30 порад для бізнесу від успішних підприємців до 30

З 1992 року бренд ThinkPad розширює межі можливостей для бізнесу. Відомий першим ноутбуком з кольоровим TFT-дисплеєм, вбудованим Wi-Fi та сканером відбитка пальця, бренд лишається у технологічному авангарді й за 30 років. Завдяки інженерам компанії Lenovo, лідера ринку персональних комп’ютерів у світі, кожна нова модель сповна відповідає актуальним потребам бізнесу. Відтак, ноутбук ThinkPad X1 Carbon поєднує у собі легкість та потужну батарею, компактність та продуктивність, надійність та безпеку.

Історія ThinkPad — про технології, що спрямовують думки у майбутнє та допомагають ідеям зростати. До 30-річчя бренду AIN.UA запитав його однолітків — успішних українських підприємців — про те, чого вони навчилися і які уроки винесли для себе до 30 років.

Про ризики та розвиток, факапи та прориви у спільному проєкті з компанією Lenovo розповіли засновник та CEO AXDRAFT Юрій Заремба, співзасновниця Gunia Project Марія Гаврилюк та співзасновник та СЕО BUKI Олександр Ярусевич.

Юрій Заремба — засновник та CEO SaaS-платформи для автоматизації юридичних документів AXDRAFT

Стартап AXDRAFT, що працює над однойменною SaaS-платформою для автоматизації юридичних документів, у 2017 році заснували брати Юрій та Олег Заремби. З того часу продукт залучив понад $1 млн інвестицій, отримав оцінку в $10 млн та знайшов клієнтів у США, Канаді, Мексиці, Німеччині та Італії. Хоча у 2020 році AXDRAFT купила американська Onit, компанія продовжує працювати в Україні, масштабуватися й збільшувати штат.

1/30

Мабуть, найважливіша порада, яку я сам хотів би отримати на старті — це «більше спілкуйся з користувачами». Всі перші функції AXDRAFT ми розробляли самостійно, виходячи з мого юридичного досвіду. Нам поталанило, що в багатьох юристів виявилися аналогічні моїм труднощі. Та якби ми спілкувалися з користувачами частіше і раніше, ми могли б ще швидше прийти до тих висновків, які врешті-решт зробили наш продукт успішним.

2/30

До AXDRAFT і я, і мій брат будували кар’єри у великих, успішних компаніях: Олег — в Booking.com в Амстердамі, а я — в AVELLUM в Києві. Такий досвід роботи дав нам розуміння правильної побудови певних фундаментальних бізнес-процесів, таких як продажі, найм чи контроль якості коду, і, зрештою, саме він дозволив уникнути «помилок початківців».

Якщо ви плануєте започаткувати власну справу і не маєте ґрунтовного розуміння базових процесів, раджу обов’язково його здобути під час навчання або у ментора.

3/30

Команда завжди була для нас пріоритетом, тому ми від самого початку намагаємося пропонувати додаткові переваги для наших працівників. Зараз це медичне страхування чи компенсація витрат на психолога. А у в перші дні AXDRAFT я за власні кошти (бо інших ще не було) купував різні солодощі і печиво в офіс, щоб давати команді щось трошки «екстра», навіть коли на це не було ресурсів.

Крім того, у мене вже багато років існує практика щомісячних зустрічей сам на сам з членами команди, де ми обговорюємо речі, які їх непокоять і по роботі, і поза роботою, та спільно шукаємо шляхи їх вирішення.

Я безумовно вірю, що якщо вам вдасться сформувати щасливу команду, яка довіряє один одному і любить свою справу, то разом ви знайдете вихід з будь-якої ситуації. Ніколи не шкодуйте сил та часу на розбудову міцного командного духу.

4/30

Ще з перших днів AXDRAFT головним критерієм, за яким ми обирали членів в команду, був і залишається «вогник в очах» та цінності. Це абстрактно, але якщо людину можна запалити вашою ідеєю на інтерв’ю, то навчити її буде легко, а ентузіазм, енергія і відданість спільній справі дозволять подолати будь-які труднощі. Для стартапу це набагато важливіше, ніж широкий досвід в резюме.

Бізнес-ноутбуки ThinkPad від Lenovo розроблені для тих, хто перебуває у постійному русі. І найновіша модель ThinkPad X1 Carbon підтверджує це: ноутбук важить лише 1,12 кг. Сучасна конструкція потужного процесора виводить багатозадачність на новий рівень, а покращена батарея дозволяє пристрою витримувати понад 19 годин без підзарядки.

5/30

Ми залучали інвестиції по всьому світу: в Україні, в ЄС і в США. Досвід дуже суттєво відрізнявся. В Україні до інвестицій в стартапи ставляться найбільш обережно, оскільки ще не сформована культура довіри та експертиза інвесторів, а вдалих історій інвестування замало. У США на довірі побудовано все — засновникам дають гроші майже що «під чесне слово», водночас вимоги до продуктів і команди набагато вище, тож потрапити в коло довірених засновників, яким будуть давати гроші, дуже важко. ЄС десь посередині — інвестори досвідчені, але у відносинах із засновниками панує бюрократія та обмеження, а не довіра.

Для нас найбільш вражаючим був досвід залучення інвестицій в США. Ми зібрали $1,2 мільйони доларів за 3 тижні, а нашу компанію оцінили в $10 млн. Та це не було б можливим, якби ми не були частиною Y Combinator. Їхня репутація і процес залучення інвестицій стали запорукою нашого успіху.

Якби я робив новий проєкт, я б зосереджував усі свої зусилля на тому, щоб отримати перших клієнтів і з цим результатом потрапити у Y Combinator, бо це найкоротший шлях до великих інвестицій.

6/30

Рекомендую бути обачними з витратами: фінансування потрібно використовувати так, ніби це останні гроші, які у вас будуть. У нас було дві ситуації, коли попри те, що в AXDRAFT на балансі було грошей на понад 1 рік роботи, ми скорочували витрати — бо зростання і нові продажі йшли не так швидко, як ми планували. Це дозволяло нам бути впевненими в майбутньому та у переговорах з інвесторами, адже ми залишалися у позиції, де грошей точно вистачить щонайменше до моменту, коли ми будемо прибутковими.

7/30

Найважливіша порада — мати хоробрість почати. Дуже багато людей мають класні ідеї, можуть знайти кошти й зібрати команду, але не розпочинають власну справу, тому що власна справа — це ризики та відповідальність за команду. Я теж був таким. Ідея AXDRAFT була в мене давно, але в мене була класна робота і гарна заробітна плата і розпочинати стартап у сфері автоматизації документів здавалося цікавою, але не прагматичною ідеєю.

Проте ідея розвивалася в мене в голові, я почав експериментувати й працювати над прототипом у вільний від роботи час, і в якийсь момент вона виросла настільки, що я не міг не присвячувати їй всі сили. В мене з’явилася відповідальність перед ідеєю.

Моя порада — якщо у вас є класні ідеї — дійте, працюйте над ними, по годині щодня, і з часом ви можете виплекати їх у неймовірні бізнеси.

8/30

Захист комерційної інформації дуже важливий для нас, особливо це стосується інформації наших клієнтів. AXDRAFT сертифікований по стандарту безпеки роботи з даними SOC2, ми маємо цілий спектр систем і процесів, щоб гарантувати захист комерційної інформації.

Подбайте про захист інформації ще на старті власної справи. Найбанальніші рекомендації для початківців — це використовувати на всіх пристроях і сайтах двофакторну аутентифікацію і шифрування пам’яті робочих пристроїв. Крім того, раджу регулярно проводити аудити безпеки в компанії.

9/30

З soft skills, необхідних засновникам бізнесу, найбільшу увагу раджу приділяти вихованню у собі гнучкості та комунікабельності. Запорука успіху будь-яких відносин — з інвесторами, партнерами, командою, друзями, в подружжі — це вміння домовлятися. Вчіться слухати, розуміти потреби та страхи іншої сторони, адресувати їх, це допомагатиме вам у безлічі ситуацій.

10/30

У нас було багато дрібних і більших факапів, але, якщо чесно, я ніколи не називав їх так і не ставився до них як до помилок. Це просто шлях. Деколи ти просто робиш крок не в тому напрямку, бо бракує досвіду і знань, але завдяки цьому здобуваєш знання і далі рухаєшся вже більш впевнено.

Яскраво пам’ятаю, як на одній з перших розмов з потенційним інвестором я не міг відповісти, який в нас приріст MRR (регулярний щомісячний дохід), тому що не знав цього терміну і не розумів, як він рахується. А ще колись я проспав зустріч з партнером з найвідомішого інвестиційного фонду в Кремнієвій долині — Sequioa Capital. Та жодна з цих помилок не стала фатальною. Перший інвестор мені пояснив термінологію й у подальших розмовах я був вже більш професійним. У другого я перепросив і призначив зустріч на наступний день.

Початківцям раджу сприймати кожну помилку як новий досвід, що робить вас кращим. А найкращий спосіб мінімізувати помилки — готуватися.

Марія Гаврилюк — співзасновниця бренду виняткових речей Gunia project

У 2017 році бренд GUNIA Project заснували українки Марія Гаврилюк та Наталія Каменська. Спочатку це було для засновниць лише творчим експериментом, однак пізніше справа переросла в бізнес. Його особливість — у створенні виняткових речей, що розповідають про культурну спадщину України. Зокрема, для натхнення та створення колекцій підприємиці проводять етнографічні дослідження та залучають до роботи українських майстрів. У 2022 році в команді GUNIA Project понад 40 спеціалістів, а продажі вдалося налагодити по всьому світу. Українська традиційна «макітра» для куті від бренду є навіть у Папи Римського!

11/30

Свій перший бізнес я почала у 20 років, відкривши з подругою манікюрний салон. Всі мої друзі дуже дивуються, коли чують цю історію, адже цей напрямок зовсім не притаманний для мене. Тож не дивно, що спроба виявилася невдалою. Після неї я зрозуміла, що бізнес заради грошей і без ідеї ніколи не зробить мене щасливою. Перший провал багато чого навчив мене, але головний урок, який я винесла: займатися варто лише тим, що справді тебе драйвить. Так вийшло з GUNIA Project.

12/30

Загалом, для вдалого старту, ідея бізнесу — це найголовніше. По-перше, вона повинна бути зрозумілою для аудиторії. По-друге — достатньо амбітною, щоб об’єднувати навколо себе людей. Після ідеї йде команда. Я вважаю, що неможливо зібрати класну команду без ідеї, як і втілити ідею — без однодумців. Тож будьте сміливими у своїх роздумах щодо того, яким має бути ваш бізнес, і тих, хто зможе разом з вами перетворити задуми на реальність.

13/30

Наш проєкт почав своє існування як хобі. З часом, коли ми побачили, що іншим людям цінно те, що ми робимо, вирішили перетворити його в щось більше. Я не можу сказати, що на момент створення GUNIA Project були знання, яких нам критично не вистачало. Проте ми дійсно не зовсім розуміли, як правильно розвивати таку бізнес-історію. Все було інтуїтивно, але в нашому випадку це зіграло на руку: вдавалося знаходити нестандартні й нешаблонні рішення. Однак, коли все стрімко розвивається, такого підходу управління стає замало.

Зараз ми активно вчимося системності, але всі рішення та знання приходять саме тоді, коли вони потрібні. Моя основна порада — не зупинятися, постійно шукати нові підходи, а ще — надихатися іншими сферами для розвитку вашого бізнесу.

14/30

Найбільші труднощі в GUNIA Project пов‘язані з виробництвом кераміки й печами для її випалу. Вони завжди ламаються в найскладніший момент і додають пригод в наше життя. Та ми розуміємо, що такі труднощі — неуникні, і ми до них готові.

Щоб помилки та складнощі не були болісними, раджу бути морально готовими до того, що все може піти не за планом. А також — готуватися до цього дієво: прораховувати ризики, підсилювати слабкі місця та мати «план Б» на випадок форс-мажорів.

15/30

Сучасний бізнес неможливий без технологій, так само як і сучасний світ. Ми диджиталізуємо всі можливі процеси, — це значно пришвидшує розвиток, а також збільшує наші можливості. Однак у гонитві за технологічністю раджу не забувати й про безпеку даних. Я з тих людей, які користуються традиційними способами. Хороші паролі, їхня регулярна зміна, а також практика не тримати важливу інформацію там, де її легко дістати — це прості інструменти, проте дієві.

Якщо ви не плануєте глибоко занурюватися у тему безпеки чи наймати фахівців, сучасна техніка може взяти частину роботи на себе. Аби гарантувати захист персональної та бізнес-інформації на вашому пристрої, ThinkPad X1 Carbon має має сканер відбитка пальців, шторку приватності ThinkShutter та IR-камеру, яка розпізнає обличчя власника.

16/30

Зараз про GUNIA Project знають в багатьох країнах світу, але якби я мала час, то написала б цілу книгу з історіями наших факапів. Всі вони різного масштабу, але більшість — про переоцінку власних можливостей. Ми завжди виходили з цих історій із корисним досвідом, але іноді ціною нереальних зусиль.

Наприклад, одного разу, коли бізнес тільки починався, ми взяли замовлення й переоцінили наші сили його виконати. В кераміці часто все йде шкереберть. Пам’ятаю, як розписувала посуд самостійно, просила про допомогу свою маму-архітекторку з художньою освітою та її друзів, оскільки не було навіть часу найняти людей на роботу.

Головне, що я винесла для себе і хочу порадити іншим: не боятися помилитися, оскільки це роблять абсолютно всі.

17/30

Якщо визначати найголовнішу якість підприємця, яка має бути присутньою скрізь, — це емпатія. Для кожного, хто будує свою справу, важливо її розвивати як до своїх співробітників, так і до людей, які контактують з бізнесом ззовні. Нам в GUNIA Project важливо працювати з тими, хто відповідає нашим цінностям, культурі та мотивації. Тож ще одна моя порада щодо співробітників: наймати тих, хто зможе підсилити вас, а ви своєю чергою — їх.

18/30

У перший час потрібно буде багато вкладати у вашу ідею, важко працювати, не покладаючи рук і без прибутку. Але коли почнуться перші успіхи та прибутки — не розслабляйтесь і продовжуйте максимально реінвестувати в бізнес кошти та час. Для зростання це абсолютний маст.
Зараз ми активно вчимося системності, але всі рішення та знання приходять саме тоді, коли вони потрібні. Моя основна порада — не зупинятися, постійно шукати нові підходи, а ще — надихатися іншими сферами для розвитку вашого бізнесу.

19/30

Вкрай важливим для підприємця є якісне навчання. Особливо, якщо воно є усвідомленим вибором. Нещодавно я закінчила курс навчання в kmbs і вважаю, що рішення продовжувати бізнес-навчання під час війни найкращим з можливих. Воно відкрило для мене дуже багато нових кутів зору, можливостей для розвитку компанії та себе. З огляду на мій досвід, я раджу обирати те, що близьке для вас, та розвиватися у цьому напрямку.

20/30

Сьогодні серед мрій GUNIA Project як бренду — показати світу нашу культуру в сучасній інтерпретації та побудувати бренд зі світовим ім’ям. Водночас місією бренду завжди було пізнання нашої спадщини, демонстрація української ідентичності та просування нашої культури. Зараз за Україною слідкує весь світ. Поки цей інтерес тримається, найважливіше для нас — використати час та подолати стереотипне уявлення про низьку якість українського продукту.

Для України важливі навіть маленькі кроки, тому однаково, на якому ви фронті — ви граєте велику роль у змінах для нашої країни. Головна моя порада для тих, хто роздумує про власну справу — починайте. Бо коли, як не зараз?

Олександр Ярусевич — співзасновник маркетплейсу репетиторів BUKI

BUKI — lead-generation-маркетплейс, що з’єднує викладачів та студентів у будь-якому місці. При цьому, не важливо, будуть це заняття онлайн чи офлайн — на платформі можна знайти виконавця для будь-якого запиту.

Історію платформи у 2014 році співзасновники розпочали ще студентами. Попри старт без інвестицій, за перший рік роботи BUKI збільшив кількість замовлень до 2000 на місяць, а за декілька наступних — став лідером на ринку України з пошуку репетиторів. У 2022 році сервіс працює не лише в Україні, а й на міжнародних ринках: у Польщі, Казахстані, Іспанії, Мексиці, Нігерії та США. Щодня до нього приєднуються десятки викладачів та клієнтів, а команда — зростає пропорційно.

21/30

Не секрет, що багато проєктів прогорають ще на старті. На це може бути безліч причин, однак передусім радимо пересвідчитися у тому, що ви ретельно проаналізували ринок та дослідили конкурентів. Ідея вашого бізнесу має бути влучною та запропонованою в слушний час.

Наприклад, паралельно з розробкою маркетплейсу ми запускали й проєкт онлайн-курсів з підготовки до ЗНО. І хоч витратили немало часу та сил на запис якісного контенту, ідея провалилася, бо ми так і не розв’язали проблему з продажами.
Вчіться на наших помилках: тримайте продажі у фокусі від самого початку. Спершу підтвердьте гіпотезу та переконайтеся, що ваш продукт потрібен, а вже потім — починайте роботу над ним.

22/30

Для нас корисність сервісу для клієнтів — першочергова. Адже лише коли ми виконуємо корисну роль, ми можемо монетизуватися. Наприклад, за семирічну історію BUKI та більш ніж пів мільйона замовлень, ми багато разів отримували запити від клієнтів про те, що вони не хочуть витрачати час на вибір викладачів, обговорення формату зустрічей та оплат, а просто хочуть отримати готовий кінцевий продукт на свій запит. З іншого боку, у скарбничку збиралися запити від репетиторів, які теж не дуже хотіли займатися мікроменеджментом, самостійним пошуком нових учнів, організацією контенту, а прагнули робити те, що в них найкраще виходить — викладати.

Так ми вирішили створити BukiSchool. Це теж маркетплейс, але більш закритого типу, де ми особисто верифікуємо кожного викладача: співбесідуємо, тестуємо, перевіряємо уроки, даємо рекомендації, контент, інструменти та багато іншого.

Ми все ще на шляху до того, щоб закривати всі потреби учнів та викладачів, але зробили дуже багато і не збираємося зупинятися. Вирішувати болі клієнта — пріоритет для кожного бізнесу, тож ніколи не випускайте його з вашого поля зору, а особливо — на старті.

23/30

Ми починали без інвестицій, і це мало свої наслідки. На початках розробляли наш сервіс на аутсорсі: ми ще навчалися в університеті, самі не мали необхідних навичок, а коштів на команду in house не вистачало. Через це процеси йшли не так ефективно, як могли б, якби ми вміли вправно кодити самі.

На старті, коли ресурси обмежені, рекомендуємо спершу визначити, які саме компетенції та позиції є обов’язковими для запуску та функціонування, а які — менш пріоритетні та на виріст. У нашому випадку виявилося, що маркетинг, продажі та інші напрямки освоїти набагато швидше, ніж розробку високонавантаженого сайту.

Щоб не повторювати наших помилок, рекомендуємо одразу створити для себе чіткий перелік ключових обов’язків та зон відповідальності, на основі цього — готувати опис вакансій. І лише після цього шукати людей у команду, проводити співбесіди та тестові.

24/30

Для ІТ-бізнесу, як, зрештою, і для будь-якого іншого, критично важливо мати сильну команду. Шукаючи людей на наступних етапах розвитку, ми також завжди звертали увагу на спільні цінності. Радимо враховувати й це, адже переконалися, що спільна робота вдається краще, якщо з людиною є контакт, і вам комфортно не лише працювати разом, а й спілкуватися поза роботою за кавою чи пивом.

25/30

В ІТ-бізнесі критично важливо бути технологічними. Час від часу підводить ледь не все. Одного разу нам заблокували сервер за кордоном, тож довелося в телефонному режимі пояснювати, що провайдер помилився, а ми повністю відповідаємо локальному законодавству.

Убезпечити себе від форс-мажорів на 100 % ніколи не вдасться, але можна зменшити ризики, наприклад, покладаючись на техніку, яка не підведе у найнезручніший момент.У роботі часто доводиться бувати на зустрічах — як онлайн, так і офлайн, тому в техніці понад усе цінуємо потужну батарею і компактність. Ще одна важлива характеристика — швидкодія.

З новим ThinkPad X1 Carbon онлайн-наради будуть ефективними, де б ви не були. Нова панель Communications Bar оснащена камерою з високою роздільною здатністю FHD, опційною інфрачервоною камерою та технологію Computer Vision. Інженери покращили й передачу звуку, вбудувавши у панель чотири 360-градусні мікрофони з шумозаглушенням на основі штучного інтелекту та технологією Dolby Voice ®.

26/30

Ми маємо амбіції стати одним з найбільших освітніх сервісів світу, тож від початків концентруємося на зростанні та масштабуванні. Підприємцям-початківцям, які планують виводити бізнес за кордон, рекомендуємо одразу будувати міжнародний продукт, бути глобальними from day one та інвестувати у розвиток. Це прокладає надійний шлях до стабільного зростання. Для нас розвиток компанії завжди був і є більш важливими, аніж прибуток «тут і зараз». Відтак, перші кілька років ми вкладали у розвиток весь прибуток, зараз — відчутну долю, близьку до 90 %. І це працює — адже за 8 років ми вийшли на 7 нових ринків.

27/30

Зараз ми з прибутку також активно донатимо на ЗСУ. Щоб інвестувати у зростання та мати змогу підтримувати державу у цей непростий час, необхідно завжди бути в курсі фінансового стану компанії. Для цього ми ледь не щотижня ми відстежуємо та аналізуємо фінансовий стан — і вам радимо робити так само.

28/30

Особисті якості засновників — одна з запорук успішного старту. Якщо запускаєте власну справу не наодинці, а з партнерами, то переконайтеся, що всі учасники максимально серйозно ставляться до справи, а також одразу визначте, скільки часу та зусиль готові в неї вкладати. Тут дуже важливо коректно оцінити власні ресурси: матеріальні, фізичні та емоційні.Особливу увагу зверніть й на якомога частіший зворотний зв’язок — бізнес з більшою ймовірністю досягне успіху, якщо і команда, і партнери перебувають на одній сторінці.

29/30

На початку роботи з новим проєктом, як і під час подальшої роботи з ним — надзвичайно важливо не стояти на місці, навчатися. Як засновники освітнього маркетплейса ми знаємо, про що кажемо :) У цьому хочемо порадити шукати живого спілкування. В ідеалі — знайти ментора, а якщо його немає — не соромитися звертатися по пораду чи допомогу до більш досвідчених колег, знайомитися з людьми на конференціях. І обов’язково — передусім вчитися тому, що знадобиться на практиці.

30/30

Рухатися вперед і не опускати руки попри невдачі — чи не головний урок, який ми винесли. Якось при оновленні сайту перед довгими травневими вихідними разом з оновленням сталася помилка: ми зарелізили файл, який рекомендував гуглу не індексувати наші сторінки. Наші позиції почали різко падати, а кількість клієнтів — зменшуватися швидше, ніж зазвичай у вихідні. Помітили ми це не одразу, але виправили, щойно змогли — і за декілька тижнів позиції оновилися.

Це була болюча історія, бо сталася вона у перші роки роботи, коли ми боролися за кожного клієнта. Лише згодом усвідомили, що помилки будуть завжди. Головне — вчасно виправляти та працювати над тим, щоб їх було мінімум.

Будьте рішучими й відкритими до нових ідей. Робіть свої продукти міжнародними — дуже хочеться, щоб про наших підприємців знали далеко за межами держави. Слава Україні!

Чого за 30 років навчився Lenovo ThinkPad

30 років — це не багато, однак це тернистий й сповнений сподівань шлях, на якому й компанії, й підприємці мають спільну мету — досягти успіху. Власники бізнесів прагнуть масштабуватися, бути впізнаваними на світовій арені, створювати якісний продукт, у якого буде своя аудиторія. Компанії-гіганти, як Lenovo, займають першість у технологічній сфері, пропонуючи користувачам більші можливості та ширший функціонал.

Багаторічні дослідження, експерименти, відгуки користувачів дозволили інженерам компанії Lenovo представити 10-покоління ноутбуків ThinkPad X1 Carbon. Надійний пристрій, який буде поряд на шляху до успіху.

Продуктивність

Потужний процесор розумно розподіляє робочі навантаження, що забезпечує функціонування пристрою без затримок та зависання та виводить багатозадачність на абсолютно новий рівень.

Міцність

Щоб надійність та довговічність не були лише словами, пристрій перевірили за 26 процедурами та 12 тестами за стандартом MIL-STD-810H Міністерства оборони США. Ноутбук проходить понад 200 перевірок якості, які дозволяють гарантувати його продуктивність навіть в екстремальних умовах.

Екологічність

Новий ThinkPad X1 Carbon використовує перероблені матеріали PCC (Post-Consumer Recycled Content) для кронштейнів батареї, корпусів динаміків і адаптерів змінного струму, а також екологічну упаковку з бамбука та волокна цукрової тростини. Крім того, до точок продажів пристрої їдуть в масовій упаковці, що зменшує відходи на одиницю та забезпечує екологічно чисту утилізацію.

Курсу на екологічність слідуватимуть і далі — до 2025–2026 року 90 % упаковки для ПК виробника виготовлятиметься з перероблених матеріалів.

Витривалість

Lenovo Think Pad X1 Carbon працюватиме невтомно. Одного заряду акумулятора вистачає для функціонування упродовж 19,9 годин в автономному режимі, а завдяки технології Rapid Charge пристрій може зарядитися з 0 до 80% всього за 60 хвилин.

Безпека

Оснащений сканером відбитка пальців, шторкою приватності ThinkShutter та IR-камерою, що здатна розпізнати обличчя власника ноутбука. Пристрій також підтримує функцію виявлення присутності, яка автоматично блокує його, щойно власник віддалиться. Завдяки опційному дисплею PrivacyGuard ніхто не бачитиме те, що відтворюється на вашому екрані, а вся інформація на ноутбуці буде надійно зашифрованою криптографічним модулем ТРМ.

Зручність

ThinkPad X1 Carbon важить усього 1,12 кг, що робить його напрочуд вдалим супутником активного образу життя.

* Дякуємо бізнес-простору Creative State of Arsenal за локацію для фотозйомки.

ТЕКСТ
Тетяна Грицик
Фото
Дмитро Ларін, особисті архіви героїв
Дизайн та верстка
Artycoders
Продюсер
Катя Глущенко
Менеджер
Яна Проценко
ПредставниЦЯ lenovo
Валерія Перетятко
Підбірка захоплюючих ігор, у які варто пограти
Рекомендації гейм-дизайнера
Як запустити бізнес або стартап.
80 порад від експертів
Що таке комплаєнс
І чому це актуально для бізнесу навіть під час війни
Як дизайнеру обрати ноутбук.
Один із варіантів – Lenovo ThinkPad P15