, куди глобально рухається бізнес, втрачається внутрішня ініціативність та автономність.
Стратегія — це історія про гнучкість і детальний roadmap для команди, яка стає фільтром важливого.
Як зрозуміти, що вам потрібно звернутися до стратегів
П’ять типових ознак, що власникам бізнесу потрібно звернутися до стратегів:
-
Зупинка зростання
Бізнес тривалий час демонстрував стабільний розвиток, але в певний момент усе зупинилося. Прибуток залишається на одному рівні або навіть починає падати, хоча зовні здається, що все нормально. Часто це свідчить про те, що ринок змінився, клієнти почали купувати інакше, а компанія залишилася на місці.
-
Несамостійність команди
Якщо топменеджмент змушений щоразу звертатися до власників навіть для ухвалення незначних рішень — це тривожний сигнал, адже означає, що вони не відчувають автономності та бояться ухвалювати рішення самостійно. Відсутність чітко визначених стратегічних орієнтирів змушує команду сумніватися, чи їхні дії відповідають глобальним цілям компанії. У результаті бізнес втрачає швидкість, а керівники змушені витрачати час не на розвиток, а на мікроконтроль.
-
Перевантаження операційкою
Щоденний воркфлоу має відповідати глобальним цілям бізнесу. Якщо команда просто виконує монотонні завдання, які звикла робити, то компанія залишається на одному рівні розвитку. Відсутність стратегічного бачення призводить до витрат усіх сил на поточні процеси, а можливості для масштабування бізнесу залишаються непоміченими.
-
Відсутність унікальної пропозиції
Хороша якість і гарна ціна — пропозиція, яка підходить для кожного бізнесу. Якщо на сайті закрити рукою логотип, чи точно клієнт впізнає ваш бренд і зможе сказати, чому обирає саме вас? Якщо ні, тоді є ризик, що ваша компанія зливається із загальним ландшафтом і втрачає свої позиції.
-
Немає спільного розуміння, якою має бути компанія через 5 років
Якщо ви не знаєте, якою компанія має бути через п’ять років, складно ухвалювати стратегічні рішення вже зараз. У такому випадку бізнес живе від проєкту до проєкту, не формуючи довгострокового бачення. Це означає, що будь-які зміни на ринку можуть стати критичними.
Як працює MYRONIUK CONSULTING
Перший крок — власник бізнесу приходить зі своїм запитом. У процесі розмови його конкретизують, вибудовують логіку проєкту та пропонують найефективніші формати взаємодії.
На початку та протягом усієї співпраці відбувається серія глибинних інтерв’ю з топменеджментом і командою, щоб зрозуміти, де збій і що варто покращити.
Основний фокус MYRONIUK CONSULTING — тісна співпраця з вашими працівниками. Стратеги задають головні вектори роботи, решту деталей ініціює та реалізовує команда, а з кожною наступною сесією все глибше занурюється в процес.
Результат хорошої стратегії — це досягнення бізнес-цілей, якими б вони не були: отримання більшого прибутку, частка ринку чи вихід на експорт. Оскільки команда чітко розуміє цілі бізнесу та самостійно пропонує план дій, це дає можливість реалізувати третину запланованого в процесі співпраці.
Бізнеси часто повертаються до MYRONIUK CONSLUTING, щоб запустити новий продукт, змінити підходи в роботі з клієнтами чи синхронізувати команду. Це дозволяє швидше й ефективніше досягнути поставлених цілей без непередбачуваних витрат.
Як MYRONIUK CONSULTING допомогли мережі хімчисток ЦЕХ збільшити річний оборот на 40 %
ЦЕХ — мережа хімчисток для одягу та взуття, яка має 17 пунктів прийому в Києві. Основний виклик — можливість конкурувати з великими компаніями.
Що зробили MYRONIUK CONSULTING
- детально вивчили ринок;
- сегментували цільову аудиторію;
- розповіли про сильні сторони клієнтам;
- провели з командою стратегічну сесію: знайшли унікальні вектори розвитку й розробили чіткий план.
У процесі роботи вибудувалась унікальна пропозиція бренду: «ЦЕХ» не просто виводить плями, а робить усе можливе, щоб речі стали як нові.
Важливий результат співпраці — це те, що мережа хімчисток «ЦЕХ» збільшила річний оборот на 40 % і продовжує ефективно конкурувати з іншими компаніями.
Що зробити, щоб мій бізнес зростав
З моменту, коли у вас з’явилася ідея власного бізнесу, ви віддаєте йому свій час, ресурси й енергію. Ви хочете бачити, як він зростає, приносить прибуток і масштабується.
Однак зсередини бізнесу часто складно помітити нові можливості та точки росту. Саме тому варто залучити експертний погляд збоку — тих, хто допоможе виявити сильні сторони, оптимізувати процеси, прокласти чіткий і зрозумілий шлях на вищий рівень.
Стратегія — це гнучка річ. Чим більш гнучкий світ, тим швидше вам треба її змінювати. Бо проблема не в тому, що світ змінюється. А в тому, що зі старою стратегією ми не цікаві клієнтам у новому світі.
Якщо ви хочете зробити свою компанію новим лідером ринку та побудувати команду, яка працює ефективно й самостійно, залишайте заявку на консультацію.
Консультація MYRONIUK CONSULTING