Матеріал підготовлено за підтримки Fondy
Що це означає?

Як зробити свій бізнес успішним?

Розповідаємо про освітній проект для підприємців, який вчить «грати в довгу»

Що таке
«Гра в довгу»

«Fondy — це фінтех-компанія для підприємців, тож ми природно зацікавлені у їхньому зростанні та процвітанні. Водночас ми самі є бізнесом, а тому розуміємо, через які виклики проходять власники та топменеджери компаній, які складнощі їм доводиться долати», — розповідає засновниця та керуюча партнерка Fondy Валерія Вагоровська.

За її словами, найпростіший спосіб підтримати підприємців — звернутися до них з словами натхнення. Але це не те, що насправді допоможе бізнесу. Адже підприємцям потрібна не додаткова мотивація, а конкретні інструменти для розвитку компанії. Так народилася ідея запустити освітній проект «Гра в довгу».

У 2020 році у Fondy почали розробляти формат програми. У світі тривала пандемія, тож девізом кампанії став заклик: «Завжди розраховуй на себе!».

«Власник бізнесу — єдиний у компанії, хто відповідає за те, щоб подолати всі виклики, та здатен це зробити. Йому немає на кого покладатися, окрім як на себе. А щоб самому бути драйвером розвитку своєї справи та грати в довгу, необхідно мати відповідні знання», — пояснює Валерія.

Отже, «Гра в довгу» — це:

Професійна освіта

Щоб підвищити цінність проекту, Fondy вирішили залучити до нього визнані сертифіковані бізнес-школи, які є лідерами бізнес-освіти України. Партнером першого сезону «Гри в довгу» стала Київська школа економіки, партнер другого сезону — Бізнес-школа УКУ. Викладачі закладів підготували відеолекції та розробили тести для перевірки знань учасників.

Лише прикладні навички

На ринку бізнес-освіти вже є багато проектів, які спрямовані на покращення софт-скілів. Тому засновники «Гри в довгу» сфокусувалися на розвитку фахових навичок для масштабування бізнесу: як будувати стратегію та ефективний маркетинг, управляти грошовими потоками, оптимізувати процеси тощо.

Мобільний формат

Завдання «Гри в довгу» — показати підприємцям, що таке бізнес-освіта, зацікавити їх вчитися. Тож у Fondy зробили ставку на вільний та зручний доступ до знань, щоб охопити максимально широку аудиторію. Навчання проходить у месенджерах, а тривалість лекцій — близько 15 хвилин. Тож кожен може знайти час для освіти — адже для цього достатньо взяти до рук свій смартфон.

Активна спільнота

«Участь у «Грі в довгу» — безплатна. Але кожен учасник має розуміти, що він сплачує за навчання найціннішими ресурсами — своїм часом та увагою. Досвід першого сезону проекту показав, що найкращих результатів досягли студенти, які не просто слухали лекції, а вели письмові конспекти», — наголошує Валерія Вагоровська.

Яким був перший сезон

Перший сезон «Гри в довгу» проходив за підтримки Київської школи економіки та платформи «Дія.Бізнес». До проекту доєдналися 3 400 підприємців. Протягом 15 днів їм щоранку надсилали у Telegram або Viber 15-хвилинну лекцію. Після цього на учасників чекали тести. Щоб пройти далі, потрібно було набрати не менш як 60% правильних відповідей.

«Взяти участь у «Грі в довгу» мені порадив друг і бізнес-ментор — засновник компанії DataRoot Labs Макс Фролов. Навчальна програма багато в чому відповідала тому, що я планував робити у StudSearch.org. Наприклад, мені потрібно було визначити, на які сегменти клієнтів таргетувати рекламу. В одній із лекцій від Ольги Малиш я почув про такі моделі діджитал-маркетингу, як Create-Build-Expand та «Петля лояльності McKinsey». Я застосував їх до свого проекту, і наш сайт відвідали 20 000 унікальних користувачів», — розповідає Владислав Бандурін.

Він зауважує, що завдяки «Грі в довгу» зрозумів, що таке бізнес-освіта та в чому її цінність. У Владислава IT-освіта, і він добре розумівся на технічних аспектах свого продукту. А от все, що стосується фінансів, стратегії, маркетингу, change-менеджменту, опановував методом проб і помилок, і це не завжди було ефективно.

«Якби я мав ґрунтовні бізнес-знання до запуску свого проекту, то міг би уникнути чимало помилок. Це б зекономило мені багато часу, зусиль та грошей. В цьому і сенс бізнес-освіти — навчитися бачити ширшу картину та досягати результатів швидше і з меншими ризиками. Тож навчання — це найкраща інвестиція у бізнес», — підкреслює переможець першого сезону.

Владислав рекомендує підприємцям:

Вчити основи бізнесу: як правильно валідувати та втілювати свої ідеї, будувати фінансову модель, організувати команду, запустити кампанію з просування, на яких клієнтах фокусуватися тощо.

Подивитися лекції, першого сезону «Гри в довгу», адже там можна почерпнути багато інсайтів.

Якнайшвидше тестувати свої гіпотези, оскільки ринок постійно змінюється, і тільки «розвідка боєм» допоможе зрозуміти, чи потрібен ваш продукт користувачам і чи слід інвестувати в його повноцінну розробку та запуск.

Що чекає на учасників цього року

«Наш проект називається «Гра в довгу», тож ми не могли зупинитися на одному сезоні. Досвід навчання під час локдаунів показав, що українські підприємці здатні відповідати на зовнішній тиск ще більшою завзятістю. Отже, ми впевнені, що і повномасштабна війна лише посилить мотивацію вчитися», — пояснює Валерія Вагоровська, засновниця Fondy.

У другому сезоні «Гри в довгу» партнерами Fondy стали Бізнес-школа УКУ та «Промприлад.Реновація». Проект реалізували у співпраці з Програмою розвитку ООН в Україні.

«Ми почали спілкуватися з Fondy щодо запуску другого сезону ще до повномасштабного вторгнення. Робота над проектом дещо призупинилась після 24 лютого, але у травні ми повернулися до розробки програми. Воєнний стан лише підсилив нашу впевненість, що цей проект є на часі», — розповідає Христина Дольна, операційна директорка Бізнес-школи УКУ.

За її словами, тема другого сезону дуже перегукується із місією Бізнес-школи УКУ — «Розвиток країни, через розвиток компанії та її людей». А отже, наразі вкрай важливо, щоб в Україні зароджувалось молоде та масштабувалося зріле підприємництво, а також збільшувалася кількість видатних українських бізнесів на карті світу.

Програма другого сезону складається з 15 онлайн-лекцій по 10-15 хвилин. Протягом навчання учасники розберуть весь шлях створення бізнесу: від ідеї — до масштабування та виходу на міжнародні ринки:

У перших лекціях студенти дізнаються, як протестувати ідею, яку бізнес-модель обрати та як задизайнувати лійку продажів.

На наступних етапах лектори пояснять, як сформувати команду однодумців, підтримувати її у час нестабільності, які фінансові показники підраховувати бізнесу від старту та чому важливо прописати ризики.

У фіналі програми — заняття про модель чеснот лідера, важливість партнерств, кооперацій та майбутні прагнення бізнесу.

«Програма побудована у такий спосіб, аби учасники ставили великі цілі навіть для малого бізнесу. Початківцям буде цікаво розібрати процеси планування, моделювання та реалізації своїх бізнес-проектів. А для тих, хто вже працює на ринку, цінно буде перевірити, наскільки їхня бізнес-модель є життєстійкою в часі війни, наскільки добре вони знають свою цільову аудиторію», — каже Христина Дольна.

Окрім лекцій та методологій, також буде серія інтерв'ю з власниками та топменеджерами українських бізнесів, які поділяться своїми історіями становлення та роботи компаній під час повномасштабного вторгнення.

За загальне управління проектом і залучення партнерів відповідає інноваційний фонд «Промприлад», який працює над тим, щоб забезпечити розвиток української економіки попри повномасштабне вторгнення росії.

«Ми віримо, що «Гра в довгу» — це про створення нових і масштабування наявних бізнесів. Формат бізнес-марафону дозволяє залучити до навчання максимально широке коло підприємців — це допоможе нашому економічному фронту продовжувати боротьбу в тилу», — пояснює Людмила Крижановська, керівниця напрямку міжнародних партнерств та імпакту «Промприлад. Реновація».

Як стати учасником «Гри в довгу»

Старт другого сезону «Гри в довгу» — 26 грудня, але зареєструватися і почати навчання можна до 31 грудня включно. На курс запрошують кожного, хто готовий робити український бізнес, незалежно від віку, статі та місця проживання.

Щоб взяти участь у проекті, потрібно зареєструватися у чат-боті Telegram. Саме там учасники тричі на тиждень отримуватимуть короткі відеолекції та тести до них. За правильні та швидкі відповіді нараховуватимуться бали.

100 студентів з найвищим рейтингом зможуть відвідати бізнес-буткемп у «Промприлад.Реновація». Там буде розіграно гранти на навчання в Бізнес-школі УКУ на загальну суму 1 200 000 грн.

«Згодом всім нам доведеться брати участь у відновленні економіки України. І проект «Гра в довгу» — це підготовка до відбудови. Саме зараз час закладати фундамент для подальшого зростання. Адже що складніша ситуація навколо, то більше знань і навичок потрібно, щоб зміцнювати та розвивати себе і свій бізнес», — підкреслює Валерія Вагоровська.

Взяти участь у «Грі в довгу»

Проект реалізують Fondy, Промприлад.Реновація, Бізнес-школа УКУ, у співпраці з Програмою розвитку ООН (ПРООН) в Україні. Інформаційні партнери: Офіс з розвитку підприємництва та експорту, національний проект Дія.Бізнес.

Ініціативу буде/було проведено в рамках проекту «Підтримка підприємців і життєзабезпечення», який фінансується та впроваджується програмою розвитку ООН (ПРООН) в Україні у співпраці з БО «Благодійний Фонд «Промприлад».