В умовах страшної девальвації добре заробляти можуть тільки дві категорії фахівців в Україні – програмісти і фрілансери. А все тому, що у тих і інших іноземні замовники, відповідно, вони отримують зарплату/гонорари у валюті. Однак якщо штатний програміст завжди при ділі, то фрілансер змушений постійно перебувати в пошуку замовлень, щоб годувати сім’ю. Засновник мотиваційного блогу Rich20Something Даніель Діпьяцца примудряється заробляти на фрілансі майже $24 000. Своїм досвідом він поділився з читачами Business Insider, а ще склав посібник з успішного фрілансу, який можна завантажити безкоштовно на його сайті.
«Коли мене запитують, на чому найкраще заробляти гроші, я часто сміюся. Не тому, що це дурне запитання, а просто тому, що на нього немає єдино правильної відповіді. Насправді гроші можна робити як завгодно. Але насамперед потрібно змінити власний спосіб мислення. Потрібно скласти ціну власним знанням і навичкам, навчитися сприймати їх як ресурс. Комусь іншому вони можуть стати в пригоді, і цей хтось буде готовий вам за них заплатити.
Найпростіший спосіб монетизувати свої здібності – фріланс. І тут у мене для вас, як то кажуть, дві новини. Хороша і погана. Почнемо з хорошої. На ринку є безліч платформ, на кшталт Upwork, на яких ви можете почати пропонувати свої послуги вже сьогодні, навіть якщо ви ще зовсім новачок. Погана новина – це дуже конкурентне середовище. Якщо ви слабкий фахівець у своїй галузі, конкуренти можуть вас розчавити.
Але зачекайте, не лякайтеся. Сьогодні я поділюся з вами своїм лайфхаком, завдяки якому всього за чотири тижні я заробив майже $24 000 на Elance, розробляючи простенькі дизайни для сайтів на WordPress. При цьому, моя стратегія підійде всім, а не тільки веб-дизайнерам.
Як заробляти на фрілансі. Крок 1: Підглядайте за конкурентами
Перш ніж почати, вам слід розуміти, на що ви взагалі йдете. Зокрема:
- які стратегії застосовують ваші конкуренти, щоб виділятися з натовпу
- як перемогти їх у нерівній боротьбі
Щоб зрозуміти це, я опублікував на платформі підроблене замовлення. Я хотів побачити, які типи відгуків від виконавців узагалі можна отримати на платформі і які пропозиції мені зроблять мої конкуренти, щоб потім використовувати ці відомості проти них.
Це було замовлення нібито на суму $5 000-$10 000:
Акцентую, що для успіху на фрілансі вам необов’язково публікувати фейкове замовлення. Але мені це дуже допомогло.
Як заробляти на фрілансі. Крок 2: Аналіз результатів
За 30 хвилин я отримав понад 100 відгуків, з яких виніс кілька дуже значущих інсайдів:
- більше половини виконавців не були носіями англійської мови
- більшість виконавців робили заявку на замовлення, навіть не вникаючи в його суть
Я зрозумів, що перебуваю в унікальному становищі. Чому? По-перше, більшість замовлень надходить зі США або Великої Британії, і тільки в носіїв мови з ними не виникає «складнощів перекладу». Саме завдяки мовним бар’єрам більшість відгуків були сухими та нецікавими. Ось приклад із тих, які отримав я (заробляє ця людина непогано, але не схоже, що вона взагалі читала, про що моє замовлення):
Розумієте, що я маю на увазі? Взагалі ні про що. Ви можете написати в сто разів краще! Зараз розповім, як.
Крок 3: Як виділитися і почати загрібати замовлення
Щоб виділитися з океану інших фрилансерів, ви маєте дати зрозуміти замовнику, що можете запропонувати йому щось особливе і заслуговуєте на більш пильну увагу з його боку. Ваш «підкат» має бути теплим, привабливим, а головне, персоніфікованим. Ніхто не хоче відчувати себе номером 573.
Для успішного проходження першого етапу, досліджуйте акаунт замовника, звернувши особливу увагу на такі деталі:
- Історія угод – чи часто вони наймають на Elance? Якщо так, це гарне підтвердження серйозності їхніх намірів.
- Історія фідбеків – який фідбек вони зазвичай давали фрилансерам, яких наймали в минулому? Що їм сподобалося, а що ні?
- Особистий профіль – ім’я, розташування, інтереси та інші деталі. Щось, за що ви можете зачепитися, налагоджуючи стосунки.
Коли ви зібрали всю необхідну інформацію, використовуйте її для створення міні-пітчу. Це коротке відео, яке має:
- бути не довшим за 90 секунд
- давати уявлення про вас
- пояснювати, чому вам сподобався саме їхній проєкт (і дати зрозуміти, що ви його, як мінімум, читали)
- містити заклик до дії, щоб вони захотіли з вами зв’язатися
Бонусом можна втиснути туди дещицю особистої інформації, яка може зблизити вас із замовником і показати, що у вас є спільного. Часто це дуже допомагає.
Далі – простіше. Замість того, щоб надсилати їм понуро-шаблонний лист із пропозицією, як усі інші, просто скиньте посилання на своє відео в особистому повідомленні. Цей метод шокуюче ефективний, тому що він моментально виділяє вас із натовпу і демонструє ваш непідробний інтерес до замовлення. Таке підробити не можна».