У 2021 році міжнародна платіжна платформа Fondy разом з партнерами запустила освітній проект «Гра в довгу». Навколо бізнес-марафону сформувалася спільнота з понад 3 400 учасників: підприємців, менеджерів та інших фахівців, які цінують знання та прагнуть розвитку. А переможець проекту отримав грант на навчання на програмі MBA у Київській школі економіки.
26 грудня стартує другий сезон «Гри в довгу». Цього разу учасників чекають 15 лекцій від викладачів Бізнес-школи УКУ, а переможців — гранти на навчання у LvBS на суму $30 000.
У спецпроекті з Fondy розповідаємо, як з’явилася ідея запустити освітню програму з короткими лекціями в Telegram у вільному доступі, які можливості для підприємців відкриває професійна бізнес-освіта та як учасникам збільшити свої шанси на перемогу.
Що таке
«Гра в довгу»
«Fondy — це фінтех-компанія для підприємців, тож ми природно зацікавлені у їхньому зростанні та процвітанні. Водночас ми самі є бізнесом, а тому розуміємо, через які виклики проходять власники та топменеджери компаній, які складнощі їм доводиться долати», — розповідає засновниця та керуюча партнерка Fondy Валерія Вагоровська.
За її словами, найпростіший спосіб підтримати підприємців — звернутися до них з словами натхнення. Але це не те, що насправді допоможе бізнесу. Адже підприємцям потрібна не додаткова мотивація, а конкретні інструменти для розвитку компанії. Так народилася ідея запустити освітній проект «Гра в довгу».
У 2020 році у Fondy почали розробляти формат програми. У світі тривала пандемія, тож девізом кампанії став заклик: «Завжди розраховуй на себе!».
«Власник бізнесу — єдиний у компанії, хто відповідає за те, щоб подолати всі виклики, та здатен це зробити. Йому немає на кого покладатися, окрім як на себе. А щоб самому бути драйвером розвитку своєї справи та грати в довгу, необхідно мати відповідні знання», — пояснює Валерія.
Отже, «Гра в довгу» — це:
Професійна освіта
Щоб підвищити цінність проекту, Fondy вирішили залучити до нього визнані сертифіковані бізнес-школи, які є лідерами бізнес-освіти України. Партнером першого сезону «Гри в довгу» стала Київська школа економіки, партнер другого сезону — Бізнес-школа УКУ. Викладачі закладів підготували відеолекції та розробили тести для перевірки знань учасників.
Лише прикладні навички
На ринку бізнес-освіти вже є багато проектів, які спрямовані на покращення софт-скілів. Тому засновники «Гри в довгу» сфокусувалися на розвитку фахових навичок для масштабування бізнесу: як будувати стратегію та ефективний маркетинг, управляти грошовими потоками, оптимізувати процеси тощо.
Мобільний формат
Завдання «Гри в довгу» — показати підприємцям, що таке бізнес-освіта, зацікавити їх вчитися. Тож у Fondy зробили ставку на вільний та зручний доступ до знань, щоб охопити максимально широку аудиторію. Навчання проходить у месенджерах, а тривалість лекцій — близько 15 хвилин. Тож кожен може знайти час для освіти — адже для цього достатньо взяти до рук свій смартфон.
Активна спільнота
Попри онлайн-формат навчання, учасники проекту мають змогу спілкуватися у коментарях в Telegram-каналі. Вони знайомляться, обмінюються досвідом і мотивують один одного до звершень. Водночас творці «Гри в довгу» мають змогу постійно стежити за реакцією студентів на навчальні активності й отримувати зворотний зв'язок.
«Участь у «Грі в довгу» — безплатна. Але кожен учасник має розуміти, що він сплачує за навчання найціннішими ресурсами — своїм часом та увагою. Досвід першого сезону проекту показав, що найкращих результатів досягли студенти, які не просто слухали лекції, а вели письмові конспекти», — наголошує Валерія Вагоровська.
Яким був перший сезон
Перший сезон «Гри в довгу» проходив за підтримки Київської школи економіки та платформи «Дія.Бізнес». До проекту доєдналися 3 400 підприємців. Протягом 15 днів їм щоранку надсилали у Telegram або Viber 15-хвилинну лекцію. Після цього на учасників чекали тести. Щоб пройти далі, потрібно було набрати не менш як 60% правильних відповідей.
50 найкращих учасників вийшли у фінал. Наступним завданням було написати есе про перспективи свого бізнесу. Перемогла стратегія, яку написав підприємець Владислав Бандурін. Він отримав грант на суму 500 000 грн на програму MBA у Київській школі економіки. Ще четверо студентів здобули менші гранти на навчання.
«Ми розпочинали перший сезон у розпал пандемії — і хвилювалися, що у такий складний час учасникам може бути не до навчання. Але вони зустріли програму з ентузіазмом! Ми отримали понад 1000 письмових відгуків, близько 95% з них — схвальні», — ділиться засновниця Fondy Валерія Вагоровська.
Владислав Бандурін уже скористався грантом — його навчання на програмі MBA розпочалося восени 2021 року. Він працює в IT-компанії та водночас розвиває власний стартап — платформу для абітурієнтів StudSearch.org. За словами підприємця, саме «Гра в довгу» допомогла йому сформувати стратегію розвитку компанії, зокрема визначитися з найбільш ефективними каналами для маркетингу.
«Взяти участь у «Грі в довгу» від Fondy мені порадив друг і бізнес-ментор — засновник компанії DataRoot Labs Макс Фролов. Навчальна програма багато в чому відповідала тому, що я планував робити у StudSearch.org. Наприклад, мені потрібно було визначити, на які сегменти клієнтів таргетувати рекламу. В одній із лекцій від Ольги Малиш я почув про такі моделі діджитал-маркетингу, як Create-Build-Expand та «Петля лояльності McKinsey». Я застосував їх до свого проекту, і наш сайт відвідали 20 000 унікальних користувачів», — розповідає Владислав Бандурін.
Він зауважує, що завдяки «Грі в довгу» зрозумів, що таке бізнес-освіта та в чому її цінність. У Владислава IT-освіта, і він добре розумівся на технічних аспектах свого продукту. А от все, що стосується фінансів, стратегії, маркетингу, change-менеджменту, опановував методом проб і помилок, і це не завжди було ефективно.
«Якби я мав ґрунтовні бізнес-знання до запуску свого проекту, то міг би уникнути чимало помилок. Це б зекономило мені багато часу, зусиль та грошей. В цьому і сенс бізнес-освіти — навчитися бачити ширшу картину та досягати результатів швидше і з меншими ризиками. Тож навчання — це найкраща інвестиція у бізнес», — підкреслює переможець першого сезону.
Владислав рекомендує підприємцям:
Вчити основи бізнесу: як правильно валідувати та втілювати свої ідеї, будувати фінансову модель, організувати команду, запустити кампанію з просування, на яких клієнтах фокусуватися тощо.
Подивитися лекції, першого сезону «Гри в довгу» від фонді, адже там можна почерпнути багато інсайтів.
Якнайшвидше тестувати свої гіпотези, оскільки ринок постійно змінюється, і тільки «розвідка боєм» допоможе зрозуміти, чи потрібен ваш продукт користувачам і чи слід інвестувати в його повноцінну розробку та запуск.
Що чекає на учасників програми Fondy цього року
«Наш проект називається «Гра в довгу», тож ми не могли зупинитися на одному сезоні. Досвід навчання під час локдаунів показав, що українські підприємці здатні відповідати на зовнішній тиск ще більшою завзятістю. Отже, ми впевнені, що і повномасштабна війна лише посилить мотивацію вчитися», — пояснює Валерія Вагоровська, засновниця Fondy.
У другому сезоні «Гри в довгу» партнерами Fondy стали Бізнес-школа УКУ та «Промприлад.Реновація». Проект реалізували у співпраці з Програмою розвитку ООН в Україні.
«Ми почали спілкуватися з Fondy щодо запуску другого сезону ще до повномасштабного вторгнення. Робота над проектом дещо призупинилась після 24 лютого, але у травні ми повернулися до розробки програми. Воєнний стан лише підсилив нашу впевненість, що цей проект є на часі», — розповідає Христина Дольна, операційна директорка Бізнес-школи УКУ.
За її словами, тема другого сезону дуже перегукується із місією Бізнес-школи УКУ — «Розвиток країни, через розвиток компанії та її людей». А отже, наразі вкрай важливо, щоб в Україні зароджувалось молоде та масштабувалося зріле підприємництво, а також збільшувалася кількість видатних українських бізнесів на карті світу.
Програма другого сезону складається з 15 онлайн-лекцій по 10-15 хвилин. Протягом навчання учасники розберуть весь шлях створення бізнесу: від ідеї — до масштабування та виходу на міжнародні ринки:
У перших лекціях студенти дізнаються, як протестувати ідею, яку бізнес-модель обрати та як задизайнувати лійку продажів.
На наступних етапах лектори пояснять, як сформувати команду однодумців, підтримувати її у час нестабільності, які фінансові показники підраховувати бізнесу від старту та чому важливо прописати ризики.
У фіналі програми — заняття про модель чеснот лідера, важливість партнерств, кооперацій та майбутні прагнення бізнесу.
«Програма побудована у такий спосіб, аби учасники ставили великі цілі навіть для малого бізнесу. Початківцям буде цікаво розібрати процеси планування, моделювання та реалізації своїх бізнес-проектів. А для тих, хто вже працює на ринку, цінно буде перевірити, наскільки їхня бізнес-модель є життєстійкою в часі війни, наскільки добре вони знають свою цільову аудиторію», — каже Христина Дольна.
Окрім лекцій та методологій, також буде серія інтерв'ю з власниками та топменеджерами українських бізнесів, які поділяться своїми історіями становлення та роботи компаній під час повномасштабного вторгнення.
За загальне управління проектом і залучення партнерів відповідає інноваційний фонд «Промприлад», який працює над тим, щоб забезпечити розвиток української економіки попри повномасштабне вторгнення росії.
«Ми віримо, що «Гра в довгу» — це про створення нових і масштабування наявних бізнесів. Формат бізнес-марафону дозволяє залучити до навчання максимально широке коло підприємців — це допоможе нашому економічному фронту продовжувати боротьбу в тилу», — пояснює Людмила Крижановська, керівниця напрямку міжнародних партнерств та імпакту «Промприлад. Реновація».
Як стати учасником «Гри в довгу»
Старт другого сезону «Гри в довгу» — 26 грудня, але зареєструватися і почати навчання можна до 31 грудня включно. На курс запрошують кожного, хто готовий робити український бізнес, незалежно від віку, статі та місця проживання.
Щоб взяти участь у проекті, потрібно зареєструватися у чат-боті Telegram. Саме там учасники тричі на тиждень отримуватимуть короткі відеолекції та тести до них. За правильні та швидкі відповіді нараховуватимуться бали.
100 студентів з найвищим рейтингом зможуть відвідати бізнес-буткемп у «Промприлад.Реновація». Там буде розіграно гранти на навчання в Бізнес-школі УКУ на загальну суму 1 200 000 грн.
Проект реалізують Fondy, Промприлад.Реновація, Бізнес-школа УКУ, у співпраці з Програмою розвитку ООН (ПРООН) в Україні. Інформаційні партнери: Офіс з розвитку підприємництва та експорту, національний проект Дія.Бізнес.
Ініціативу буде/було проведено в рамках проекту «Підтримка підприємців і життєзабезпечення», який фінансується та впроваджується програмою розвитку ООН (ПРООН) в Україні у співпраці з БО «Благодійний Фонд «Промприлад».