Життя без «ВКонтакте» і «Однокласників”: Як блокування російських сайтів за 2 дні змінило картину уанету

Читати на RU

Незважаючи на зростаючі навички українських користувачів вправлятися в обході блокувань, уанет моментально відреагував на заблоковані сайти. Дослідницька компанія TNS Ukraine, яка в реальному часі стежить за зміною охоплень сайтів в українському сегменті інтернету, виявила кілька тенденцій, які далися взнаки вже в перші дні після введення санкцій проти російських компаній. На тлі блокувань «ВКонтакте» і «Однокласників» почали стрімко зростати Facebook і Google+. Причому остання на другий день після блокування майже подвоїла денне охоплення. А ще – Opera б’є всі рекорди.

заблокированные сайты-1

Примітно, що найбільше Facebook приростає на сході України через спочатку нижчі показники там. Ідентична ситуація з Ukr.net. Користувачами, які найшвидше реагують на нововведення, стали користувачі у віці 14-20 років – вони переважно переходять у Facebook, проте не виявляють інтересу до Ukr.net.

заблокированные сайты-2

Рекорди зростання б’ють продукти Opera, ймовірно це пояснюється наявністю зрозумілого VPN-функціоналу, який пропонує компанія (найбільше зростання спостерігається в аудиторії 46+). До слова, через наплив українських користувачів вчора Opera зіткнулася з технічними труднощами, внаслідок яких з Play Market і App Store зник її додаток Opera VPN. Це й не дивно: 16 травня, коли стало відомо про заборону російських сайтів в Україні, охоплення сайту Opera.com зросло на 615% і він уперше увійшов до топ-100 відвідуваних ресурсів за день.

Зрозуміло, заблоковані сайти в Україні (“ВКонтакте» періодично лідирував у загальних рейтингах за охопленням, випереджаючи навіть Google) спровокували різкий сплеск інтересу до ЗМІ. У перший день, 16 травня, новинні ресурси відчули величезний приріст охоплень. Однак на сьогодні за охопленнями ЗМІ видно, що інформаційний ажіотаж пішов на спад.

заблокированные сайты-3
16 травень
заблокированные сайты-4
17 травень

Дані отримано за допомогою дослідницького методу KANTAR TNS CMeter (інтернет-користувачі у віці 14-70 років, n = 5000), що об’єднує дані з трьох джерел: Site-centric – лічильники, інтегровані в сайти, Frame-centric – лічильники встановлені не на сайті, User-centric – панель охоплює близько 5000 респондентів щодня, поряд зі стандартними показниками. Дані з усіх джерел об’єднуються в режимі реального часу, що гарантує відсутність втрат у даних.

Нагадаємо, під санкції указом президента потрапили 468 юридичних осіб, серед яких 81 пов’язана з IT-сферою. Повний список російських IT-компаній, відтепер заблокованих в Україні, можна подивитися тут.

Залишити коментар

Коментарі | 0

Пошук