е-Residency для українських підприємців
В Естонії існує державна програма е-Residency. Вона дозволяє громадянам будь-яких країн вести бізнес через Естонію. Так, реєстрація компанії займає 20 хвилин, керувати нею можна хоч зі смартфону 24/7, а бонусом – легший доступ до ринків ЄС та США.
Українців у програмі чи не найбільше. Понад 3 000 отримали статус е-резидента і відкрили більше 600 компаній в Естонії. Для цього потрібно усього 3 кроки – отримати картку е-Residency, зареєструвати компанію та відкрити рахунок в банку, через який проводитимете усі фінансові операції.
Як отримати картку е-резидента Естонії в Україні?
Щоб стати е-резидентом, не потрібно відвідувати Естонію ні на етапі реєстрації, ні після. Весь процес проходить онлайн за 20 хвилин, а після перевірки інформації через 3-4 тижні картку е-резидента можна забрати у найближчому представництві Естонії в Україні. Державне мито – всього 100 євро.
- Зареєструватися можна за посиланням на сайті програми. Ретельно дотримуйтеся інструкцій, наведених у заявці. Якщо зазначені дані будуть неправильні чи неповні, час опрацювання заявки збільшиться, або ж вас проситимуть надати інформацію повторно.
- Якщо ви ще не брали участь в програмі, обирайте «перша заявка на е-резидентство». Також ви можете оновити документ, у якого завершився термін дії, чи якщо змінилися ваші дані.
- Заповнюючи блок з особистими даними, зверніть увагу, що ваше ім’я має бути таким, як у закордонному паспорті.
- Заповніть блок із контактною інформацією. Введіть адресу реєстрації в Україні та пункт зі списку, де ви хочете отримати картку е-резидента. Для українців це посольство Естонії у Києві, хоча ви можете отримати картку і не в Україні. До речі, змінити місце отримання також можна, однак за додаткові 50 євро.
Далі – завантажте фото закордонного паспорту та власне фото. Останнє має стандартні вимоги: 1300х1600, зроблене протягом півроку, відповідає правилам щодо окулярів та головних уборів. Коли забиратимете картку в посольстві, вам попросять показати закордонний паспорт і залишити відбитки пальців.
- Заповніть блок з додатковою інформацією, якщо така є. Це посилання на профілі в соцмережах, інформацію про компанії, якими володієте, тощо.
- Зазначте причину, чому хочете стати е-резидентом зі списку, а потім коротко уточніть це у полі про головні мотиви. Не переживайте, цей пункт не впливатиме на ваші шанси отримати картку.
Перевірте заповнену анкету та оплатіть збір онлайн.
Вітаємо, ви отримали картку e-резидента!
Тепер ви зможете користуватися держпослугами Естонії онлайн та реєструвати бізнес (державний збір за це – 190 євро). І хоча його можна вести дистанційно, все ж є вимога мати офіс у Естонії. Тут допоможе один з провайдерів віртуального офісу, до нього ж можна звернутися по допомогу у бухгалтерії та власне реєстрації бізнесу. Для компанії знадобиться рахунок – його можна відкрити як у звичайному банку будь-якої країни ЄС, так і за допомогою фінтех-сервісів Єврозони, на кшталт Payoneer, Holvi, Revolut, TransferWise Borderless.
Автор: Олексій Воронков, керівник з розвитку зовнішніх ринків програми естонського уряду e-Residency.